Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Groepset - Forum Wereldfietser

Groepset

Zat er aan te denken om mijn avaghon frame om te bouwen. Zit nu oud spul op.

Bij bike components hadden zij een mooie slx group 3x10. Is nu op. Nu allen nog deore voor €210 of xt 3x10 voor €425 slx was €285.

Je kan nu met al die veranderingen door de bomen het bos niet meer zien. Nu zit shimano al op 12 speed.

R-naaf kost mij te veel. Wil ook voorwiel met naaf dynamo.

Bij kurbelix vw met xt naafdynamo €135
Aw met LX naaf €80

Wie heeft nog goede suggesties?

Mario
Ik vind 2x10 ook prima werken (met een 22-36 vóór), daar is misschien ook nog wel eea in te krijgen.
supermario schreef:
ma 03 feb, 2020 21:05
Zat er aan te denken om mijn avaghon frame om te bouwen. Zit nu oud spul op.
Wat zit er nu op dan? Kun je daarvan de shifters en derailleurs niet upgraden door bijvoorbeeld XT?

Hoeft niet zoveel geld te kosten als je bijvoorbeeld een 26 inch mountainbike koopt met alles XT. Zeker als je zoiets nog koopt met versleten tandwielen, kapotte voorvork of iets dergelijks. Zit met een beetje zoeken een prima 3x8 of 3x9 afmontage op.

Kun je voor het geld wat over blijft een prima wielset laten spaken. Aangezien het al een Avaghon is bijvoorbeeld bij Bike4Travel. Naven met schijfrem mogelijkheid nemen, dan kun je in de toekomst die switch ook nog eens maken. Aangenomen dat er nu velgremmen op zitten tenminste.
Heb vandaag mijn spullen binnen gekregen.

Mooie wielen en mooie deore groupset. Rijd goed.

Toen ik klaar was zag ik nog een ring in doos liggen. Heb 68mm pot dus aan tandwiel kant 2 spacers en aan de andere kant 1 spacer.

Zal morgen kijken waar die moet moet zitten. Ik vermoed aan de rechter kant.

Ik dacht te horen van rose dat de slx niet meer geleverd word.

Ik fietste eerst met 3x7 en nu met 3x10.

Zal binnen kort een foto plaatsen.

Mario
Ik lees dat je nu werkt met spullen met de Hollowtech II technologie. Ook crankstel/trapas? Dat vereist het haaks vlakken van de bracketpot. Voor montage uiteraard. Is dat gebeurd? Zo niet, dan grote kans dat de lagers over paar honderd km al in de poeier zijn gedraaid.
Sjefke

Toen ik het frame kocht werd mij verteld dat het bracket is gevlakt.

Mario
supermario schreef:
vr 07 feb, 2020 23:59
Ik dacht te horen van rose dat de slx niet meer geleverd word.
SLX zie ik niet zo maar verdwijnen. Ja op den lange duur de 10 speed variant.

De komst van 12 speed is mtb gerelateerd. Aldaar heeft Sram de voorderailleur dood verklaart. En zet om die reden vol in op 1x groepsets.

Persoonlijk zou ik altijd een XT shifter verkiezen, gecombineerd met een Deore derailleur. De schakel performance wordt vooral door de shifter bepaald.

Enjoy je groepset, goede reden om veel te fietsen :wink:
supermario schreef:
za 08 feb, 2020 18:15
Sjefke

Toen ik het frame kocht werd mij verteld dat het bracket is gevlakt.

Mario
En dat in de periode van 7v? Ruim 25 jaar geleden? Zeer vooruitziende blik!
Moet dus goed gaan.
sjefke schreef:
za 08 feb, 2020 18:34

En dat in de periode van 7v? Ruim 25 jaar geleden? Zeer vooruitziende blik!
Moet dus goed gaan.
Of het frame recenter gekocht en met gebruikte onderdelen afgemonteerd?
dit Avaghon frame is recenter gekocht en netjes afgeleverd :D
Het frame is 6 mnd geleden gekocht met korting.

Bike4 gaf aan te stoppen met verkoop van 26 inch.

Ben er blij mee.

Mario