Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alaska Denali National Park - Forum Wereldfietser

Alaska Denali National Park

In juni vertrekken wij voor 3 weken naar Alaska om daar te fietsen. Wij willen ook het Denali NP aandoen en fietsen naar de camping bij Wonder Lake. We denken vanaf de ingang hier 2 dagen over te doen (enkele reis)(overnachting op een van de campings in het NP). Heeft iemand dit wel eens gedaan, en is dit te doen?
Ervaringen en (andere alaka)tips zijn welkom!
Roel en Jolanda
Roel en Jolanda, wij hebben 2 jaar geleden door heen Alaska gefietst als deel van onze fietstocht van Anchorage naar Denver.

Onze route liep van Anchorage via HWY3 naar Cantwell om dan via de 8 naar paxon en verder te fietsen. Vanuit paxon reden we dan noordwaarts richting Delta Junction. Omdaar dan de 2 naar het oosten te nemen richting tetlin junction tot aan de grens met Canada.
Voor ons één van de mooiste dingen die we ooit gezien hebben. De ongerepte natuur, dagenlang geen andere mensen tegen komen,...
Ik zou er zo uren over kunnen vertellen maar dat ga ik je besparen:) ga het zelf maar ontdekken.

Als je concrete vragen hebt stuur me dan een PB.
Is er helemaal niemand die deze weg helemaal gefietst heeft?
JROPDEFIETS schreef:Is er helemaal niemand die deze weg helemaal gefietst heeft?
Ik heb die weg met de pendelbus afgelegd. Die was gratis destijds en de fiets kon makkelijk mee. Ik zie dat die bus er nog steeds is echter niet meer gratis...
Een beetje zoeken op het Internet levert op https://www.nps.gov/dena/planyourvisit/cycling.htm en https://matadornetwork.com/trips/how-to ... park-road/ op.

Meer dan genoeg informatie lijkt me.
Leek ons leuk om direct van medefietsers te horen hoe hun ervaring is, tuurlijk met google vindt je vanalles, maar dan kunnen we dit forum wel opheffen....
Met google-en komen wij alleen maar aan mensen die het of met de bus hebben afgelegd, slechts gedeeltelijk hebben afgelegd of zonder bagage.
Ja, misschien een beetje flauwe reactie maar anderzijds zag ik op het Internet voldoende informatie om de weg veilig te kunnen afleggen, incl. wat te doen als je een beer ziet. Blijkbaar nog niet gedaan door iemand die dit forum leest.
JROPDEFIETS schreef:... tuurlijk met google vindt je vanalles, maar dan kunnen we dit forum wel opheffen....
Het grappige is dat ik juist via de zoekmachine vaak op dit forum uit kwam en nog regelmatig kom.

Dus, misschien gewoon gaan en dan bij terugkomst een verslag hier plaatsen, dan kunnen toekomstige fietsers direct van medefietsers te horen hoe hun ervaring is ;-)