Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 521 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33996 berichten
Dit is dus een hele goede raadplaat als hij niet bewerkt is. Het ziet er ontzettend nederlands uit, maar is het echt uit te sluiten dat het niet ergens anders in een vlak stukje van noord europa ligt? Noord Duitsland, Denemarken, Noord Frankrijk? En er is wel gezegd dat linksaf richting zee gaat, maar niet hoe lang dat nog duurt.

Edit na nogmaals kijken: Als dit Nederland niet is ga ik op mijn kop staan.

Hans
Ik heb het informatiebord inmiddels uitgeknipt, recht gemaakt, veranderd of verbeterd in versies en gezocht met allerlei logische en onlogische trefwoorden in Nederlands en Duits, maar niets gevonden.
Komt iemand het type bord of het logo rechtsonder bekend voor?
Afbeelding
javb2812 schreef:
zo 17 nov, 2019 00:21
Dit is dus een hele goede raadplaat als hij niet bewerkt is. Het ziet er ontzettend nederlands uit, maar is het echt uit te sluiten dat het niet ergens anders in een vlak stukje van noord europa ligt? Noord Duitsland, Denemarken, Noord Frankrijk? En er is wel gezegd dat linksaf richting zee gaat, maar niet hoe lang dat nog duurt.

Edit na nogmaals kijken: Als dit Nederland niet is ga ik op mijn kop staan.

Hans
Echt puur Nederlands, gezien de bouwstijlen van de huizen op de achtergrond. Kan niet verder uitzoeken, want ik zit momenteel in de trein, uiteraard nooit zonder fiets!
Ik moest gelijk aan de Biesbosch denken.

Afbeelding
Hier dus, bij de Helsluis, met uitzicht op Sliedrecht.

Afbeelding
Helemaal goed Kees, aan jou de beurt.
Dat wordt dan deze fietsbrug.

Afbeelding
PeterVanRijn schreef:
za 16 nov, 2019 23:15
...Het remmingwerk (ik wist niet dat het zo heette maar ik neem het aan) hoort bij een sluis(je).....
Weet dankzij deze rubriek nu dat dit "sluisje" een rijksmonument is met ensemblewaarde.
https://monumentenregister.cultureelerf ... ten/522277

Heb hier verdorie meerdere keren gefietst, maar altijd vanuit het westen.
Google weet te melden dat veel mensen de sluis vanuit het zuiden hebben benaderd, en dit gezicht op Sliedrecht hebben gefotografeerd.
Hieronder een duidelijke foto van de overkant.
Image1.jpg
Ik woon betrekkelijk dichtbij de plek van de foto, en kwam er langs toen mijn fiets en ik ons tienduizend km samenzijn vierden. Daar hoorden natuurlijk ook een paar foto's bij.
keesswart schreef:
zo 17 nov, 2019 12:01
Hier dus, bij de Helsluis, met uitzicht op Sliedrecht.

Afbeelding
Echt gezichtsbedrog, ik had daar op de achtergrond niet zo'n brede rivier verwacht en op Google satelliet juist naar kleinere rivieren gezocht....
keesswart schreef:
zo 17 nov, 2019 14:54
Dat wordt dan deze fietsbrug.

Afbeelding
Abdij van Averbode bij Scherpenheuvel, België?
Nee Martin, het is niet in België.
Het urbanistieke rommeltje doet inderdaad Belgisch/Noord-Frans aan maar de barokkerk/klooster zien er erg Midden-Europees uit, vind ik. Zoeken in Tsjechië heeft niks opgeleverd maar nu valt me in dat Keesswart in de rubriek "Onoordeelkundig geplaatste verkeersborden" een Pools treinspoor heeft gelegd. :idea:
keesswart schreef:
zo 17 nov, 2019 23:16
Nee Martin, het is niet in België.
Jammer, die zonverlichte gevel van de kerk lijkt anders wel erg op.
CarlW schreef:
ma 18 nov, 2019 10:09
een Pools treinspoor
Dat was een uurtje eerder :wink:
keesswart schreef:
zo 17 nov, 2019 14:54
Dat wordt dan deze fietsbrug.
keesswart schreef:
CarlW schreef:
ma 18 nov, 2019 10:09
een Pools treinspoor
Dat was een uurtje eerder :wink:
Het is dus in de buurt van dit spoortje in Polen.viewtopic.php?f=23&t=31537&p=350275#p350275
Heb het nog niet kunnen vinden, maar ga verder :)
Dat voortuinspoorlijntje ga je niet vinden. Op Google Earth is er in ieder geval niets van te zien (wel van de fietsbrug). Vanaf de fietsbrug nam ik deze foto van een mooi nieuw fietspad langs de rivier. Misschien moet dit ooit een serieuze fietssnelweg worden, maar op dit moment is het nog geen kilometer lang. Bij de verkeersbrug die je op de achtergrond ziet, houdt het al op.
Als je de rivier 15 à 20 km in oostelijke richting volgt, kom je bij een oude verroeste spoorbrug. Vanaf die brug ligt op de voormalige spoorweg sinds kort een fietspad van bijna 15 km lengte (waarvan ik één foto op Google Earth heb gespot: fonkelnieuw asfalt met aan beide kanten rood-wit gestreepte hekjes).

Afbeelding
Deze ?
Well done! Hoog tijd voor het volgende plaatje :wink:
Ik wilde eerst werk maken van een antwoord op 'Komt Shimano binnenkort met een bracket-gearbox?', maar nu zie ik dat dit onderwerp van de lijst van actieve onderwerpen is verdwenen. Hoe kan dat?

Dan maar een nieuw raadplaatje. Waar staat dit huis?
DSC01284a - kopie.jpg