Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsdozen of hoezen in Marrakech (Ryanair) - Forum Wereldfietser

Fietsdozen of hoezen in Marrakech (Ryanair)

Binnen 3 weken vliegen we van Weeze naar Agadir met onze fietsen in fietsdozen. Omdat we terug vliegen vanaf Marrakech hebben we geen dozen meer tot onze beschikking en dachten we aan een fietshoes. Neemt Ryanair in Marrakech nog fietsen mee die in een VK-hoes zitten?
Tien seconden zoekwerk op de site van Ryanair leverde deze info:

*Fietsen – MOETEN in een beschermende doos of tas verpakt worden om geaccepteerd te worden voor reizen.

Komt van: http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaard ... edbaggage/

Heb je hier wat aan?
Ryanair staat erom bekend dat ze erg streng zijn in hun eis fiets in een doos.
Google naar een fietsenzaak in Marrakech in de buurt van je hotel. Stuur vooraf een mailtje waarin je vraagt of zij een doos voor je kunnen bewaren. Ik neem aan dat jij als Belg wel in staat bent om dit in het Frans te doen.
@Travelmaster: die info had ik gevonden, maar ik had gehoopt dat een fietshoes voldoende zou zijn.

Ik ga kijken of ik een fietsenzaak in de buurt van het hotel kan vinden. Bedankt!
In deze fietszaak in Marrakech spreken ze Engels en hebben ervaring met wereldfietsers. Stuur een mailtje en reserveer een doos :
http://www.argansports.com/
Website Ryanair: doos of tas verplicht.

'*Fietsen – MOETEN in een beschermende doos of tas verpakt worden om geaccepteerd te worden voor reizen.'

http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaard ... edbaggage/
Horizonfietsers schreef:@Travelmaster: die info had ik gevonden, maar ik had gehoopt dat een fietshoes voldoende zou zijn.

Ik ga kijken of ik een fietsenzaak in de buurt van het hotel kan vinden. Bedankt!
Ryanair zegt tas, jij zegt hoes. Wat is het verschil... twee hengsels? Dan is een oplossing toch gauw gemaakt...?
Travelmaster schreef:
Horizonfietsers schreef:@Travelmaster: die info had ik gevonden, maar ik had gehoopt dat een fietshoes voldoende zou zijn.

Ik ga kijken of ik een fietsenzaak in de buurt van het hotel kan vinden. Bedankt!
Ryanair zegt tas, jij zegt hoes. Wat is het verschil... twee hengsels? Dan is een oplossing toch gauw gemaakt...?
Zo gemakkelijk gaat dat niet bij Ryanair :evil:
Hm, da's jammer. "Out of the hoes"-denken stellen ze dus niet op prijs :cry: .
Waarin Blanche aangeeft:
Terug Agadir naar Weeze met onze tas met hengels gemaakt van dekzeil. Geen enkel probleem.

Ja, dat bedoelde ik dus :lol: !
Travelmaster schreef:Waarin Blanche aangeeft:
Terug Agadir naar Weeze met onze tas met hengels gemaakt van dekzeil. Geen enkel probleem.

Ja, dat bedoelde ik dus :lol: !
Je kunt het treffen, maar Ryanair blijft Ryanair.
Ik ben geen ervaringsdeskundige dus ik geloof je bij deze!
Han schreef:In deze fietszaak in Marrakech spreken ze Engels en hebben ervaring met wereldfietsers. Stuur een mailtje en reserveer een doos :
http://www.argansports.com/
Op basis van deze comment naar Argan Sports geweest voor fietsdozen. We hebben tweemaal een bevestiging per email gehad dat de dozen klaar zouden staan en toen we 1,5 week voor vertrek daar sowieso langs kwamen ook nog mondeling de bevestiging gehad dat de dozen er zouden zijn voor de terugreis.
Toen we aankwamen om ze op te halen voor de terugvlucht, helemaal niets op wat karton na! We hebben met karton en tape onze fietsen moeten inpakken en deze zaak is dus zeker geen aanrader.

Ze vroegen alsnog wel omgerekend 5 euro voor de niet geleverde doos. Hier dus niet meer heen gaan en volgende keer zouden we de dozen van de heenreis ergens proberen te stallen.
geen dozen = niet betalen….toch?

op het vliegveld kun je ze bij aankomst in bewaring geven ergens bij de taxistand. En wel afspreken dat je achteraf betaalt voor de bewaardienst (5 a 10 euro) afhankelijk van je onderhandelkwaliteiten. Wij hebben ze een keer gestald bij een tankstation. En ik heb netjes betaald achteraf.

BertV
Jaar of 7 geleden ook heen en terug gevlogen naar Marrakesh met fietsen. Omdat de verstopte fietsdozen er na 3 weken niet meer stonden :( toch maar op zoek gegaan naar een fietsenzaak in Marrakesh voor fietsdoos. Die hadden we snel gevonden, naam weet ik niet meer maar was in winkelstraat ergens in centrum.

We hebben fietsen in hotel zeer grondig ingepakt, ook met piepschuim in de doos om de fiets te beschermen. Dat bleek achteraf zeer verstandig, want de fietsdozen gingen op vliegveld Marrakesh zo op de band tussen de koffers. Kwamen natuurlijk klem te zitten. Maar geen nood, de dozen werden er gewoon doorheen getrapt. Arme fiets dachten we, maar grondig inpakken bleek naderhand goed te hebben gewerkt. Goed inpakken is het devies dus. S6.
In 2014 zijn we naar Agadir gevlogen en terug vanuit Cassablanca.
Op de terugweg hebben we bij een bedrijf karton gevraagd en gratis gekregen, die we om de fiets heen hebben kunnen vouwen. In combinatie met magnetronfolie om de fiets en om het karton hebben we ze zonder problemen in het vliegtuig gekregen.
De taxi-maatschappij vond ook dat de fietsen prima paste in een 'taxi grande'.

We hebben zowel met Ryan-air als Transavia gevlogen, ik weet alleen niet meer precies welke voor de terugreis :? . Heenreis hadden we ze in een doos zitten.

Zie foto:
http://www.aventureduvelo.nl/wp-content ... 060827.jpg
Ik heb de laatste keren gewoon mijn fiets laten inwikkelen op de luchthaven zelf, bij de verpakkingsmachine van de koffers enz .... Gewoon beide wielen eruit en er wordt een mooi pakje van gemaakt, voor een 10 à 15 euro. Geen probleem bij Ryanair, ook geen beschadiging achteraf omdat ze zien dat het om een fiets gaat en het pakje niet helemaal onderaan de laadruimte leggen met alle koffers er bovenop, wat ze met een fietsdoos wel geneigd zijn te doen.