Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar gaan we heen de volgende drie seizoenen? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Waar gaan we heen de volgende drie seizoenen?

Najaar: Tenerife (zonder bagage, racefiets gehuurd)

Voorjaar: nog onbekend

Zomer: Waarschijnlijk Ijsland

Een shortlist heb ik niet, alleen een longlist ;).
Omdat ik nooit gebedshuizen bezoek heb ik als "goedmakertje" een rondje "Heilige huisjes" in de planning.
Start Antwerpen en via Scherpenheuvel naar Lourdes en Santiago de Compostella. Bedoeling is om dan via de omgekeerde "Via Plata" een zwieper te maken naar Fatima en door naar Sevilla. Vanaf Sevilla door de Spaanse binnenlanden naar Montserrat en met de ferry oversteken naar Civitavecchia om Rome te bezoeken, rest me dan alleen nog de terugtocht. Heb vier maanden uitgetrokken +- 2000km/maand zodat er ook ruimte is om ergens willekeurig een paar dagen te verblijven.

Groet,
Ron Amberes
Tijdens de gehele herfst/winter (2013/2014) testen van onze nieuwe Koga WT29 tijdens weekend- en dagtochten in Nederland en Duitsland. Daarnaast ATB tochten in het prachtige natuurgebied, het Dwingelderveld (het is maar 1,5 km van onze woning verwijderd);

Van 16 t/m 27 april 2014 heerlijk relaxt fietsen in het grensgebied Italië / Zwitserland;

Vervolgens in juli 2014 de LF1 Noordzeeroute van Sluis, via Den Helder en aansluitend naar Nieuweschans;

Eind september 2014 met auto naar Bergamo (fam. bezoek) aansluitend met trein naar Livorno om van daaruit over te steken naar Sardinië.

Het gehele jaar 2014 piekeren waar wij fietsen in 2015.

Nou .... wie doet ons volgend jaar wat?
Ventie schreef: Van 16 t/m 27 april 2014 heerlijk relaxt fietsen in het grensgebied Italië / Zwitserland;


Nou .... wie doet ons volgend jaar wat?
Nou...de sneeuw? Of zit je in/rond Lugano?
jeroenh schreef:Heb (nog) geen plannen, kijk met enige verbazing (gemengd met ook enige afgunst) wat iedereen hier aan plannen ontvouwt! Ik dacht dat ik aardig wat vakantiedagen had, maar ik snap niet wat voor banen iedereen heeft dat je zoveel en zo vaak weg kan.
Ben hooguit aan het bedenken waar mijn (jawel) tweede solofietstochtje heen zal gaan, en verder probeer ik zoveel mogelijk "gewoon" te fietsen in de buurt. Dus helaas geen spectaculaire of inspirerende locaties van mij!

Jeroen
Pensionado zijn heeft zo zijn voordelen :wink:
gios schreef:
Ventie schreef: Van 16 t/m 27 april 2014 heerlijk relaxt fietsen in het grensgebied Italië / Zwitserland;

Nou .... wie doet ons volgend jaar wat?
Nou...de sneeuw? Of zit je in/rond Lugano?
Wij fietsen zo'n beetje Domodossola, Valle Verzasca, Lago Maggiore, Meer van Lugano, Comomeer en Lugano omgeving.
Ventie schreef:
gios schreef:
Ventie schreef: Van 16 t/m 27 april 2014 heerlijk relaxt fietsen in het grensgebied Italië / Zwitserland;

Nou .... wie doet ons volgend jaar wat?
Nou...de sneeuw? Of zit je in/rond Lugano?
Wij fietsen zo'n beetje Domodossola, Valle Verzasca, Lago Maggiore, Meer van Lugano, Comomeer en Lugano omgeving.
Kon ook eigenlijk niet anders :D
Waarschijnlijk wordt het iets als volgt:

- Maart: 3 weken Marokko (of toch Thailand ??)
- Mei/juni: 3 weken Schotland
- September: 3 weken Spaanse Pyreneeën

Eigenlijk zou ik nog iets in november/december willen doen, maar niet genoeg vakantiedagen :(
leuk om te lezen waar iedereen naar toe wil gaan.
Natuurlijk heb ik ook de nodige plannen.

