Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe tent, maar welke? - Forum Wereldfietser

nieuwe tent, maar welke?

Ik zoek een nieuwe tent. Ik ga alleen maar wil graag in m'n tent rechtop kunnen zitten. geen bakken met geld uit geven. me toch geen breuk sjouwen en niet klooien met 3 verschillende stokken en het liefst in 1 keer de binnen en buitentent opzetten. Klein luifeltje zodat ik toch nog een beetje kan koken als het regent.

En nou zat ik te denken aan de wechsel polaris 2, die lijkt heel erg op de macpac stellar maar is wat voordeliger.

Moet ik wachten op tentenshows en nieuwe modelen enzo of is nu een goed moment om een tent te kopen in de winter uitverkoop?

Carolien,

Ik heb vorig jaar een nieuw tentje aangeschaft en de Polaris 2 was een van de kandidaten. Uiteindelijk is hij het niet geworden omdat ik hem net iets te klein vond voor mijn lengte (1.83 m.).
Dat komt vooral doordat de wanden behoorlijk schuin zijn. Wat me het meest stoorde was de hoogte van de binnentent, die max. 90 cm. is en tussen de stokken ook nog iets doorhangt. Rekening houdend met een matje en slaapzak zat ik dus altijd met mijn hoofd tegen het dak.
Ben je een stukje kleiner dan gelden deze "nadelen" niet en is het, de prijs in aanmerking genomen een erg leuk, handig en goed afgewerkt tentje.
Overigens, wachten tot de tentenshows heeft het voordeel dat je de tentjes kan vergelijken en kunt liggen/zitten. Het nadeel: het is maar afwachten wanneer je tentje geleverd kan worden......
Even een tip: Bij Meilenweit (de Duitse internetwinkel die je via de Re-Cycle site kunt vinden, www.re-cycle.nl/Internetshop.htm) hebben ze nog een (zandkleurig) 2002 model. Dat is weliswaar 1 euro duurder (180 euro) dan een "nieuwe" maar is van beter (ripstop) materiaal en is wat lichter.

Overigens ben ik zelf uiteindelijk uitgekomen bij de Robens Cloud 2. Een schuin aflopend ripstop nylon tunneltje. Erg goed afgewerkt en licht. Gekocht bij Hameeteman in Hellevoetsluis voor 179 euro.
Het enige nadeel t.o.v. de Polaris is dat je de binnentent eerst moet opzetten.

Wij hebben vorig jaar ook een nieuwe tent gekocht.
een van het huismerk van de vrijbuiter. Met twee stokken, en de binnentent zit aan de buitentent vast (je kunt hem loshalen als je wilt, maar dat hoeft niet. Hebben wij nog nooit gedaan). Aangezien mijn vriend 1.99m is, was een lange slaapplaats een must. Deze tent is op zijn langst 2.60 lang, en bij mijn slaapgedeelte is hij 1.30 lang. Ook een "ruime"voortent.
Hij weegt 3.5 kg, maar voor twee personen is dat goed te doen.
Ga dus ook eens rondkijken bij de "huismerken"van tentverkopers.