Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een fiets met een hoge wauw-factor en wat kleur doet. - Forum Wereldfietser

Een fiets met een hoge wauw-factor en wat kleur doet.

Ik ben nu 3 jaar in het bezit van deze fiets een Koga Road Speed van 1998, wel geüpgraded.
Het valt me steeds meer op dat ik onderweg regelmatig spontane positieve reacties krijg op deze fiets van willekeurige mensen. Soms met mooie verhalen en anekdotes. Jong en oud ze vinden 'm allemaal mooi.
Waar komt dat vandaan dacht ik. Zelf kon ik daar maar een verklaring voor vinden en dat is de kleur.
Dus even gezocht wat de kleur voor invloed heeft. U raad het al: o.a. geel en rood.

https://thebigstory.nl/psychologie-van-kleur/

Afbeelding
leuk en leuk leesvoer. ik vind rood (ook) warm en krachtig en vind geel (bijna) 'helemaal niks' en herken, al lezend, waarom ik enkele andere kleuren wel fijn vind.
mogelijk krijg je ook op het merk Koga reacties want dat is ook buiten NL best wel bekend als high-end-merk. vorige week nog reageerde een Engelsman in Duitsland (hij reed zelf op een strakke Surly met Ultegra 2x10) vooral sterk op de merknaam Koga, toen ik enkele fietsmerken noemde. :D
groet! hoogframe
Het is denk niet alleen de kleurstelling, die mensen doet omkijken maar ook het feit dat dit tenminste nog een echte fiets is en niet een brok carbon, hoe mooi soms ook vormgegeven, waarbij je kan zien dat er geen motortje is ingebouwd, het is echt, en de man er op moet ervoor werken, en doet dat ook volgens mij.
Wel wonderlijk dat het allemaal zo stellig wordt gebracht, persoonsonafhankelijk blijkt te zijn, er afgezien van zwartwit maar vier (!) kleuren blijken te bestaan en geen nuances, net zo min als er over combinaties of dingen als glansdiepte en andere oppervlaktewerkingen wordt gesproken.

Jan: de kleur van je fiets noem ik toch bepaald niet primair geel. Op zich een mooie kleur, maar de combinatie met rood vind ik toch, euh, wonderlijk, zal ik maar zeggen.