Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat voor baan hebben wereldfietsers? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Wat voor baan hebben wereldfietsers?

254 berichten

Hey,

Ik ben Ruben (24). Ik heb 2 jaar les gegeven in Belgie en ben er nu een jaartje tussenuit. Ik ben volop aan het genieten van mn fietsreis.
Als alles volgens plan verloopt neem ik in september 2007 mijn hele leuke baan als leerkracht lichamelijke opvoeding en informatica weer op...


http://rubenmaakteenreisje.bloggen.be

als werknemer in de gezondheidszorg heb ik het kunnen regelen dat ik 4 maanden vrij ben per jaar. Dus tijd genoeg om o.a te reizen per fiets.
groeten Fred

Hé Fred, dat is eve lekker!!!

Ik ben Management Assistant bij de grootste uitgeverij van Nederland. Werk 4 dagen, dus elke week 3 dagen om te fietsen!!

Voorheen werkte ik altijd tot ik genoeg geld had, ging dan op reis en als het geld weer op was kwam ik terug en zocht weer werk. Dat heb ik jarenlang gedaan, van 1989 t/m 2004, en ik heb nooit problemen ondervonden.

Durf te leven!!!!!!!!!!!!

Groet, Rena :wink:
Grappig topic!

Ik ben in april gepromoveerd (werktuigbouwkunde, onderwerp over een van de fabricage methoden voor koolstofvezel composieten). Daarna nog even een aantal maanden als post-doc blijven hangen en vanaf 1 oktober op zoek naar een baan. Nu ben ik dus eigenlijk 'Koos' -- is dat ook een beroep? :-)

Toch weinig tijd gehad om veel te fietsen. Een voordeel van een baan als promovendus is wel het bezoeken van conferenties (in verre oorden). Je kan daar meestal wel een vakantie aan vastknopen. Ticket betaald de universiteit (hoe lang je blijft maakt voor de prijs namelijk niets uit), je kan vakantie nemen wanneer je maar wilt en vakantie dagen heb je als (semi-)ambtenaar ook wel ruim voldoende! (Maar ja, was aan het einde van mijn contract wel ongeveer 8 weken ongebruikte vakantie kwijt....)

Ik ben 33 jaar en werk bij de staf van het College van Bestuur van een universiteit. Ik houd me o.a. bezig met de strategische kant van fondsenwerving voor onderzoek. Dit doe ik nu een jaar, hiervoor werkte ik bij een commercieel adviesbureau 8), maar dat vond ik op een gegeven moment te veel 'opdrachtjes scoren'.

Ik heb weliswaar geen leaseauto meer, maar wel negen weken vakantie :D per jaar. Een maandenlange fietsvakantie is echter geen optie :(, omdat we twee jonge kinderen hebben en ik vooral degene ben die fietsen leuk vindt. Ik hou het bij enkele weken (maar lees de verhalen van jullie allemaal natuurlijk erg graag!).

N.B.
In de tussenstand is er onderscheid tussen leerkrachten en ambtenaren. Sinds wanneer zijn leerkrachten geen ambtenaren meer?

jelmar01 schreef:Ik studeer sociale geografie en planologie aan de universiteit van utrecht.
Dat heb ik vroeger ook gedaan. Nog wel afgestudeerd, maar al tijdens de opleiding vroeg ik me af wat ik hier nu in hemelsnaam mee kon of wilde (zie http://www.keesswart.nl/schoolbankverhalen.htm). Het was in de magere jaren 80, dus ik deelde het lot van de verloren generatie en begon een carrière van 12 ambachten en 13 ongelukken. Wanneer ik enkele maanden voor uitzendbureau's gewerkt had, was ik de lullige baantjes spuugzat. Als ik dan nog niet was ontslagen, gaf ik er zelf de brui aan en ging ik fietsen. Ik probeerde dan rond te komen van 10 à 20 gulden per dag en kon van mijn opgepotte geld soms maanden op reis zijn.
Uiteindelijk heb ik van mijn passies mijn werk gemaakt (zie http://www.keesswart.nl/cv%20en%20werkw ... ograaf.pdf.

Hoi allemaal,

Ik ben net als Kees schrijver / fotograaf. Al reis ik ook wel eens met een ander vervoermiddel dan een fiets rond en maak ook wel stedentrips. Net terug uit Barcelona. Het is geen slecht beroep.

Mijn vriendin zit overigens in het onderwijs, maar die mag je niet meetellen Audrey. Ze fietst namelijk niet. Mijn fietsreizen zijn daarom vaak een solo-expeditie al hoewel ik bij de Euro Velo 6 toer in oktober met zo'n 50 fietsers op reis was.

Rutger
www.rutgersreizen.nl

Mijn vriend is marktonderzoeker, en ik benlerares in het basisonderwijs. Hiervoor was ik technisch administratief medewerker bij een groot bedrijf waar de vakanties ook vrij makkelijk te regelen waren.

Wij zijn twee fietsende geografen, dus de interesse in de wereld zit er wel in!

