Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spatlap op Koga Traveller om te kunnen blijven schakelen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Spatlap op Koga Traveller om te kunnen blijven schakelen?

Na de kerst ben ik uitgebreid met mijn fiets aan de gang geweest en ik dacht dat het misschien wel aardig was om mijn ervaringen nog even te delen. Allereerst heb ik de fiets schoongemaakt en het voorspartbord, dat bijna helemaal doormidden was gescheurd, verwijderd. Aan de binnenkant van het spatbord (waar ik normaal gesproken niet schoonmaak) zat zeker een centimeter dik modder vermengt met mest en gras... Daarna heb ik de derailleurkabel verwijderd en aan de roestsporen te zien op de kabel die uit de mantel kwam, was de teflon binnenkant van de buitenkabel tot op het ijzerdraad gesleten. Dat verklaart het moeilijke schakelen al ten dele. Het geleidingsblok onderaan de bottom bracket was gelukkig nog niet ingesleten, dus die heb ik niet hoeven te vervangen. De derailleur heb ik losgehaald, uit elkaar gehaald, schoongemaakt, ingevet en weer ik elkaar gezet en last but not least heb ik een nieuw spatbord gemonteerd, een SKS Longboard. En dat maakt een groot verschil, de spatlap hangt bijna tot aan de grond en ik heb geen modder meer aan de onderkant van mijn bottom bracket! Het is alleen jammer dat ik alleen de 45 mm versie kon krijgen en dat deze smaller is dan de 50 mm SKS chromoplastics die er standaard opzitten. Dat betekent iets strakker afstellen van de stangetjes.

En nu? Nu schakelt de fiets weer heel soepel en fiets ik deze week door weer, wind en regen zonder een centje pijn!
Kijk maar uit met die pekel van vorige week. Anders zit alles zo weer vast. :twisted:
gios schreef:Kijk maar uit met die pekel van vorige week. Anders zit alles zo weer vast. :twisted:
Gelukkig is BTTF nog steeds SF :wink: