Additionally, paste this code immediately after the opening tag: weer wat nieuwe spullen erbij - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

weer wat nieuwe spullen erbij

een waterzak heb ik die nodig of hoeft dat nog niet
gr marcel
Als je niet gaat wild- of paalkamperen, heb je die voorlopig niet nodig.
Wel kan een teiltje of waterzak handig zijn als je water bijdehand wilt hebben i.p.v. heen-en-weer te lopen naar de kraan. Maar bidons van 2x1 liter kunnen dan ook al veel doen.
ok daar had ik nog niet aan gedacht :wink:
marcel22 schreef:een waterzak heb ik die nodig of hoeft dat nog niet
gr marcel
Wat ook handig is, is een PET-fles houder op je fiets. Je kan dan wat meer water meenemen onderweg en 's avonds op de camping is het gemakkelijker om wat meer water te halen. Zoals al geschreven een waterzak heb ik nooit gead en ook nooit gemist. Op langere tochten hebben wij meestal wel een opvouwbaar afwasteiltje van Ortlieb bij ons om een wasje te doen, maar er zijn ook genoeg mensen die hun kleren direct onder de douche wassen als ze zelf ook een douche nemen.

Groet, Ronald
Als je een waterdichte fietstas (vb. Ortlieb of Vaude) hebt, kun je het wasje ook in de tas doen.

Of nog beter, op een rustdag wat heet water in de tas(sen) doen. Wasmiddel en vieze kleding erbij en afsluiten. Dan een uurtje gaan fietsen over een hobbelige weg en je bent schoner dan in de wasmachine. 8)
HansvanderVeeke schreef:op een rustdag . . . een uurtje gaan fietsen over een hobbelige weg
Hans, wat doe jij dan wel niet op een normale dag? :D
HansvanderVeeke schreef:Als je een waterdichte fietstas (vb. Ortlieb of Vaude) hebt, kun je het wasje ook in de tas doen.

Of nog beter, op een rustdag wat heet water in de tas(sen) doen. Wasmiddel en vieze kleding erbij en afsluiten. Dan een uurtje gaan fietsen over een hobbelige weg en je bent schoner dan in de wasmachine. 8)

Hans,

daar had ik nog nooit aan gedacht, maar idd die waterdichtheid werkt natuurlijk ook van binnen naar buiten. Goeie tip. Ga ik dit jaar zeker toepassen, is je tas ook gelijk schoon!!

gr Walter
Yep, je kunt ook je wijn koelen door koud water en een fles wijn in je tas te doen. Dat trukje heb ik op een WF-weekend gezien. :wink:
Geweldig: twee fietstassen: dan kun je twee wassen tegelijk doen. Volgens mijn fietspartner moet je wel een man zijn om zoiets te verzinnen, Ik kijk nu al uit naar een langere vakantie