Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Amsterdam CS haast onbereikbaar - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Amsterdam CS haast onbereikbaar

joukon schreef:
di 29 okt, 2019 07:42
Ik was afgelopen zondag nog in Amsterdam vanuit richting Utrecht komend. Had nog even gekeken naar werkzaamheden bij NS en zag dat naar Centraal Station vanaf Zuid geen treinen reden. Wel kon je met de metro of via Schiphol. Met fiets in de metro leek mij geen optie.
Ik besloot uit te stappen bij ArenA en vandaar te gaan fietsen. Fiets had ik bij me. Mooie tochtje en komend vanaf Nieuwmarkt weinig oponthoud. Het is wel opletten met al die mensen. Een personage op trottoir die niet op of om keek en dwars voor mijn fiets nog even overstak De tramrails waar je met je banden niet in terecht wilt komen. Maar halsbrekende toeren bleven uit.
Afgelopen maandag kon je weer gewoon 'treinen'. Maar ik ging opnieuw die uitdaging aan en stapte uit, meegaande in de stroom van mensen richting Damrak. Wat opviel was hoeveel tijd en ruimte automobilisten van de verkeersregelaars kregen en de wachttijden voor voetgangers en fietsers behoorlijk opliepen. Erg voetganger/fiets 'minded' lijken verkeersregelaars niet te zijn; nu valt er ook wel wat te zeggen voor doorstroming auto's. Het levert minder vieze uitstoot op.
Ik vervolgde mijn weg via de Dam en een flinke omweg met 18 km op mijn teller in station ArenA.
Dat is voor herhaling vatbaar.

En ja ik geniet van zo'n toch met prachtige architectuur waar je van alles wat kan vinden :D
In 1981 fietste ik in 18 minuten van Amsterdam CS naar Amsterdam Rai over de Vijzelstraat en Ferdinand Bolstraat. Dan verder per trein naar Schiphol voor een vlucht naar Praag. De spoorlijn van Diemen naar Rai was nog in aanbouw. Staat nog in mijn reisverslag.
Frank schreef:
ma 28 okt, 2019 19:42
station Amsterdam Zuid
van donderdagavond 31 oktober 22.00 uur tot en met maandagochtend 4 november 5.00 uur onbereikbaar met de trein. Ook de A10 Zuid richting Utrecht is afgesloten.

https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/2 ... -2019.aspx
Het treinverkeer keer is inmiddels hervat. Je kunt gewoon met je fiets op station Amsterdam Zuid in of uit de trein stappen.
De Automobilisten op de A10-Zuid richting Utrecht moeten nog even wachten