Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fotoverslag Fietsreisbeurs in Retie - Forum Wereldfietser

Fotoverslag Fietsreisbeurs in Retie

Ik ben op de Fietsreisbeurs in Retie geweest. Eerst per trein van Baflo naar Eindhoven op vrijdag 19 maart, overnachting jeugdherberg Valkenswaard, dan naar Retie gefietst. Na afloop naar jeugdherberg Zoersel en op zondag 21 maart naar Antwerpen gefietst. Vandaaruit per trein naar huis gegaan. Totaal 155 km gefietst. In Retie was het heel leuk!
Hier de foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=CVAGINZW
Ik blijf het geweldig vinden, die gele giant, die oude karrimor? tas en het NL bordje erbij. Doet lekker nostalgisch aan in een tijd van modern spul.
paul1987 schreef:Ik blijf het geweldig vinden, die gele giant, die oude karrimor? tas en het NL bordje erbij. Doet lekker nostalgisch aan in een tijd van modern spul.
Ja, ik ben erg aan die spullen gehecht en weiger vierkant om ze af te staan voor Ortliebs en zo. De Karrimor is van 1977 en nog in goede staat. Met al die erop genaaide badges zo vol mooie herinneringen. Maar mijn gele Giant is recentelijk van 2003. Bert Sitters heeft mijn fiets ook gezien. Ik droeg in Retie een knickerbocker met lange kousen. Dat moet iedereen wel zijn opgevallen. Droeg mijn vader altijd, die ook wereldfietser was (met een kleine w). Een knickerbocker is erg duur en moeilijk verkrijgbaar. Dit heeft een bevriende boswachter op de Veluwe voor mij geregeld. Hij draagt dagelijks het gehele jaar door knickerbockers. Nooit een gewone broek. Op zijn hoofd een Beierse hoed.
De zwarte stuurtas is van Agu uit 2003. Ik gebruik hem dagelijks.
Het NL-bordje kocht ik in 1973 op een oldtimer-beurs in Laren (NH), maar pas sinds 1981 op mijn fietsen gebruikt, omdat minister Westerterp de rode achterreflectors in dat jaar heeft ingevoerd. Door die hiervoor bestemde gaatjes in de bagagedrager kreeg ik nu kans om het NL-bordje met vleugelmoertjes te bevestigen. Dit bordje staat als ik thuis ben, altijd naast mijn computer.
Mooie foto's Martin, maar ik miste die Knickerbocker en bij mijn weten had je een baard. Of ben ik in de war met "boorzalf." :wink:
DriesBa schreef:Mooie foto's Martin, maar ik miste die Knickerbocker en bij mijn weten had je een baard. Of ben ik in de war met "boorzalf." :wink:
Ja, ik heb een baard en een bril.