Additionally, paste this code immediately after the opening tag: WOW - Forum Wereldfietser

WOW

WOW

Net een ticket geboekt bij de vrij nieuwe budgetmij WOW, die uitsluitend op IJsland vliegt. Zoals tegenwoordig gebruikelijk bij budgetmij-en moest je je bagage apart boeken en betalen. Het bijzondere was dat je via een pop-up-menuutje ook je fiets meteen kon boeken en betalen. Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt.

Gerd
Ik zie dat het maximale gewicht voor de fiets 18 kg is. Ik weet niet of hij in een doos moet, want dan zit je daar al snel boven...
berger schreef:Ik zie dat het maximale gewicht voor de fiets 18 kg is. Ik weet niet of hij in een doos moet, want dan zit je daar al snel boven...
Met een VK-hoes moet dat wel lukken.

Gerd
GerdC schreef:Net een ticket geboekt bij de vrij nieuwe budgetmij WOW, die uitsluitend op IJsland vliegt. Zoals tegenwoordig gebruikelijk bij budgetmij-en moest je je bagage apart boeken en betalen. Het bijzondere was dat je via een pop-up-menuutje ook je fiets meteen kon boeken en betalen. Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt.

Gerd
bij Transavia kan dat allemal online
Rob W
En wat kostte het ticket eigenlijk? Ik vind een trekking fiets van 18 kg overigens wel zwaar. Een doos is rond de 2 kilogram, maar waarom zou je dat doen. Je kan ook een fietspyjama bij de Hallfords kopen. Is ook nog bruikbaar als grondzeil.
Rutger schreef:En wat kostte het ticket eigenlijk?
Inclusief bagage en fiets 355 euro. En gunstige aankomst- en vertrektijden op de heen- en terugreis. Dat is iets waar ik tegenwoordig ook altijd op let.

Gerd
Dat is een goed prijs voor een vlucht naar IJsland.. Ben benieuwd Gerd wat je daar wil gaan doen. Geef je nog even de internetsite door van Wow ter informatie?
Rutger schreef:Dat is een goed prijs voor een vlucht naar IJsland.. Ben benieuwd Gerd wat je daar wil gaan doen. Geef je nog even de internetsite door van Wow ter informatie?
Rutger, het zal je verbazen, maar ik wil daar gaan fietsen. Ik ben nog bezig met het maken van een route voor 4 weken. Globaal zien mijn plannen er nu zo uit. Via de zuidkust naar Landmannalaugar. Vandaar via Geysir en Gullfoss over de Kjolur-route naar het noorden. Daarna naar de West Fjords (hoeveel ik daar zal fietsen zal afhangen van de tijd die mij nog rest). Vandaar met het veer naar Snaefellsnes. Dit schiereiland rond en dan via Pingvellir naar Reykjavik.

De website van Wow is: http://www.wowiceland.co.uk/en

Gerd
Ha Gerd,

Mooie route!!! Ik adviseer om niet via Reykjavik te gaan fietsen. Drukke weg!!! Nadat je van het vliegveld komt, kan je het beste rechtsaf slaan naar Blue Lagoon en dan een binnendoorweg nemen in de richting Thorlakshofn. Daar kan je de hoofdweg wel gaan volgen evt.

Verder is het in het noordwesten bij Isafjordur ook prachtig fietsen. Op weg naar de boot in het zuiden vele pittige klimmetjes van 10 procent en dat 4 km lang. Met zuidenwind tegen bijna onbegonnen voor mij destijds.

Mocht je nog vragen of (overnachtings)tips willen hebben, laat maar weten. Ik heb ongeveer 3500 km op IJsland gefietst en ken dus bijna elke route.

Groeten, Rutger
...en ik adviseer je om via de F261-F210-F233-F208 naar Landmannalaugar te fietsen. Deze weg is de mooiste route die ik in Europa heb gefietst (IJsland 2011, dag 3-4-5).
Vanaf Landmannalaugar kun je naar de Kjolur ook tussendoor via een jeep track en Kerlingarfjoll (IJsland 2007, dag 11-12-13).

We gaan deze zomer vanaf eind juli voor de derde keer (met duurder ticket :evil:) en proberen vooral de jeep tracks rondom Landmannalaugar verder uit (dwz de wegen die slechter zijn dan een F maar vaak wel in prachtig gebied) en doen nogmaals een poging richting Askja & omgeving.

Veel plezier met de voorbereiding!
Mooie tip van deze maatschappij. Staat in mijn favorieten nu.
Heel erg bedankt voor de tip. Vond het altijd erg duur die kant op maar dit ticket valt me eigenlijk 100% mee.