Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe fiets (in het buitenland) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuwe fiets (in het buitenland)

Zoiets vermoedde ik al, met die voorvorken. Bedankt voor de bevestiging. :)

Wim en Leon, bedankt voor de links. Naar Rotor ga ik zo eens even kijken, die kende ik nog niet. KTM kende ik eigenlijk wel, maar was ik toch nog vergeten naar te kijken, dus dat heb ik net even gedaan, en er zijn vast genoeg fietsen die geschikt zijn om op te reizen, maar stalen zie ik er zo gauw niet bij zitten eerlijk gezegd. Of misschien kijk ik wel weer niet goed genoeg.
Ik heb hier trouwens al een tweedehands Fahrradmanufaktur gezien, maar dat was er een met 28" wielen.
Leon schreef:Nu vind ik elk woord Pools als wrzswzgttszrghtws
Zelfs "rower"? ;)

Zoals ik al zei, na de vakantie ga ik eens wat uitgebreider fietsenwinkels bekijken. :)
Dag, daar ben ik weer. Na een hoop lezen en rondsurfen op internet ben ik bij twee fietsen/frames uitgekomen die voor zover ik kan overzien voldoen aan mijn eisen en ook qua prijs interessant zijn. Ook hebben ze dealers in het oosten van Duitsland, wat wel handig is, mocht ik geen zin hebben om er helemaal voor naar Nederland te gaan.
Het zijn de Rotor Bolid (of eventueel Flex?) en de Intec M01.

Nu kan ik (vooral wat betreft de Rotor) niet zo erg veel vinden over wat voor ervaring men met deze fietsen heeft. Van de Rotor lees ik vooral dat de achterbouw vrij kort is en je daardoor met je schoenen tegen je achtertassen kan komen. Zou dat een probleem zijn met schoenmaat 40?
En heeft iemand hier ervaring met een van deze fietsen? Hoe is het rijgedrag met en zonder bagage? Voorzien jullie voor een berijder van 50 kg met 20 kg bagage op de achterdrager en in een stuurtasje problemen? Zou ik met 1,78m en een binnenbeenlengte van 86 cm nog problemen kunnen verwachten met de lengte van het frame? Zijn er nog bepaalde voor- of nadelen van de ene fiets t.o.v. de andere? Hoe is de kwaliteit van de lak? Hoe makkelijk is het bij de Intec andere onderdelen erop te regelen dan die er standaard opzitten, of is dat helemaal afhankelijk van de dealer? Andere op- of aanmerkingen?

Een hoop vragen. Ik ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben. Wie weet durf ik het daarna aan om ergens in het voorjaar naar Duitsland/Nederland af te reizen om proef te rijden en hopelijk iets te kopen. :)
@Intec M01: De Rotor ken ik niet ik kan alleen mijn ervaring met de Intec M1 delen. Zie dit draadje http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=18709

@Hoe is het rijgedrag met en zonder bagage? Ik gebruik de M01 als stadsfiets en voor woon-werk. Heerlijke fiets met goede schokdemping door brede banden.

@Voorzien jullie voor een berijder van 50 kg met 20 kg bagage op de achterdrager en in een stuurtasje problemen?: Nee, ben zelf 90 kg en had zo'n 22 kg verdeeld over voor en achter dragers en dat fietste op off-road paden prima.

@Zou ik met 1,78m en een binnenbeenlengte van 86 cm nog problemen kunnen verwachten met de lengte van het frame?: Dat weet ik niet. Dat zul je gewoon moeten uit proberen door test te fietsen. Mogelijk dat er WF forum leden zijn die iets zinnigs kunnen zeggen op basis van de Intec of Rotor geometrie.

@Zijn er nog bepaalde voor- of nadelen van de ene fiets t.o.v. de andere? Ik ken de Rotor niet. Misschien een idee om nog even een link in je post te plaatsen zodat het voor WF forum leden wat makkelijker is om te reageren.

@Hoe is de kwaliteit van de lak?: Goed, het is een powdergecoat stalen frame, mooi gespoten en gebakken en netjes afgewerkt.

@Hoe makkelijk is het bij de Intec andere onderdelen erop te regelen dan die er standaard opzitten, of is dat helemaal afhankelijk van de dealer? Andere op- of aanmerkingen?: Bij de ready-to-ride modellen van Intec heb je minder keuze in de opties maar de modellen zijn wel scherp geprijsd. Ik heb in bovenstaande draadje aangegeven dat ik een M01 fiets compleet door Meilenweit heb laten opbouwen. Dan heb je veel ruimte om eigen keuzen te maken.

Groeten en succes, Willem
Dorenda schreef:Het zijn de Rotor Bolid (of eventueel Flex?) en de Intec M01.
Als je even links geeft naar informatieve sites, liefst ook met frameafmatingen, dan kunnen we meer zeggen.
Die Intec ziet er zoals gezegd goed uit. Als je de lengte van de achtervork weet kan ik iets zeggen over de schoenen, al levert 40 meestal geen probleem op. Ik heb 45 en ken het probleem wel.
Leon
Ach ja, dat had ik ook zelf moeten bedenken, om er even een paar links bij te zetten. :) Hierbij dan.

In de configurator op de site van Rotor vind ik de volgende informatie: Rotor Bolid (en Rotor Flex).
En de Intec M01.

Van de Rotor Flex heb ik ergens de volgende maten gevonden:
----------- 18" 19,5" 21"
Sattelrohr 460 500 540
Oberrohr 578 589 610
Steuerrohr 120 130 1 40
Sitzwinkel 71° 71° 71°
Lenkwinkel 69,5° 69,5° 69,5°
Kettenstreben 425 425 425

En voor de Intec had iemand anders hier op het forum al eens het volgende tabelletje geplaatst:
Afbeelding

Dus een achtervork van 425 mm voor de Rotor, waar ik meerdere opmerkingen over heb gelezen dat dat nogal kort zou zijn, en 430 mm voor de Intec, en daar heb ik nog niemand over zien klagen...
Ik heb overigens Vaude Aqua Back fietstassen, mochten jullie dat nog willen weten. :)

Willem, in ieder geval al bedankt voor de gedeelde ervaringen.