Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ierland en vliegen - Forum Wereldfietser

Ierland en vliegen

Hallo allemaal,

mijn zwager en ik willen Connemara verkennen op de fiets voor een week. Planning is ergens in eind mei/juni. Vanuit Eindhoven kan je met Ryan Air goedkoop naar Ierland, maar lees hier kommer en kwel verhalen over beschadigingen aan fiets. Mijn vragen:

- tips/ervaringen voor routes, slaapplaatsen etc. in omgeving Connemara;
- vliegen er maatschappijen op Ierland die zuinig met je fiets omgaan of is dat zoeken naar de heilige Graal?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!!!!


Alvast bedankt!

gr Walter
Ryanair vliegt alleen nog naar Dublin vanaf Eindhoven. Vanuit Brussel is het ook minder geworden, zo wordt naar Shannon per 1 april gestopt. Als je naar Dublin vliegt kun je ook kiezen voor Air Lingus.
Ik heb zowel goede als slechte ervaringen met het meenemen van mijn fiets op vluchten en mijn idee was dat het niet uitmaakt of je nu wel een prijsvechter zoals Easy Jet of Ryanair of een duurdere maatschappij (bijvoorbeeld KLM) neemt. Belangrijk is wel dat je de fiets goed verpakt en volgens hun voorschriften ook al zijn die niet altijd even duidelijk.

Nou kijk ook even bij Air Lingus voor vluchten naar West-Ierland.

Rutger
Gentlemen,

bedankt, Dublin ligt idd aan de andere kant :( . Mij is inmiddels duidelijk geworden goed inpakken van de fiets en verzekeren de enige zekerheden zijn die je zelf kunt inbouwen. Het gooi en smijtwerk zal denk ik bij iedere vliegtuigmaatschappij kunnen voorkomen. In ieder gevalgeod aan de slag met karton, bubbeltjesplastic en dat grijze isolatie verwarmingsbuizenmateriaal.

Bedankt voor de reacties.


gr Walter