Winter
Als mijn gezondheid en rooster het toelaten:
wintertrektocht van wereldfietsers en de hikingsite mee.

Voorjaar
Weekje hiken of fietsen in Nederland.
hopelijk de paastrektocht

Zomer
4 weken in Europa. Ben aan het kijken naar opties in Polen, Tsjechie, Slowakije en Hongarije. bv. de Amberroute van Krakau naar Budapest. Maar kan geen route beschrijving vinden. Iemand nog ideeën?

Herfst
Weekje Nederland fietsen of Hiken.
Hier en daar nog een weekendje kamperen.
Leuke tijd van het jaar om dit draadje weer eens een slinger te geven.

Najaar: LF NAProute van Breda naar Groningen(met de tent naar natuurkampeerterreinen als het weer enigszins meewerkt)

Winter:
-MTB wekelijks

Voorjaar:
- Rondje NL weer oppakken. Inmiddels gevorderd tot Den Helder. Dit jaar Limburg en Texel aan het het officiële rondje toegevoegd.

Verder nog open:
- Parijs met Benjaminse?
- MTB Ardennen?
Wij maken het komende jaar geen grote fietsreizen...
Nu weekje Schotland met auto en hotel,
Komend voorjaar (mei-juni) Zambia en Malawi per 4x4 met daktent.
Eind deze maand nog een tocht.
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=11020072
En dan weer plannen maken voor volgend jaar.
Komende drie seizoenen wil ik eea van m'n Bucketlist af kunnen strepen :)

Najaar: 'fleches de pays-bas' Vanuit t midden van t land naar alle provinciale-hoofdsteden van het land. Dit worden weekend tochtjes. Dit idee is ontstaan vrij naar een draadje van Henk

Voorjaar: vanuit NL naar Parijs of andersom (max 3dgn)

Zomer: Raid de pyreneen. Van west naar oost. Hendaye-Cerbere.

Ik heb er zin in. Morgen m'n eerste fleche de pays-bas :D
Michaël schreef:Komende drie seizoenen wil ik eea van m'n Bucketlist af kunnen strepen :)

Najaar: 'fleches de pays-bas' Vanuit t midden van t land naar alle provinciale-hoofdsteden van het land. Dit worden weekend tochtjes. Dit idee is ontstaan vrij naar een draadje van Henk

Ik heb er zin in. Morgen m'n eerste fleche de pays-bas :D
Leuk idee. Waar zit het midden ook al weer precies en wordt dat elke keer precies je startpunt of bij benadering?
Het middelpunt van Nederland kun je op diverse manieren bepalen/berekenen. Maar in het echt is dat natuurlijk gewoon Amersfoort :D
De drempel van mn voordeur ligt in de regio Tiel.
Dus dat is voor mij t midden van t land :)

Verslagjes volgen :D
volgend jaar fiets ik rondje nederland 1300 km,en zo af en toe een dag touren vanaf hier.
gr
winter: 8 weken met de camper naar Spanje en Portugal (ja, ja, ik weet het, maar m'n vrouw hé )
En tijdens het rondtrekken ga ik in 5 dagen de Ecovia de Litoral fietsen.

Voorjaar Als het lukt een week fietsen, weet nog niet waar en hoe.

Zomer Puppy's, dus daar zijn we wel druk mee, als het allemaal lukt natuurlijk. :roll:
Winter: De Sinterklaastrektocht, de wintertrektocht en de carnavalstrektocht (die komend jaar waarschijnlijk in Limburg is, ik ben druk bezig met het maken van een mooie route)
Voorjaar / zomer: Gecombineerd, want waarschijnlijk zo'n beetje in mei en juni: Ik denk aan de Hanzefietsroute.
Afgelopen september heerlijk een maandje in Frankfijk gefietst, dagtochtjes vanaf 4 verschillende campings.Deze winter gaan we een maand in Cuba fietsen,iets heel ander als Azië , wat we de laatste jaren gedaan hebben.
Tips zijn welkom
Dirk