Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verlengen Visa China - Forum Wereldfietser

Verlengen Visa China

Even een vraag over het verlengen van mijn visum.

Ben momenteel in Shangri La, Yunnan. Mijn visum is geldig tot 26 maart 2010. Heb dus een verlenging nodig om tot Urumchi te fietsen. Aangezien er op de route via Golmud niet veel grote steden zijn ben ik benieuwd naar ervaringen met het aanvragen van verlengingen in kleinere plaatsen. Is dit een beetje te doen?

Golmud is nu nog zo'n 2000km fietsen en aangezien het hier vrij winters is en het terrein pittig ben ik benieuwd of ik Golmud ga halen in een maand en dan mijn visum daar kan verlengen. Misschien moet ik het dus onderweg doen in een kleinere plaats. Yuxi is misschien een optie?

Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een verlenging te krijgen vanaf de datum dat het visum afloopt. In mijn geval 26maart plus 30 dagen, 26 april ofzo?

Alvast bedankt,
Bas

www.eindjefietsen.blogspot.com
Als ik me goed herinner moet je je visum verlengen maximaal 5 dagen voor het verloop ervan.

In de hele grote steden kan dit verlengen ook nog eens enkele dagen duren, een kleiner stadje is dus aan te raden. Ik zou wel even van te voren informeren of de PSB (toch?) daar wel voor geautoriseerd is in dat stadje. Niet overal is het mogelijk namelijk... staat er niets over in een reisgids of iets dergelijks? Misschien het LP forum? Of gewoon vragen bij de PSB in een grotere stad of ze je een plaats aan kunnen wijzen op je route?

Succes!
Bedankt voor je reactie Ellen, heb nog op het Lonely Planet forum gekeken en Yuxi is inderdaad een optie!
Drie keer in China visum verlengd. Zowel in grote plaats als in kleine plaats. Ging alle keren binnen 1 uur waarvan 30 minuten beslag werd genomen door thee te drinken met de ambtenaar.
Maar....nooit een visum verlengd in Yugi dus aan bovenstaande info heb je eigenlijk niet veel :lol: