Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vliegen naar istanbul - Forum Wereldfietser

vliegen naar istanbul

Beste medefietsers, ik plan een fietsvakantie in Turkije en wil van het voorjaar vanaf Istanbul vertrekken. Nu heb ik veel nare verhalen gehoord over het transporteren van je fiets per vliegtuig. Ik ken de tip dat je je fiets zo in moet pakken dat men ziet dat het een fiets is. Maar zijn er luchtvaartmaatschappijen die je moet mijden? Beter een duur ticket met zorg voor de fiets dan een lowcost met grote kans op schade? Heeft iemand ervaringen met corendon? alle info is welkom.

met dank

Hartger
Het behandelen van je fiets heeft vaak meer te maken met de afhandelaar dan met de luchtvaartmaatschappij.
Verder moet je een beetje geluk hebben en zelf goed verpakken
Er staat hier op deze site enorm veel info hierover.
het verpakken is duidelijk, maar de eerste keer vliegen blijft eng, toch hoor ik ook wel dat het vaak goed gaat...gelukkig
In verband met ons filiaal vlieg ik wat vaker naar Istanbul.
Ik heb goede ervaringen met zowel Pegasus als met Turkish Airlines.
Pegasus kan spotgoedkoop zijn als je maar vroeg genoeg boekt.

En hier kun je zien hoe ik mijn fiets altijd inpak: http://www.vakantiefietser.nl/praktisch ... fietsdoos/
Ook met Transavia heb je weinig problemen. Transavia vliegt naar het Aziatische deel van Istanboel. Aan deze kant van de Bosporus is ook het filiaal van de Vakantiefietser in Istanboel.