Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Band plakken zonder solutie? - Forum Wereldfietser

Band plakken zonder solutie?

Aangezien ik op dit moment nergens solutie kan kopen en mijn tube is uitgedroogd heb ik een chinese tube universeellijm gekocht. Er staat ook op "rubber". Is het ok om hier mijn lekke binnenbanden mee te plakken.
(tube heeft wel formaat van solutie enzo maar dat chinees is niet te lezen natuurlijk)

Bas
Solutie om banden te plakken is geen lijm en is dus ook niet te vervangen door enige lijmsoort. Bandenplaksolutie zorgt voor vulkanisatie en 'smelt' zo de band en de plakker samen. Misschien lukt het wel je band te plakken met zo'n lijm, maar ik zou het niet aanraden. En dan kan je met die lijm in plaats van een bandenplakplakkertje evengoed een stukje rubber (uit een oude binnenband) gebruiken om je band te plakken.

Overigens bestaan er ook plakkertjes waar je geen solutie bij nodig hebt.
Solutie is gewoon opgeloste rubber.. zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Solutie

PS: die truc kun je ook bijv uithalen bij PVC. Als je niet weekgemaakte pvc zonder kleurstof hebt en je hebt geen pvc-lijm in huis.... en de winkel zit dicht ... en je kunt niet wachten.... en je hebt een voor pvc geschikt oplosmiddel in huis.... dan kun je het pvc dat je hebt oplossen in dat oplosmiddel en je hebt pvc-lijm...
Maak wel eerst kleine korrels/stukjes van die pvc anders duurt het oplossen zolang.... dat de winkel al weer open is.... :D
andre@home schreef:Solutie is gewoon opgeloste rubber.. zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Solutie

PS: die truc kun je ook bijv uithalen bij PVC. Als je niet weekgemaakte pvc zonder kleurstof hebt en je hebt geen pvc-lijm in huis.... en de winkel zit dicht ... en je kunt niet wachten.... en je hebt een voor pvc geschikt oplosmiddel in huis.... dan kun je het pvc dat je hebt oplossen in dat oplosmiddel en je hebt pvc-lijm...
Maak wel eerst kleine korrels/stukjes van die pvc anders duurt het oplossen zolang.... dat de winkel al weer open is.... :D
Tja, iedereen heeft thuis een potje cyclohexanon en MEK in het aanrechtkastje ..