Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is de beste touring fiets - Forum Wereldfietser

Wat is de beste touring fiets

Het is een niet eenvoudig te beantwoorden vraag die steeds weer terug komt.
Er valt immers nogal wat te kiezen en eens zul je toch tot een keuze moeten komen wil je graag een wereldfietser worden. Elk beetje info helpt daarbij.
Daarom dat ik deze site hier onder uw aandacht breng.
Misschien kunt u er uw voordeel mee doen.

Recente update.

https://tomsbiketrip.com/which-touring- ... uld-i-buy/
janenliseth schreef:
ma 05 aug, 2019 14:51
Het is een niet eenvoudig te beantwoorden vraag die steeds weer terug komt.
Jammer dat je de clickbaitvraag een op een overneemt.
Ik heb dan sterk de neiging geen woord meer verder te lezen.

Toch even gedaan: voor een deel niet bepaald fietsen die je in Nederlandse winkels kveral tegenkomt. Lees een test van een overeenkomstig auteur uit Duitsland en je ziet weer heel andere merken, die hier ook onbekend zijn. Voordeel van in Nederland gangbare merken is dat service en garantie wat gemakkelijker lopen, wat voor mij zonder meer een paar honderd euro waard is.
janenliseth schreef:
ma 05 aug, 2019 14:51
Het is een niet eenvoudig te beantwoorden vraag die steeds weer terug komt.
Hopelijk degene die je al hebt, toch? :)

Ik probeer daar voor mezelf altijd wel zo dicht mogelijk bij in de buurt te komen =)
Sluit naadloos aan bij het andere draadje over "suggesties voor reisfiets met racebocht".
Je kan ook eens iets verder kijken dan je neus lang is (je bent tenslotte wereldfietser) en eens gaan ligfietsen. Het is natuurlijk makkelijk om op een zelfde fiets als degene die je al hebt verder te gaan, dat wil niet zeggen dat iets heel anders je ogen niet open doet gaan. 1 ding kan ik je vast verklappen, je krijgt hierdoor een hele andere kijk op de wereld, of je nu hoog of laag ligfietst.
Het lijkt me een erg lastig te beantwoorden vraag. In het topic dat ik ben gestart werd me al verweten dat ik niet goed weet wat ik wil. En inderdaad: het is met alle (on)mogelijkheden ook hartstikke lastig om de optimale fiets te bedenken. Maar dat geldt in dat topic alleen voor mij - de ideale touringfiets in het algemeen lijkt me nog veel lastiger te bepalen. Dat wordt al snel een religiestrijd. De m.i. wat vooringenomen en conservatieve megabrochure van Thorn biedt zeker stof tot nadenken en is zeker voor mensen die een eerste vakantiefiets willen uitzoeken erg handig. Of ze vervolgens een fiets bij Thorn kopen weet ik zo net nog niet.
Degelijk vooral en eigenlijk zo simpel mogelijk in elkaar. Hoe verder en hoe langer weg, hoe degelijker en vooral ook simpeler. Je moet evt. onderdelen zelf kunnen vervangen die je mee hebt genomen of aldaar hebt besteld, indien niet voorradig in het betreffende land. Hoe dichter bij en korter, hoe meer wat jij wenst. Als je dan alles voor de reis goed in orde maakt, zou je probleemloos moeten kunnen fietsen en mogen er ook ingenieuze onderdelen opzitten. Verder.. proberen maar denk ik. Probeer bij iedere fiets steeds zorgvuldig te werk te gaan en kies wat jij op dat moment denkt wat werkelijk goed is voor jouw fiets. Als je dat iedere keer doet en je bent een fanatiekeling, kom je na een paar fietsen steeds meer uit op jouw fiets. Ik denk dat de eerste fiets vooral maar gokken en proberen is. Kan mijn fiets aan wat ik voor ogen heb? Tja, dat weet je dan nog niet.
Is je ervaring dat je met een bijna huis tuin en keuken fiets met bagage ooit eens een heel eind bent gekomen, denk je ook weer anders. Weer een ander wil zijn eerste fiets meteen on top voor 4000 euro, die dan toch uit elkaar valt omdat de wielen wellicht, niet handgemaakt, toch niet zo stevig waren als dat verteld werd.
Hey,

Deze dat jij kunt betalen.
Ik ben mensen tegengekomen die reisden met een een gewone omgebouwde stadsfiets.
Nooit geen probleem dan heb ik mensen moeten helpen die reden met fietsen van 4000 euro.(ketting gebroken,versnelling defect...enz).
Als je met bagage fiets gebruik wielen voorzien van 36 spaken.
Voor de rest iedere fiets is geschikt voor het reizen.
Voor vertrek zien dat je banden goed zijn en op druk opgeblazen zijn dat je een nieuwe ketting en cassette erop zit ook kabeltjes vervangen en vertrek.
Hoe meer snufjes hoe meer problemen!
Versnelling rohloff,riem aandrijving,schijfremmen allemaal goed zolang ze werken.
Met een gewone versnelling en ketting kan overal terecht met het andere niet.
Hou er rekening mee dat al die nieuwe snufjes verkoop argumenten zijn.
Toch als je beurs toelaat koop een fiets met degelijke materialen,XT,SLX,105 deze zijn duurzaam en overal verkrijgbaar indien er breuk is zeker in Europa.
Ik hoop je van dienst geweest te zijn.

,Serge(mekanieker bij een wielerploeg).
_Peter_ schreef:
ma 05 aug, 2019 16:17
Je kan ook eens iets verder kijken dan je neus lang is (je bent tenslotte wereldfietser) en eens gaan ligfietsen.
Been there, done that (zie hier) :wink:
De beste touring fiets is de fiets waarmee je op dat moment onderweg bent. :D