Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 170 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34009 berichten
Weet niet of ik voor mijn beurt ga, maar heeft iemand enig idee op welk eiland onderstaande foto genomen is?

Afbeelding
Hier een filmpje van het scherpen ('billen' in de molenaarstaal) in de molen van Spetzerfehn. Hiervoor moet de stenen (2 ton zwaar!) opengelegd worden, nadat de 11 meter hoge aandrijfspil eruit is getakeld. Hier deed ik twee dagen over.

https://www.youtube.com/watch?v=n4QV-3VMzOU
Friso* schreef:Weet niet of ik voor mijn beurt ga, maar heeft iemand enig idee op welk eiland onderstaande foto genomen is?

Afbeelding

Pampus?
PeterVanRijn schreef:
Friso* schreef:Weet niet of ik voor mijn beurt ga, maar heeft iemand enig idee op welk eiland onderstaande foto genomen is?
Pampus?
Volgens mij zeker niet met al die natuursteen. Pampus heeft ronde bouwwerken.
PeterVanRijn schreef: Pampus?
Nee het is buitenland. In de buurt van Frankrijk & UK.
Jersey?
Guernsey?
LHTJoost schreef:Jersey?
Guernsey?
Ja, zo kan ik het ook. :-)
(Ik was net naar die eilanden aan het googlen om te zien of ik iets van de foto herkende)
Guernsey it is.
Als we toch forten bekijken:

Afbeelding
Suomenlinna?
Snel en juist. Onze droge middag in Helsinki ...
arnob schreef:Snel en juist. Onze droge middag in Helsinki ...
Uniek stukje dat ook op de Werelderfgoedlijst staat.

Hint; buitenland & Willem III.

Afbeelding
Dankzij de tip...anders had ik dit nooit gevonden. Interessant, ik moet me stellig eens verdiepen in de Nederlandse geschiedenis.

Kensington Gardens in London.
cabonga schreef:Dankzij de tip...anders had ik dit nooit gevonden. Interessant, ik moet me stellig eens verdiepen in de Nederlandse geschiedenis.

Kensington Gardens in London.
Helemaal goed!
Kom er maar in Martin:

Afbeelding
arnob schreef:Kom er maar in Martin:

Afbeelding
Heel eenvoudig en zeer bekend onder de molenaars. De Kilsdonkse Molen in Heeswijk-Dinther. Uniek in Nederland, omdat hij zowel door wind- als door waterkracht kan worden aangedreven. Een zogenaamde 'watervluchtmolen'. In het Duitse Hüven (ergens bij Emmen over de grens) staat nog een watervluchtmolen, een houten zeskant. Maar de Klostermühle in Lahde (Minden-Lübbecke) is er ook zo een.

http://www.molendatabase.nl/nederland/m ... ummer=1305
Je hebt me niet teleurgesteld Martin. Mooie molen in een mooie omgeving met streekbier in het aanpalend horecadeel. Inclusief aanbod van rondleidingen, rondvaarten en een groot scala aan andere activiteiten.
Hier dan een nieuwe raadselfoto en ik denk dat het geen makkelijke is.

Afbeelding
Sinds een tijd hebben we weer eens onze tent opgezet op een bekend terrein. Maar waar?
Afbeelding
Leon schreef:Sinds een tijd hebben we weer eens onze tent opgezet op een bekend terrein. Maar waar?
Eigenlijk zou de foto van het vorige raadsel eerst opgelost moeten worden. Omdat de oplossing zo lang op zich laat wachten, een tip: er staat een NS-station er tegenover.