Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietswandel beurs utrecht - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

fietswandel beurs utrecht

Hoi mensen, we hebben al een tijd ervaringen opgedaan met de Vaude lichtgewicht tassen. https://www.lismarq.com/post/technotip- ... ing-tassen. Zie op onze site nu pas dat we het weer moeten updaten.
Paar punten die wij de afgelopen tijd hebben ervaren:
Tassen zijn inderdaad een heel stuk lichter dan de normale Vaude/Ortlieb tassen. Ook op de weegschaal meet je dat gewicht.
De achterplaat van de tassen is vergelijkbaar met de normale Vaude tassen. Wij hebben er wel een extra haak op gezet omdat we niet willen dat de tassen eraf vallen. Dat werkt prima.
Het materiaal vand e tas zelf is echt veel dunner dan van een normale tas. Bij aankoop is de tas prima waterdicht. Na een jaar gebruik moet je de tas wel controleren op gaatjes. Wij hebben er nu 3. Prima op te lossen met seam grip maar dat zijn er wel 3 meer dan bij onze normale tassen.
Als wij de fietsen tegen een muur/boom/paaltje (geen standaard) aanzetten moeten we extra uitkijken, De tassen zijn niet zwak maar ook niet zo sterk als regulier zeildoek. Een Ortlieb of Vaude tas kun je nog wel eens in een doornsrtuik leggen zonder problemen, met deze tassen doe ik dat liever niet. Wil je absoluut niet heel af en toe een gaatje dichten dan zijn dit niet de tassen voor jou.
De rest stata in onze blog.

Kortom: veel lichtere tassen en de winst op gewicht vertaalt zich erin dat je iets meer moet opletten waar je de tassen tegenaan schuurt.

Snap overigens niet dat er niet veel meer fabrikanten hiermee gaan experimenteren. Sterke tassen/fietsen/etc zijn er de afgelopen jaren gekomen. Nu nog sterke tassen/fietsen/etc die ook licht zijn.
Dank je Marco, ik heb inmiddels ook de tekst op mijn website bijgewerkt. Het is inderdaad raar dat deze markt zo genegeerd is. Ik heb Ortlieb jaren geleden al geschreven, en ze zouden erover nadenken, maar daar is het bij gebleven. Zelf hou ik het voorlopig op mijn helaas niet meer leverbare Altura Arc 15 tassen van 33 liter per set. Die sparen vooral gewicht met een eenvoudiger (maar wel degelijk) Klickfix ophangsysteem zonder verstelbare haken. Als dat zoals bij mij past is dat geen probleem, maar voor de handel was het natuurlijk lastig. Het Cordura achtige materiaal is behoorlijk stevig.