Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura hs11 olie verversen - Forum Wereldfietser

Magura hs11 olie verversen

Hallo,

Ik heb bij mijn fiets de remleiding moeten vervangen in verband met een scheur. Alles zit op dit moment weer op zijn plek.

Ik heb geprobeerd op onderstaande wijze de leidingen te vullen met olie maar krijg als resultaat dat de rem wel werkt maar niet zo fel als zou moeten. Oftewel de druk is te laag.

Voorkant voor de rem de kabel iets losgedraaid en een torx op de remhendel losgedraaid. Mijn remhendel ziet er iets anders uit dan op de filmpjes op YouTube. Vandaar de foto als bijlage.

Op de rem zelf heb ik een vulnippel aangesloten en de spuit leeggespoten tot de olie er via de opening in de remhendel uit liep. Ik heb de kabel bij de remhendel vastgedraaid, de torx teruggeplaatst en achter de opening ook weer dicht gedraaid. Tijdens bijvullen ook de remhendel nog even ingeknepen.

Enig idee waar het fout gaat?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Was bij het vullen het punt waar de olie uit kwam het hoogste punt?
Doorgegaan totdat er geen belletjes meer uit kwamen?
Olie kwam eruit waar je nu het torx boutje ziet, ander punt zie ik niet om open te maken.

Ja, olie prutelde eerst iets en pas gestopt toen het vloeiend eruit kwam.
Ik zou om te beginnen toch eerst eens aandachtig de handleiding doorlezen.

https://magura.com/media/1719/hs_2016_nl_web_03.pdf
Dag Danny, bij een oud type magura (weliswaar geen hs11, maar hs33) moest ik juist niet de remgreep indrukken bij het verversen en gewoon alleen door laten stromen. Kwam ik natuurlijk pas na drie keer proberen achter :?
Daarna remde hij weer perfect.

Erik
Hallo,

Bedankt voor de reacties zo ver.

Ik heb de handleiding nog eens goed doorgenomen. Paar puntjes:

- In de handleiding staat: Er mag geen lucht in de vulspuit of vulleiding zitten. Zuiger van de ontluchtingsspuit tot de aanslag eruit trekken. Zuigerbodem ligt boven de ontluchtingsboring.

Nou zie ik op Youtube dat andere eerst de vulleiding op de spuit zetten en dan de leiding in het flesje steken en de spuit vullen. Bij hun lijkt er dan nog wat lucht in te zitten, bij mij ook. Alleen als ik de spuit zou vullen en dan pas de leiding aansluit zit er geen lucht in, lucht in de leiding gaat dan weg als ik ga spuiten. Met, zuigerbodem ligt boven de ontluchtingsboring, wordt neem ik aan bedoeld dat de zuiger wordt uitgetrokken tot voor de boring? Voorbij de boring zorgt er natuurlijk voor dat de druk weg is en de olie er weer uit loopt.

- In de handleiding staat dat de remhendel verticaal moet staan bij de HS11 en dat er dan aan de bovenkant een ontluchtingsdopje zit. Bij mijn HS11 zit deze aan de zijkant, dus als ik de hendel horizontaal plaats zit deze aan de bovenkant. Mijn opening is ook groter en ik kan er dus geen lege spuit opzetten, deze klemt niet vast.


EDIT: Juiste filmpje voor mijn exacte rem gevonden waar alles duidelijk werd uitgelegd. Probleem is verholpen.

Bedankt voor de hulp!
Misschien voor andere ook even de link naar het filmpje plaatsten.
Altijd handig :)
https://youtu.be/Jyil3WK59vU

De link voor de magura HS 11N