Additionally, paste this code immediately after the opening tag: anti honden fluitje - Forum Wereldfietser

anti honden fluitje

Name: Anonymous

In verband met een fietsreis naar Afrika ben ik op zoek naar een "anti honden fluitje". Dit zou volgens de GGD in Utrecht een goed alternatief zijn voor inenting. Alleen waar kan ik die dingen kopen? Wie produceert ze? Hoop dat iemand tips voor mij heeft.

Name: kuitenbijter

Email: pitbull@hotmail.com

Hahahaha, wat jullie ook bedenken, wij kuitenbijters ontdekken altijd wel weer nieuwe trucjes om jullie maatregelen te omzeilen. Zo fokken we nu dazzer-recistente puppies. Fluitjes daar lachen we al jaren om. Een lachen dat doen we, want niets is toch lekkerder dan een stevige fietserskuit. Dat stampende bewegen van jullie blote onderbenen windt ons geweldig op. Zelfs loopse tefen laten we er voor lopen. Ook de teefsjes vergeten hun loopsheid bij het naderen van een stel kuiten op de fiets. Slechts een ding bezorgt ons echt schrik: het gooien van een steentje. een goed gemikte straal uit een bidon vind ik ook een vreselijke ervaring.

Tot ziens in Afrika.
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Huckelberry Hound

Email: Perro@hotmail.com

Het schijnt dat leeuwenurine honden afschrikt. Dus bewerk je fiets daarmee. Helaas werkt een dazzer niet tegen leeuwen, hyena's, buffels en andere beesten die je in Afrika kunt tegen komen. Een goede voorbereiding voor in fietstocht in Afrika is het boek Mzungu! van Marijke Vermond en Eric Schuijt: schuyt@wxs.nl

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: m. de hond

zie www.dazer.com

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Ellen

Email: ellen.tettelaar@hetnet.nl

Hoi,

Wij hebben bij De Zwerfkei in Woerden voor onze fietsreis naar Azie een zogeheten dazzer gekocht. Wel prijzig (ruim 80 piek), maar zeer afdoende tegen valse honden!!

Groetjes.
Ellen.
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Roberto

Ben zelf ook in het bezit van een dazzer. Het apparaat genereert een hoogfrequent signaal die zeer irritant voor honden is. Let wel op niet elke hond reageert op het geluid. Daarnaast moet de hond l redelijk dichtbij zijn wil hij het geluid horen. Praat eens met een hondentrainer... die weten over het algemeen heel goed hoe je moet reageren op honden. Deze tips zijn zijn wellicht beter als de 80 piek voor de dazzer.. Het apparaat heeft trouwens een 9 volt batterrij nodig. Hou hier rekening mee.
--- --- --- --- --- --- --- --- ---