Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kamperen op leuke terreinen - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Kamperen op leuke terreinen

@Sont:
Mijn twee centen:
- je hebt minstens de dubbele oppervlakte nodig om je tent op te zetten, (inclusief lijnen), je fiets te parkeren en je tent binnen te gaan
- je hebt een erg goedkope woning (voor 300 euro huur je niet eens een kamertje hier in de regio)
- de verhuurder van je woning verzorgt niet je sanitair, energie etc. en verdient 12 maanden per jaar aan je
- etc., etc., etc.
sont schreef:Ik vraag als fietsende kampeerder niet meer dan 3m2 grond met me tentje om een nachtrust te kunnen pakken. Gemiddeld 10euro per nacht daarvoor vragen is meer dan mijn huurprijs van een complete woning of een dag eten. Hoe dan ook mag een ondernemer vragen wat ie er voor wil, maar hier lopen hengelen naar klanten vind ik over-the-top.
Welnee joh, je vraagt niet alleen wat grond (bij afgebakende standplaatsen vaak overigens evenveel als voor een caravan met auto), maar ook een warme douche, een receptie, afvoer van je poep en pies, schoon drinkwater, een gemaaid gazon, een grintpad dat niet vol water loopt bij de eerste bui...
Heb je daar allemaal geen behoefte aan? Ga dan wildkamperen! (Ik vermoed wel dat je een beetje provoceert.)
Het seizoen voor een camping zonder vaste standplaatsen telt in West-Europa hoogstens vier maanden, waarvan slechts anderhalf tot twee maanden met echt grote toeloop. In de Ardennen bijvoorbeeld heeft een natuurcamping zonder fratsen alleen met Pinksteren en van begin juli tot de laatste week van augustus behoorlijk klandizie. Daar valt nauwelijks wat aan te verdienen.
sont schreef:Ik vind dat het verboden moet zijn hier te schrijven over kom-eens-langs-campings in Nederland die meer dan 5 euro totaal vragen per nacht voor een fietser met zijn/haar tentje.
Ik vind dat zulke onzin verboden moet worden. (Voor de duidelijkheid, in de praktijk ben ik voor vergaande vrijheid van meningsuiting, ook als mensen idiote dingen willen zeggen.)

Ik voel me ook afgezet als men voor een nachtje met een klein tentje 20 euro vraagt. Maar ik ben er zeker van dat (kleine) campings echt geen goudmijn zijn en niet rendabel als men slechts 5 euro vraagt. En hoewel ik erg weinig geld heb, betaal ik 'met plezier' toch wel een euro of 10 als ik daar kwalitatieve voorzieningen voor krijg.

Als je dat teveel vindt, dan is wildkamperen en paalkamperen je ding. Vind ik zelf ook wel leuk, maar af en toe je eens kunnen wassen is ook wel aangenaam.

Renaat
Ik fiets regelmatig door ons landje. Goedkoopste camping waar ik overnacht heb was gratis en de duurste 10 euro ofzo voor één persoon. Gemiddeld betaal ik 6,50 euro per nacht, bijna altijd inclusief douche en warm water.
hester b. schreef:Ik fiets regelmatig door ons landje. Goedkoopste camping waar ik overnacht heb was gratis en de duurste 10 euro ofzo voor één persoon. Gemiddeld betaal ik 5 tot 8 euro per nacht, bijna altijd inclusief douche en warm water.
Om aan een gemiddelde te komen van 5 tot 8 euro per nacht moeten er (in het eerste geval, dus bij een gemiddelde van 5) regelmatig campings bij zijn waarvan de prijs onder de 5 euro ligt. Ik vraag me af hoeveel van die campings er te vinden zijn, buiten natuurlijk paalkampeermogelijkheden waar de voorzieningen echter minimaal zijn.

Renaat
Renaat, plaag die dame niet zo.
Het mathematische begrip gemiddeld, wat jij hanteert, wijkt af van wat het in de volksmond betekent. Dat is voor rekenkundigen zoals jij onhandig, maar wel de werkelijkheid waarmee we moeten leven.
Revanho schreef:
hester b. schreef:Ik fiets regelmatig door ons landje. Goedkoopste camping waar ik overnacht heb was gratis en de duurste 10 euro ofzo voor één persoon. Gemiddeld betaal ik 5 tot 8 euro per nacht, bijna altijd inclusief douche en warm water.
Om aan een gemiddelde te komen van 5 tot 8 euro per nacht moeten er (in het eerste geval, dus bij een gemiddelde van 5) regelmatig campings bij zijn waarvan de prijs onder de 5 euro ligt. Ik vraag me af hoeveel van die campings er te vinden zijn, buiten natuurlijk paalkampeermogelijkheden waar de voorzieningen echter minimaal zijn.

Renaat
Mogelijk spelen er bepaalde lidmaatschappen een rol bij. Zo kan NTKC en Nivon lidmaatschap gepaard gaan met overnachtingen van < 5 eur.
De dame kan prima tegen plagen hoor!

Speciaal voor Renaat zal ik mijn berichtje aanpassen naar gemiddeld 6,50 euro per nacht. Of maak ik nu een ernstige rekenfout? :lol: :lol: :lol:

Wat een geneuzel. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen gillend het forum verlaten....
hester b. schreef:De dame kan prima tegen plagen hoor!

Speciaal voor Renaat zal ik mijn berichtje aanpassen naar gemiddeld 6,50 euro per nacht. Of maak ik nu een ernstige rekenfout? :lol: :lol: :lol:
Ach, je mag ook best op de geest van de boodschap reageren hoor. Naar mijn ervaring zijn er ook echt niet zoveel campings (waar geen lidmaatschap voor nodig is, want dat betaal je natuurlijk ook) waar de prijs stevig onder de 10 euro ligt.

