Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorjaarsweekend 24-25 mei 2003 - Forum Wereldfietser

Voorjaarsweekend 24-25 mei 2003

Voorjaarsweekend 24-25 mei 2003


“Twee jaar geleden kwam ik, op m’n gehuurde fiets zonder versnellingen, aanzetten bij een weekend van de Wereldfietser. Niet alleen de fiets was gehuurd, de alledaagse fietsboodschappentassen, waarin ik al mijn overige geleende spullen propte, was ook niet van mij. Ik had zelfs nog nooit verder gefietst dan een dagje naar het strand bij mooi weer. Inmiddels ben ik al behoorlijk wat “eigen” spullen rijker, heb ik wat kilometers gemaakt en voel ik me al een echte wereldfietser. En dat allemaal door dat ene weekendje!”

Dus schroom niet! Ook al zit je nog in de fase van dromen of is de droom al uitgekomen, ben je (nog) niet verder gekomen dan Nederland of fiets je de hele wereld af, fiets je alleen in de zomer of het hele jaar door, vind je 60 km per dag voldoende of is 120 km nog niet genoeg, fiets je graag in gezelschap of liever alleen, heb je de oudste barrel of fiets je met de meest geavanceerde apparatuur, het maakt allemaal niet uit, want dit weekend is bedoeld voor al die mensen die willen dromen, fietsen, ontdekken en ervaren!

Wie, wat, hoe en waar?
Breehees 6 in Goirle
Op 23, 24 en 25 mei hebben we een camping afgehuurd voor het traditionele voorjaarsweekend. Dit keer is het een campingboerderij geworden in het Brabantse land
(zie www.breehees.nl). Een unieke plek in een prachtige streek. Gelegen temidden van uitgestrekte bossen en de bijzonder mooie vennen van natuurgebied ‘Gorp en Rovert’. Tussen de akkers en weiden kunnen we in alle rust genieten van al het goede dat kamperen, het boerenleven en de natuur ons te bieden hebben.
Het adres is: Breehees 6, in Goirle.

Wanneer kun je aankomen?
We verwachten de eerste Wereldfietsers vanaf vrijdagmiddag. Eerst de stoere fietsers die helemaal van huis zijn komen rijden, vaak wat later gevolgd door haastige randstedelingen die na het werk nog even snel richting Goirle treinen of rijden. Vrijdagavond hebben we niet echt een programma; iedereen zet gewoon lekker zijn tentje op, maakt kennis met nieuwe gezichten en herkent oude bekenden onder de Wereldfietsers.

Fietstocht
Ook zaterdag hopen we nog vele fietsers te kunnen begroeten. Zij die vroeg aanwezig zijn kunnen misschien nog net mee met Kees Baselmans, die in de prachtige omgeving een fietstocht heeft uitgezet.

Eigen programma
Natuurlijk is iedereen vrij zijn eigen gang te gaan en zelf een stukje te gaan fietsen. Veel leden kiezen ervoor om op zaterdag van huis naar de camping te fietsen en 's zondags weer terug te fietsen. In de loop van de namiddag verwachten we iedereen weer terug op de camping en worden er koppen (of fietsen?) geteld om Chinees te gaan halen of wordt er gezamenlijk gekookt met en voor de hele groep. Maar je kunt natuurlijk ook je eigen potje koken.

Zaterdagavond
De zaterdagavond geldt als het hoogtepunt van het weekend: na de gezamenlijke maaltijd (en de afwas natuurlijk) komen de diaprojector en het projectiescherm te voorschijn. We verwachten minimaal twee dialezingen over een fietstocht ergens in de wereld. Dit kan ver van huis zijn, Afrika, Azië, Australië, Noord-, Midden- en Zuid-Amerika, maar ook dichtbij zoals in Europa of eigen land. Het kan over een fietsvakantie van twee weken gaan, maar ook over een fietsreis van 3 jaar. Je kunt je hiervoor nog aanmelden via renaw@yahoo.com. We vinden het trouwens erg leuk als (nog) onbekende leden een dialezing geven, dus schroom niet je aan te melden! Na de dialezingen worden er nog tot in de kleine uurtjes sterke fietsverhalen uitgewisseld.

