Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe fiets - Forum Wereldfietser

nieuwe fiets

Beste mensen

Ik ga misschien dinsdag een nieuwe fiets kopen.

Ik kwam de fiets tegen op marktplaats. Het is een fietsenzaak in Rijssel.

Het is een multicycle extreme. Overjarig model. volgens mij dezelfde als Mirjam Wouters mee door de wereld fiets.

spacificaties:

alu frame 7005 57 cm, magura hs33 remmen, rohlofnaaf 48 spaken, multicycle industrie gelagerde voornaaf 48 gaats, exal velgen, tubus voor en achter drager met voor standaard.

afgeprijsd van euro 2999 voor 1995 euro. De man komt de fiets dinsdag bij mij thuis brengen, hij moest toch in Den Haag zijn. Heb wel verteld dat ik proef wil rijden en dat het niet betekend dat ik ook de fiets koop.

zijn er misschien mensen die ervaring hebben met de fiets. Fietst altijd op staal, alu zal wel even wennen zijn.

https://link.marktplaats.nl/a1155902327
beste supermario,
ik heb geen ervaring met Multicycle, maar wel ' enkele open deuren' voor je :) :
- hang er alsjeblieft wat tassen met gewicht aan tijdens je proefrit want zo ga je 'm gebruiken
- kijk hoe je qua stuur(pen)hoogte uitkomt want dat is anders dan bij je huidige fiets
- voel hoe de stijfheid is of hoe de fiets 'werkt'/reageert als je een slinger aan het stuur geeft of een rechts stukje over een ril of randje tegels rijdt (gezien de vorm van de bovenbuis. het frame zal goed zijn, maar toch)
veel plezier ! groet! hoogframe
Ziet er goed uit voor dat geld!
De fiets is wel over over overjarig.
Gezien de gemonteerde rohloff draaischakelaar is de fiets minimaal 4 jaar “oud”

Op internet lees je vaak de negatieve reviews en niet de positieve over verkopers.
Toch kun je de negatieve reviews niet negeren.....
https://www.yelloyello.com/places/hazel ... rs-rijssen

Ik heb zelf wel ervaring met MC, heb zelf een stadsfiets met alfine 8.
Garantie problemen ( gescheurde velgen ) gehad in de periode dat MC failliet was verklaard. Gelukkig heeft mijn FM alles prima afgehandeld.
Als die fiets volgens jou al 4 jaar oud is, ga ik twijfelen of ie niet toch 2e hands is.

Marrio
Op MP staat "gebruikt" !
Dus 2e, of meerder, hands.
Klopt. Ik heb de man gesproken. Ik vertelde hem: u schrijft nieuw, verder op staat gebruikt.

Heb net alle revieuws gelezen. Deze zijn over het algemeen slecht. Ook las ik dat hij niet is aan gesloten bij de bovag.

Ik bekeek net zijn site. Toen ik keek bij 2e hands fietsen zag ik die fiets er bij staan. Hij schreef er bij is nieuw.

Ik vetrouw het niet meer. Bel de afspraak morgen af en zoek rustig verder.

Mario
Kijk ook eens bij BikeTotal voor goede betrouwbare 2e handsjes.
6 Maanden Bovag garantie en bétere prijzen!
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb net gekeken bij op pad fiets testen.

De mc extreme is getest in 2010.

In 2010 stapte mc over naar speciale alu scandium frames.

Deze fiets is wel erg over jarig. Normaal zit er ook standaard een vlinder stuur op.

Heb net contact gehad met mc. Zij zijn gestopt met de productie van de extreme in 2015

Mario
'als iets te goed lijkt om waar te zijn, dan is dat het meestal ook' helaas :(
Voor dat geld kun je echter met garantie ook wel een mooie gebruikte rohloff foets op de kop tikken toch? of moet het per se nieuw zijn?
Ben net wezen kijken naar een 2e hands avaghon. Het is een fiets speciaal zaak.

Het frame is 8 jaar oud alle onderdelen zgan.

De man vertelde mij dat het serie nummer van de r-naaf gelaserd is en 76500 is. Dan is dit volgens mij nog een relatief jonge naaf. Voor €1150 kan ik de fiets kopen en nog kosteloos aan passen naar wens. Dus ander stuur of banden. Met 3 maanden garantie.

Mario
Op zich een heel mooie prijs voor een fiets met Rohloff (en een goed frame).
supermario schreef:
do 01 feb, 2018 12:14
Het frame is 8 jaar oud alle onderdelen zgan.
De man vertelde mij dat het serie nummer van de r-naaf gelaserd is en 76500 is. Dan is dit volgens mij nog een relatief jonge naaf.
Volgens deze pagina zou deze naaf wel eens van zomer 2007 kunnen zijn. Dus een goeie 10 jaar oud?
Sorry. Heb mij vergist het serie nummer is
176734. De komt dan uit 2012. Met 32 spaken.

Mario
Heb contact gehad met mc om het framenummer door te geven.

Helaas konden zij hier niks mee omdat zij na de door start een nieuw registratie systeem hebben.

Zij keek naar de fiets en vertelde dat zij vroeger de extreme van af 2015 gemaakt hebben met een recht stuur ipv met een krakeling stuur.

Mario
De MC ziet er op de foto's wel nieuw uit.
Maar hij is niet helemaal duidelijk in zijn advertentie
En ook vind ik 1975 euro nog steeds aardig aan de prijs.

Is trouwens 57 cm niet veel te klein voor jou Mario.
Je was toch niet zo heel klein van lengte?
Al je andere fietsen waren 61 cm toch?
Ik heb net de fiets afgebeld.

Hij werd boos. Ik heb hem meerdere keren gevraagd hoe oud de fiets is. Hij zei steeds nieuw maar overjarig model. Maar wilde niet zeggen hoeveel overjarig. Ik vroeg toen het frame nummer aan hem. MC0000 192.

Bij MC werd mij verteld dat zij met een nieuw systeem werken. De codes beginnen nu met MCK. Ik kreeg te horen dat hij een officiële mc dealer is en dat hij dat zeer goed weet. Hij gaf mij dus express een verkeerd frame nummer.

Mario
Ik denk dat je de enige juiste keuze maakt. Iemand die je opzettelijk valse informatie geeft is niet iemand waar je zaken mee wilt doen. Je moet zijn boosheid maar zien dat ie boos op zichzelf is, want jij doet in mijn ogen niets verkeerd.
supermario schreef:
vr 02 feb, 2018 12:29
Ik heb net de fiets afgebeld....Hij werd boos.
Ik denk dat je de enige goede keuze hebt gemaakt supermario. Dat hij boos wordt betekend ook wel wat. Als je eerlijke zaken verkoopt is er geen boosheid nodig om de koper onder druk te zetten. Ik vroeg mij al af of hij boos zou worden of direct zou ophangen. De eerste optie dus.
Ik kan een mooie 28 inch vsf fiets kopen met rohloff naaf. Ik twijfel om dat de rohloff naaf 32 spaken heeft. Vraag mij nu af of ik geen spaak problemen krijg. Ben 93 kilo en fiets met ongeveer 22 kilo aan bagage.

Zijn er fietsers die 28 inch met rohloff naaf met 32 spaken hebben en wat is jullie ervaring

Mario