Beide zijn we werkzaam bij een woningcorporatie (wel verschillende ;-), waar we in de luxe positie verkeren regelmatig lang weg te mogen (ca. 3 maanden). Dat zijn nog eens secundaire arbeidsvoorwaarden :-D
Leuk en herkenbaar stuk, Kees!

Ik heb na het VWO de talenafdeling gedaan van het HEAO, maar had ook geen idee wat ik ermee wilde gaan doen. Na allerlei vage baantjes in het binnen- en buitenland ben ik nu al een jaar of zeven tekstschrijver. Dat bevalt me goed, maar wat ik nou precies wil worden als ik later groot ben, weet ik nog niet...

Wel prettig om te lezen dat ik niet de enige 'carrièreloze maar gelukkige zwabberaar' ben!

Marcel (nog maar 42 jaar oud)

willem.megens schreef:In de tussenstand is er onderscheid tussen leerkrachten en ambtenaren. Sinds wanneer zijn leerkrachten geen ambtenaren meer?
Willem, dit topic ben ik begonnen omdat ik graag wil weten ofdat er onder ons veel leerkrachten zijn (lees tekst). Tijdens mijn fietsvakanties kom ik namelijk opvallend veel fietsende leerkrachten tegen. Vandaar dat ik deze dus appart in de tussenstand zet.

Tussenstand:

11 leerkrachten 19%
6 studenten 10%
5 ambtenaren 9%
34 overigen 60%
1 werkloze 2%

Ach wat dom van me, nu zie ik het.

Leuk onderwerp. Rena heb je echt al die jaren steeds opnieuw werk gezocht?? Steeds hetzelfde of steeds iets anders? Ik merkte nl dat dat steeds moeilijker werd. Maar woonde toen in Groningen en daar is minder werk.

Het doet mij erg goed om te lezen dat niet niet alle wereldfietsers geslaagde mensen zijn die zomaar 3 jaar van hun werk weg kunnen. Ok ik overdrijf maar wij komen ze vaak tegen... Blij te lezen dat er meer mensen wat ronddolen zonder serieuze carriere en veel te veel vakantie..Hoewel ik nu misschien wel een jaarcontract krijg.. Help! Nee geintje ook wel fijn hoor. Zekerheid... :?

Groetjes Marieke

Ik hoor ook in de categorie Overige thuis.

Ik heb de Vertaalacademie in M'tricht gedaan, maar ben na 2 jaar binnen dezelfde branche overgestapt naar projectmanagement.

Droom er afentoe wel van om ergens in Frankrijk of Spanje een B&B te openen die spciaaal op vakantiefietsers is afgestemd, zoals een werkschuurtje, juiste voeding, etc, maar of daar nou echt een markt voor is...
Bovendien heb ik de loterij nog niet gewonnen :cry:

Universitair Docent aan de UvA.
Helaas meestal niet meer dan 4 weken vakantie. Zelfs wel eens minder.

Website: http://home.medewerker.uva.nl/p.rodenburg/

We waren................................wereldreizigers.

Zijn nu....................................chef-kok en ambtenaar.

Willen worden..........................wereldreizigers(maar eerst nog even de kindjes opvoeden)

Wij studeren allebei aan een lerarenopleiding (aardrijkskunde en pabo) maar hebben het idee dat maar weinig leerkrachten op fietsvakantie gaan. Veel leerkrachten willen het liefst een zo min mogelijk avontuurlijke vakantie, zo hebben wij dat ervaren tijdens stages.

Caroline en Rutger
www.fietsersinactie.nl

Dat wordt `n heel verhaal maar ik begin met het laatste, ik heb `n leeftijd dat ik niet meer hoef, soms lees ik niet meer mag, werken. Ondanks m`n leeftijd ben ik, nog steeds, uit overtuiging fietsenmaker. Eerst parttime naast `n baan als buschauffeur en nu fulltime voor halve dagen. De jaren daarvoor heb ik in de bloemisterij gewerkt. Sinds 1985 trek ik op de fiets door Nederland of Europa. Eerst, in verband met kleine kinderen, 1 á 2 weken per jaar. De laatste jaren 4 weken per jaar. Leraar, `n beetje, geef namelijk al meer dan 30 jaar schaatstraining op verschillende ijsbanen.
O ja, m`n echte beroep is nu AOWer.
Het verhaal van de laatste reis staat waar het hoort!
http://www.seniorennet.be/Pages/Reizen/ ... php?ID=679 deel 1
http://www.seniorennet.be/Pages/Reizen/ ... ergave.php?
ID=680 deel 2
Groot41
Landeninfo schreef:Ook ik ben universitair docent op de Universiteit van Amsterdam, (en daarmee ook leerkracht!). Ik geef colleges marktwerking aan de economische faculteit. In mijn onderzoek richt ik me vooral op veilingen.

Misschien is het aardig om eens te tellen hoeveel (bijna)gepromoveerde fietsers er zijn. Zo te lezen nogal wat!

Groetjes,
Sander Onderstal
www.feb.uva.nl/pp/onderstal
Ik ben 4 maanden geleden gepromoveerd aan de Economische faculteit van de UvA.

http://www.medewerker.uva.nl/feb_nieuws ... 5D27C38807