Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kaarten van Marokko. - Forum Wereldfietser

Kaarten van Marokko.

Hier: http://stephan.lucas.over-blog.com/arti ... 75839.html vind je allerlei kaarten van Marokko.
Van 1:1000:000 tot 1:100:000 tot stadsplattegronden.

John.
En nu maar een A2 printer aanschaffen en ben ik klaar :lol:

Wel erg handig voor plannen, ik heb ook een keertjes zoiets voor Thailand gevonden maar ben ik helaas kwijt geraakt met overzetten naar mijn nieuwe computer...doh
Deze en nog meer handige dingen vind je op dé Marokko website van Europa...de website van Jan Cramer http://marokko-per-rad.de//index.php?op ... &Itemid=45

Je moet je wel even aanmelden om alles te mogen zien. :wink:

Blanche
Hmmm, jammer, we hebben onze kaarten al...
Blanche schreef:Deze en nog meer handige dingen vind je op dé Marokko website van Europa...de website van Jan Cramer http://marokko-per-rad.de//index.php?op ... &Itemid=45

Je moet je wel even aanmelden om alles te mogen zien. :wink:

Blanche
Heb ik weer,

Ben ik eindelijk blij dat ik een beetje Nederlands kan lezen en dan gaan mensen duitse site aangeven....doh, word toch weer is tijd voor een avond school :evil:
Heb ik weer,

Ben ik eindelijk blij dat ik een beetje Nederlands kan lezen en dan gaan mensen duitse site aangeven....doh, word toch weer is tijd voor een avond school :evil:

:lol: Gewoon doen Shane :lol:
Hier wat digitale kaarten...

Groet,

Eric
Voor het plannen van onze fietstocht door Marokko in december heb ik een aantal van die Amerikaanse stafkaarten (1:250.000) van Marokko gedownload en ook de Garmin-topo.
De laatste vind ik erg handig voor het vooraf plannen van onze route. We willen geen gps meenemen, lijkt ons geen noodzaak.
Wel een grote overzichtskaart : Geocenter worldmap 1:800.000 Daarlijken alle wegen en pistes wel op te staan, afgezien van de geitenpaadjes.
Ik twijfel nog een beetje of ik die stafkaarten zal printen. Ik mis daarbij een beetje het overzicht en de plaatsnamen lijken anders dan op de overzichtskaart. Heeft iemand de stafkaarten ooit daadwerkelijk gebruikt op reis?

Wie heeft er advies?
fietsvogels schreef: Ik twijfel nog een beetje of ik die stafkaarten zal printen. Ik mis daarbij een beetje het overzicht en de plaatsnamen lijken anders dan op de overzichtskaart. Heeft iemand de stafkaarten ooit daadwerkelijk gebruikt op reis?

Wie heeft er advies?
Ik heb een GPS. Voor onze 10e Marokko-reis heb ik gebruik gemaakt van stafkaarten. Dit omdat de pistes die we gaan rijden niet op de Michelin-kaart staan. Vervolgens heb ik deze ingetekend op een digitale kaart voor de GPS. De stafkaarten gaan dus niet mee. Ik heb het totaalplaatje nu in mijn hoofd. Of je ze mee moet nemen is afhankelijk van de route die je gaat rijden. Blijf je op de 'hoofdwegen' dan kan je onderweg de weg vragen en bovendien staan er borden.

Kom je naar de beurs? Ik sta er als Marokko informant.
Beurs? Oh, ik zie het 29 november. Dat lijkt interessant. Ik ga mijn best doen en als het lukt kom ik zeker even langs de Marokko-infostand.

Heb je de stafkaarten gebruikt van Stephan Lucas?
fietsvogels schreef:Beurs? Oh, ik zie het 29 november. Dat lijkt interessant. Ik ga mijn best doen en als het lukt kom ik zeker even langs de Marokko-infostand.

Heb je de stafkaarten gebruikt van Stephan Lucas?
Yep ik heb de kaarten gebruikt van Stephan namelijk die van de US army. Deze heb ik geprint. Vervolgens heb ik de route ingetekend op de gps kaart in mapsource. Tot zondag in Rotterdam op de Wereldfietsbeurs bij de Marokko-stand fietsvogels! Wat is jullie echte naam eigenlijk?
Hallo,

ik was nieuwsgierig of deze kaarten nog goed bruikbaar en up-to-date zijn? Ik heb afgelopen week een Michelin-kaart van Marocco gekocht (schaal 1: 1 miljoen), en als ik bijv. de 1:250.000 US army kaarten vergelijk met de Michelin kaart, zie ik dat er veel wegen op de US army kaart ontbreken? Ik had bijv. onderstaande kaart met de Michelin kaart en google maps kaart vergeleken:

http://www.lib.utexas.edu/maps/ams/nort ... ni30-1.jpg

Ik zie op deze kaart bijv. geen (of geen duidelijke) weg langs de kust lopen van Ceura naar Tanger, die ik wel zie op de Michelin kaart. (zowel een kleine als grote weg)

Zijn er mensen die ervaring met de digitale US army kaarten hebben? Ze lijken kwa detail veel beter dan de Michelinkaart, maar mijn indruk is dat er (veel) wegen niet op staan? Of voldoet de Michelinkaart ook om rustige wegen te vinden?

Alvast bedankt!
@jeroen
De Michelinkaart kan je goed gebruiken voor de wegen in drukkere gebieden.
De US Army kaarten zijn inderdaad verouderd maar zijn handig voor pistes in minder bewoonde gebieden. Deze staan vaak weer niet op de michelinkaart. Trouwens Michelin is zeer slordig in het bijwerken van haar kaarten. Ik heb drie drukken voorbij zien komen waarin wijzigingen van piste naar asfaltwegen die bij mij bekend waren, niet waren opgenomen. Ikzelf werk met een gps kaart die beschikbaar wordt gesteld door Olaf in Marokko per Rad.de de website van Jan Cramer.
Hoi Blanche,

bedankt voor je snelle reactie! Helaas gebruik ik geen gps, ik denk dat ik een globale route ga plannen, en dan thuis wat kleur-prints maak zodat ik beide kan gebruiken :) En verder zie ik het dan wel...