Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bob yak nieuw/namaak/tweede hands - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

bob yak nieuw/namaak/tweede hands

Marten,

Maar... je refereert hier aan het oude model borgveer (model vóór 2000), toen het ook nog meer een borgveer was dan nu. Nu is het een borgveer die gebruik maakt van een nokje op het padje om mee te borgen.
Zie:
bob-pins-choose-from-old-new-style.
bob-yak-trailer-replacement-forks
Jouw plaatje is IMHO geen verbetering voor het nieuwe model borgveer, die je onderweg gewoon nooit verliest en die ook niet roest (i.t.t. wat ik al eerder schreef, de padjes, de boutjes en de moertjes).

Overigens in reactie op wat Wim nog schreef over alternatieven: hier staan de alternatieven in een OpPad test uit 2006 gemoemd.
Conclusie: Radical is de beste tweewieler, Bob is de beste eenwieler. Blijft nog één keuze over :wink:
Testwinnaar:
Kiezen tussen de éénwielige Yak en de tweewielige Cyclone?
Het is wikken en wegen, maar wij denken dat vakantiefietsers het meeste plezier zullen hebben van de Radical Design Cyclone.
ankeric schreef:Bovendien als jij hier een pleidooi voor tweewielers ga houden, ga ik in ieder draadje vragen waarom twee mensen die samen op vakantie gaan dat niet op een tandem doen. Na 20 jaar ervaring met solo fietsen begrijp ik daar ook echt niets van :lol:
Op de afgelopen Fiets- en Wandelbeurs werd het soms weer duidelijk: er zijn stellen die beslist geen tandem moeten gaan rijden als ze hun relatie goed willen houden :? Maar het overgrote deel van de 'uitprobeerders' vond de tandem op zijn minst een te overwegen alternatief.
En dat 'roesten', bladderen van de lak, afgeven van de lak: ach, dat doet die van ons nu al 10 jaar en dat staat het gebruik verder niet in de weg. Maar in dit draadje hadden we het over originele kwaliteit vs. imitatie. En Bob kan nog wat verbeteren op dit punt.
Mijn BOB is makkelijk 15 jaar oud, maar heb maar heel weinig last van roest, eigenlijk alleen op plekken waar de lak weggeschuurd is door contact met de stenige buitenwereld.

Vind de nieuwe bevestiging wel een grote vooruitgang, is makkelijker aan/af te koppelen, minder kans op verbuigen van de borgpen.