Renaat
Revanho schreef:Naar mijn ervaring zijn er ook echt niet zoveel campings (waar geen lidmaatschap voor nodig is, want dat betaal je natuurlijk ook) waar de prijs stevig onder de 10 euro ligt.
Ik bewijs er helemaal niks mee, maar ik was onlangs op zoek naar een trekkersplek in Alphen, Noord-Brabant en er was maar één mini-camping dat een tarief van 10 EUR hanteerde. De vijf overige zaten precies in het interval dat Hester aanhaalde.
Wel heb ik de campings gemaild, want niet altijd was een tarief voor solokampeerders op hun respectievelijke websites gepubliceerd.
aardvark schreef: Wel heb ik de campings gemaild, want niet altijd was een tarief voor solokampeerders op hun respectievelijke websites gepubliceerd.
Misschien ga ik dan teveel op de gepubliceerde prijzen af en ben ik verder toch wat te kieskeurig of ben ik altijd al op de verkeerde plekken beland. Zoveel te beter als die prijzen wel veel voorkomen.

In ieder geval vind ik dat dan goed waar voor het geld en vind ik het bizar dat mensen klagen over prijzen die de 5 euro overschrijden.

Renaat
Welnu, bij mij is normaliter de pijngrens bereikt bij EUR 12 all incl. En dan verwacht ik een nette plek met picknicktafel, ruim voldoende goed te regelen warm water in de douche en eigenlijk ook wel een overblijfruimte. Dus als er dan prijzen worden geafficheerd die daar boven liggen, vraag ik naar een gepast tarief. En of het aan mijn voorkomen ligt of niet, 'k zie er nochtans welgevoed uit, meestal zakt het gevorderde bedrag tot net onder de 10 EUR.
Als het tarief al op of onder een tientje ligt, dan voel ik mij bezwaard het omlaag te onderhandelen. Ik hou wel van het begrip 'gunfactor' uit het handelsboek voor gevorderden.
€5,- ?

Ga op eigen risico in een weiland staan of...
sont schreef:Ik vraag als fietsende kampeerder niet meer dan 3m2 grond met me tentje om een nachtrust te kunnen pakken.
... en een warme douche, een gemaaid veld en een picknick-bank. Liefst ook nog een kantine erbij of een café in de buurt.

De uitbater moet daarvoor grond in bezit hebben waar 3/4 van het jaar niet tot nauwelijks vraag naar is en er moet een vergunning zijn. Lang niet alle gemeenten (zeker niet in toeristische gebieden aan de kust of op de Veluwe) zijn zo soepel.
Kom dan voor 7,50 voor 1 persoon met tent of 11,50 voor 2 personen dan maar bij ons kamperen, splinternieuw en schoon sanitair, een prachtige plek, zo groot als je wilt, geen scheerlijnen door elkaar, heerlijk zacht gras, kampvuur als je wilt.....
kijk voor meer info op heiligboontjekoffie.nl

René
Rene, ik vind het nogmaals echt niet kunnen dat je hier loopt te adverteren.
sont schreef:Rene, ik vind het nogmaals echt niet kunnen dat je hier loopt te adverteren.
Het was wellicht passender geweest in de rubriek 'commercieel', daarin ga ik met je mee.
peter de rijk schreef:
sont schreef:Ik vraag als fietsende kampeerder niet meer dan 3m2 grond met me tentje om een nachtrust te kunnen pakken. Gemiddeld 10euro per nacht daarvoor vragen is meer dan mijn huurprijs van een complete woning of een dag eten. Hoe dan ook mag een ondernemer vragen wat ie er voor wil, maar hier lopen hengelen naar klanten vind ik over-the-top.
Welnee joh, je vraagt niet alleen wat grond (bij afgebakende standplaatsen vaak overigens evenveel als voor een caravan met auto), maar ook een warme douche, een receptie, afvoer van je poep en pies, schoon drinkwater, een gemaaid gazon, een grintpad dat niet vol water loopt bij de eerste bui...
Heb je daar allemaal geen behoefte aan? Ga dan wildkamperen! (Ik vermoed wel dat je een beetje provoceert.)
Het seizoen voor een camping zonder vaste standplaatsen telt in West-Europa hoogstens vier maanden, waarvan slechts anderhalf tot twee maanden met echt grote toeloop. In de Ardennen bijvoorbeeld heeft een natuurcamping zonder fratsen alleen met Pinksteren en van begin juli tot de laatste week van augustus behoorlijk klandizie. Daar valt nauwelijks wat aan te verdienen.
Er zijn campings die ook speciale plaatsen voor kleine tentjes zonder auto hebben die minder groot bemeten zijn dan de caravanplaatsen. Om die kleine plaatsen te bereiken zijn vaak ook minder toevoerwegen nodig die berekend zijn op het gewicht van auto's en caravans. Soms is het een simpel en smal doorgangetje.
Ik ken ook grasveldjes op campings die aan gort gereden worden door automobielen en het eindeloos heen en weer rijden met caravans, om ze op de juiste plaats te krijgen.
Zie voor geschikte campings in Belgie: www.fietscampingsbelgie.nl
O.k. Jullie hebben gelijk, ik zal het in de rubriek commercieel plaatsen. In eerste instantie was het niet mijn bedoeling om reclame te maken maar om te laten zien dat er best nog wel leuke campings zijn buiten het groene boekje.
Veel fiets en kampeerplezier! Tenslotte ben ik ook zelf een fietskampeerder die met dezelfde vragen zit.