Ledenvergadering
Zondagochtend krijgt iedereen ruim de tijd uit te slapen van de vermoeiende avond daarvoor. Enkele fietsers met grootse plannen voor de dag gaan er waarschijnlijk vroeg vandoor. Maar de meesten blijven nog wat langer plakken en schuiven rond 11 uur aan bij de ledenvergadering. Hopelijk gewoon buiten op het grasveld in de stralende zon, maar eventueel kunnen we ook naar binnen vluchten.
Verslag afgelopen periode
In de ledenvergadering zal eerst aandacht worden geschonken aan de voorbije maanden. De succesvolle nieuwjaarsbijeenkomst, de organisatie van de beurzen en de themadag in Rotterdam. Natuurlijk komt ook het financieel verslag 2002 aan de orde en wordt de laatste stand van zaken bij de ledenadministratie, internet en het databestand besproken.

Meer informatie
Voor meer informatie: renaw@yahoo.com, bellen mag ook: 020-6792095 (na 19.30 uur), vragen naar Rena Wolf.
Zijn Vlamingen van de Vakabtiefietsers ook welkom?

Hoi Bert,

Natuuuuuuuuuuuuuurlijk!!! Van harte welkom zelfs. We zouden het leuk vinden wanneer Vlamingen langs zouden komen.
Dus kom op vlaming....op naar Goirle in NL.
Volgens mij ligt die camping vlakbij de Belgische grens.

Je hebt helemaal gelijk Bert, dus je kan ook nog even naar het BUITENLAND als je dat zou willen!

:D Goed idee. Hebben we nog inspraak in de route die we fietsen?

Jammer dat je pas in april mag mailen dat je mee wil.
Hoi Rena,

Is er op het voorjaarweekend op 23-24-25 mei te Goirle bij Tilburg nog voldoende ruimte, of is het raadzaam om te reserveren?

Groetjes,

Bert

Hoi Bert,

Voor fietsers MAKEN we ruimte!!!
Iedereen is van harte welkom.

Tot dan......
Marco

Recycling van Uitrusting via het Voorjaarsweekend


Heb je dat ook, je zolder, je schuur, je opberghok of je kamer ligt vol met spullen. Fietstassen, fietsonderdelen, tent, slaapzak, branders, pannetjes, bestek en ga zo maar door. Allemaal spullen die je niet meer gebruikt, maar die je niet zomaar weg wilt doen. Je wilt ze doorgeven aan een volgend fietser. Je hebt de spullen ooit aangeschaft omdat het zo handig is, of was het nou omdat het té mooi was om te laten liggen?! Het doet er niet toe, je hebt er uiteindelijk veel plezier van gehad, of misschien zelfs nooit gebruikt, en nu wil je er een ander plezier mee doen. Dat kan, want tijdens het Voorjaarsweekend in Goirle (23 t/m 25 mei a.s.) kun je, je tweede hands spullen weggeven, ruilen of verkopen aan iemand die er waarschijnlijk om zit te springen. Zo geef je, je spullen weer een tweede leven en maak je een ander blij. En wil je nou de aktiviteiten commissie van de Wereldfietser ook tevreden houden, zorg er dan voor dat het geen commerciële bedoeling wordt.

Tot op het voorjaarsweekend,

Rena an Marco

Meer informatie over het voorjaarsweekend? Kijk op:
http://www.wereldfietser.nl/index.php?c ... arsweekend

Het Voorjaarsweekend komt er bijna aan.

Vergeet niet om al je mooie, glimmende, goede maar wel overbodige fiets-outdoor-reisspulletjes mee te nemen.

Tot op het Voorjaarsweekend....
Voorjaarsweekend en GPS

Is er iemand die op het Voorjaarsweekend (24/25 mei) iets over GPS kan vertellen?

Groetjes,
Marco

Ledenvergadering Zondag 25 mei 2003


1. Opening en Mededelingen

2. Notulen afgelopen ledenvergadering

3. Financiën 2002

4. Aftreden bestuurslid Bernadette Speet (secretaris/landenbestand) en Erik Goedhart (internet)

5. Voordracht Algemeen Bestuurslid Annemiek Leijdekkers

6. Activiteitencommissie (afgelopen en komende Activiteiten)

7. Internet

8. Tijdschrift

9. Landeninformatie

10. Ledenadministratie

11. Sluiting
Hoe laat vertrekken de fietsers zaterdagmorgen?

Hoi Arjen,

Meestal rond een uurtje of 12........
Graag wil ik jullie allemaal veel plezier toewensen tijdens het Voorjaarsweekend. Het programma ziet er leuk uit.

Geniet zoveel als je kunt! Dan doe ik hetzelfde hier in Zweden. Ik heb gisteren mijn fiets gedemonteerd om van het weekend van twee halve één hele te maken.

Gegroet,
Sebastian