Additionally, paste this code immediately after the opening tag: WEL OF GEEN FIETSBROEK - Forum Wereldfietser

WEL OF GEEN FIETSBROEK

Wie fiets er met fietsbroek en wie heeft er een hekel aan. Wat zijn je ervaringen. Hoe zit het met broekbroei?

Ik fiets, zowel tijdens vakanties als op de racefiets, altijd met een fietsbroek. Mijn ervaring is, dat dit veel confortabeler is als de tochten langer duren. En het voorkomt vervelend schuren.

Broekbroei heb ik nog nooit last van gehad. Is dat niet een uitgestorven product met de komst van de veel betere kunstzemen?

En voor diegene die geen fietsbroek dragen vanwege het uiterlijk zijn er tegenwoordig ook ruim voldoende oplossingen. Zowel in lossen, onderbroek achtige, zeembroekjes als in korte broeken met daarin een fietsbroek verwerkt.

als ik echt ga fietsen op de mtb of racefiets zou ik het nog geen 5km uithouden zonder fietsbroek, eenmaal gereden met een kunstzeem wil je niet meer anders. Tegenwoordig hoef je niet meer alleen maar een strakke fiets broek te kopen er zijn ook zat korte broeken met een binnenbroek met een kunstzeem erin, deze binnenbroekjes zijn gewoon van een ademend licht materiaal, dus dan hoef je al helemaal geen zorgen te maken voor broekbroei. Wil je echt goed spul kijk dan naas asso's broeken

Ik kan alleen maar het bovenstaande beamen. Ik fiets ook alleen met koersbroeken met zeem, zowel op mijn racefiets als op mijn hybride. Zonder zeem houdt ik het ook niet lang uit.

Martin 8)

Ik fiets met een Giant short waarin een fietsbroek verwerkt is.
Dit omdat het makkelijk is aangezien in Thailand een fietsbroek alleen een beetje te sexy lijkt om een tempel binnen te lopen

Ondertussen heb ik er twee die ik afwisselend aandoe.

Ze zijn makkelijk te wassen en vlug droog.

Broeieffecten los ik op met Alu vera gel.(deze zijn nog van de koersbroek periode)

Er zijn vooral bij de grote Outdoor zaken voldoende merken fietskleding, b.v: Cannondale, Gore te koop die voorzien zijn van een zeem.
Modieus en toch met de voordelen die speciale fiets kleding moet hebben.
Bij de meeste fietsen dealers zie je vaak nog de nogal strakke race kleding die niet iedere fietser aanspreekt. Zelf heb ik jarenlang met slechts een spijkerbroek dagelijks 35 km gefietst naar mijn werk. Nooit problemen gehad. Maar voor het touren wil ik niet zonder zeem... :oops:

Aan een fietsbroek heb ik geen hekel, integendeel. Zoals eerder opgemerkt vind ook ik het comfortabeler dan gewone broeken. Wel heb ik nog een andere, meer normale, korte broek die een binnenbroek met zeem heeft. Voor lange tochten gebruik ik deze niet maar bij een kortere tocht als ik ergens langs moet en niet met fietsbroek naar binnen wil gebruik ik deze.

Er was eens een oudere wereldfietser van het eerste uur. Hij fietste in zijn strakke broek met broekbroei rond in het tropische Thailand.
Toen hij trek had in een bakkie Koeie Tio, parkeerde hij zijn stalen ros en liep over de markt op zoek naar een soepkraampje. Een standwerker was in het sierlijke Thais mensen aan het overtuigen van zijn potentieverhogende pilletjes. Zodra hij Bert zag, ja zo heette deze fietser, wees hij naar dienst strakke glimmende koersbroek. Zestig paar amandelvormgie Thaise ogen keken naar Berts broeiende billen en ballen. Sitters sag het niet sitten (sorry dit is Amsterdams en dan is er geen verschil tussen de S en de S). Hij liep met zijn staart en geslachtsdelen tussen de benen de markt af en zocht troost bij zijn eerste Songla-biertje.

Sindsdien trapt hij in minder broekbroeierige landen rond en draagt hij een koersonderbroek van Coolmax dat zijn billen lekker koel houdt.

Eric Schuijt
Voor mij geen fietstocht zonder fietsbroek!!!!

En voor de dames onder ons... die hippe shorts met ingewerkt zeembroekje lijken me helemaal niets!!! Ik heb er zelfs gezien waar de binnebroek met klitteband vastzat. Ideaal om toch nog schuurplekken te veroorzaken.

Ik heb daar iets anders op gevonden: in situaties waar glimmend lycra 'not done' is, gewoon een flinterdunne, wijde short over de fietsbroek. Of nog netter: eventjes zo'n heerlijk multi-functionele kanga/pareo omknopen. Werkt perfect!

Groetjes,

Astrid