Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste fietsvakantie in Nederland - Forum Wereldfietser

Eerste fietsvakantie in Nederland

Op 9 juli was het zover: samen met vriendin en zoontje van 4 zijn we op de fiets gestapt voor onze eerste vakantie in Nederland op de fiets.

Met het idee om het te gaan 'proberen' en misschien na een dag of 3-4 weer met de trein naar huis te gaan zijn we vertrokken. Het ultieme doel was om vanaf onze woonplaats Andelst de Rijndelta-route te gaan fietsen en Hoek van Holland te halen.

Uiteindelijk zijn we op 20 juli fietsend weer thuis gekomen na de Rijndelta-route naar Hoek van Holland te hebben gefietst en de Midden Nederland-route vervolgens weer terug naar huis. Wat is dit toch geweldig, zowel voor ons als ouders als ook voor onze kleine man!

Een super-ervaring rijker en alledrie met een big smile op onze gezichten zijn we weer thuis gekomen, met zin om zo snel mogelijk weer met ons drietjes op de fiets te stappen voor een nieuwe reis.

Graag maak ik van deze gelegenheid gebruik om een ieder hier te bedanken voor alle tips en adviezen die ons hebben geholpen om goed voorbereid deze reis te maken!
Kijk, dat soort berichten hoor ik graag, want de komende paar jaar zal het fietsen voor mij waarschijnlijk wat minder worden :lol: . Foto's? Altijd goed!
Hier lijkt een mooie basis gelegd te zijn.
Waar ik benieuwd naar ben is of er dingen anders gingen dan je had gedacht of anders waren dan je uit het forum begrepen hebt.
En?? Hoe is het bevallen?
Veel aanspraak gehad? Pech onderweg?
Enkele foto's heb ik hier neergezet: https://www.dropbox.com/sh/f1zws6eb3d4y7co/IalBr033yl . Hopelijk zijn ze zo te zien... Als ik even wat meer tijd heb wil ik graag een wat uitgebreider verslag posten met onze ervaringen.
janvaneldik schreef:Enkele foto's heb ik hier neergezet: https://www.dropbox.com/sh/f1zws6eb3d4y7co/IalBr033yl . Hopelijk zijn ze zo te zien... Als ik even wat meer tijd heb wil ik graag een wat uitgebreider verslag posten met onze ervaringen.
Zeker zijn ze te zien. Lachende gezichten - da's mooi! Het plezier straalt ervanaf.

Alvast veel plezier op jullie volgende reis! :wink:

Carl
Heel veel dingen zijn gegaan zoals we verwacht hadden. Waar wij ons slecht op voorbereid hadden, waren de overnachtingen. In de veronderstelling dat Nederland vol is met campings en wij iedere dag na de lunch wel een camping zouden kunnen vinden via internet op onze mobieltjes zijn we op pad gegaan. Wij hebben allebei nagenoeg geen kampeer-ervaring en hebben ons hierin wel vergist. Volgende keer dus vooraf wel wat beter kijken naar de overnachtingsmogelijkheden om verassingen (lees: kilometers terugfietsen naar de laatst gepasseerde camping) te voorkomen. Niet erg, wel leerzaam.

Hiermee hebben we ook de diverse campingsoorten leren kennen: stadscampings (Rotterdam), natuurcampings (o.a. Buren), grotere campings (Hoek van Holland) en boerencampings (Kockengen), we hebben ze allemaal ervaren. Hierbij zijn we zeer enthousiast geworden over de mooie en rustige natuurcampings, maar ook de boerencamping van 'boer Piet' in Kockengen is ons erg goed bevallen.
Bekijks hadden wij met name door de FollowMe tandem: het systeem waarmee de fiets van onze zoon aan mijn fiets was bevestigd. Gedurende de hele reis hebben wij hier ontzettend veel reacties op gekregen. Het is dan ook een super-systeem waardoor onze zoon probleemloos met zijn eigen fietsje met ons mee kan zonder zelf perse te hoeven meetrappen. Zijn fiets kan ook heel eenvoudig worden losgemaakt, waardoor hij ook (kleine stukjes) zelf kon fietsen.

Wat wij hebben gemist in de diverse paklijsten die op internet circuleren is een koeltas. Wij hebben de koeltas uit de babytijd van onze zoon (van de flesjes) meegenomen en konden hiermee de etenswaren voor ontbijt, lunch of avondeten lekker op temperatuur houden.

Verder waren wij achteraf blij dat we vooraf verwacht hadden het niet langer dan een dag of 3-4 vol te houden. Hierdoor hadden we niet teveel spullen meegenomen. Als we vooraf hadden geweten bijna 2 weken op pad te zullen zijn, hadden we waarschijnlijk veel te veel meegenomen. Met name kleding: het was prima om tijdens onze 'rustdagen' de spullen te wassen op de camping.

Pech onderweg hebben wij gelukkig niet gehad, zelfs geen lekke band. Reparatiespullen hadden we wel bij ons, wellicht gaan deze volgende reis nog nodig zijn...
Aan de foto's hebben jullie goed genoten. Aan de route te zien zijn jullie met het pontje vlak lang mijn huis gekomen.
Mooi! Ik ga eind Augustus een poging doen met mijn vriendin. Daarnaast ga ik zelf een gooi doen naar het gehele rondje Nederland. Wordt haar eerste dus ik kijk wel hoe ver we samen komen. De rest stoemp ik in mijn eentje wel.