Additionally, paste this code immediately after the opening tag: CO2 patronen mee in vliegtuig - Forum Wereldfietser

CO2 patronen mee in vliegtuig

Goed nieuws!

Alhoewel ik niet het idee heb dat wereldfietsers ze veel gebruiken: twee stuks 50ml CO2 patronen mogen mee in uw ruimbagage.
Iata heeft de regels hierin aangepast omdat meer en meer fietsers ze gebruiken.


Walter.
Walter M schreef:Goed nieuws!

Alhoewel ik niet het idee heb dat wereldfietsers ze veel gebruiken: twee stuks 50ml CO2 patronen mogen mee in uw ruimbagage.
Iata heeft de regels hierin aangepast omdat meer en meer fietsers ze gebruiken.


Walter.
Waar dienen die CO2 patronen dan voor? Geen idee....
verschillende toepassingen..afhankelijk van het type patroon kun je er bv je fietsband mee oppompen. maar ook slagroom op je taart spuiten. en als je een luchtbuks hebt, kun je er ook mee schieten...en dat alles op gasdruk..

:D
nobbiomatic schreef:verschillende toepassingen..afhankelijk van het type patroon kun je er bv je fietsband mee oppompen. maar ook slagroom op je taart spuiten. en als je een luchtbuks hebt, kun je er ook mee schieten...en dat alles op gasdruk..

:D
Bedankt voor je uitleg, heb ze toch wel eens gezien, maar wist niet dat ze CO2 patronen heten. Maar bij het fietsen heb ik daar m'n fietspomp toch voor. Als het patroon leeg raakt, krijg je de band niet meer vol, groot probleem....
Zo vervoer ik mijn fietspomp altijd wat op de onderstaande foto te zien is (genomen in Larochette, Luxemburg, 2013).

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef: krijg je de band niet meer vol, groot probleem...
Tsja, dan moet je wachten op die vriendelijke meneer met die gele fietspomp.
Voor de racefiets zijn ze overigens wel handig, omdat je band op 8 bar pompen met een klein handpompje geen lolletje is.
Op de foto zie ik dat Martin niet alleen zijn fietspopm meeneemt, maar ook het zwaardere werk...zie daar uit de tas een niet al te kleine steeksleutel...ik dacht dat ik de enigste was die allerlei gereedschappen in zijn fiets verstopt...
nobbiomatic schreef:Op de foto zie ik dat Martin niet alleen zijn fietspomp meeneemt, maar ook het zwaardere werk...zie daar uit de tas een niet al te kleine steeksleutel...ik dacht dat ik de enigste was die allerlei gereedschappen in zijn fiets verstopt...
Dit is een pedaalafnemer, die gaat standaard mee. Door z'n grote lengte steekt hij samen met reservespaken uit het achtervak van de Karrimor-tas (uit 1977). Het overige gereedschap zit in een buidel met rits, samen met regenkleding in de Värmland-boodschappentas bovenop de bagagedrager. Nog wat kleiner gereedschap in het Byte-tasje onder het zadel. Aangezien ik altijd in jeugdherbergen overnacht, heb ik aan totaal 14 kilo bagage genoeg. Ik ben erg gehecht aan deze Karrimor-tas, zo vol fietsherinneringen. Ik wil geen andere hebben. Bert Sitters heeft mijn bepakte fiets ook gezien. De rechter helft ligt thuis, helaas met een scheur erin. En het NL-bordje heb ik al sinds 1973. Geen meter over de grens of hij gaat erop. Hier een pas geplaatst filmpje met deze fiets erop: https://www.youtube.com/watch?v=Lgy-5PQVRRE