Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zonnebril met leesbril - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Zonnebril met leesbril

Als ik het goed zie op de wat vage foto is dit dus inderdaad een dubbelfocus brilletje. Zo kun je die oplossing uitproberen zonder dat het veel geld kost. Bevalt het, dan kun je hetzelfde idee bij de opticien laten maken met een beter en kekker montuur, en betere glazen. Ik ben benieuwd.
Wim

Dick en Els schreef:Kijk! Dat bedoel ik nou!

Aan jou heb ik tenminste wat Tommy!
8)

[quote="Tommy"]op dit moment heeft de ETOS een lees/zonnebril in de aanbieding
quote]

Héé Tommy,

Heb je ook zo'n aanbieding voor een (fiets)zonnebril voor veraf?

Blanche 8)

Blanche,
is "dit" misschien iets? Kan je niet wachten, klik dan "hier" op.
Of "deze". Zoek je iets apparts, klik dan "hier" op, en vervolgens op Sunblade, scrol nog klein stukje naar beneden.

Lees je bijvoorbeeld graag in de zon net als Dick en Els, dan is "dit" misschien iets.

Tommy

Je kunt natuurlijk ook gewoon de kaart kopieren en dan de vergroting op 150% of zelfs nog hoger zetten. Moet je wel wat vaker stoppen als je je kaart in je stuurtas hebt, maar daar is dan zo'n rolapparaat wel weer handig voor die je ook wel eens op motoren ziet.

Tommy schreef:Lees je bijvoorbeeld graag in de zon net als Dick en Els, dan is "dit" misschien iets.

Tommy
Kijk, dit is ongeveer wat ik in de VS bij Walmart zag liggen. Maar... lijkt professioneler.

Die bril van Etos... dat is niet echt je dat. Micky Mouse kwaliteit. Oftewel: prut!

Dick

Dick, voor een goede kwaliteit glazen en montuur moet je gewoon naar de opticien. Helaas kost dat ook wat. Met het montuur kun je - ongelukjes daargelaten, twintig jaar doen (deed ik met mijn Ray Ban 'pilotenbril' totdat ik die verloor), de glazen zul je vermoedelijk om de paar jaar moeten vervangen omdat je ogen blijven veranderen.
geniet van de zon, het wordt een mooie dag vandaag.
Wim
Ik denk dat ik de goede oplossing gevonden heb voor het probleem van niet goed kunnen lezen met een sportbril of zonnebril op bij het fietsen.

Met veel succes gebruik ik de Optx 20/20 stick-on reading lenzen.

Deze lenzen veranderen gemakkelijk de sportbril of zonnebril in een leesbril, terwijl het veraf kijken gewoon goed blijft!

Het is echt een eenvoudige en voordelige oplossing.

Ze zijn te koop op internet; ik zag ze op marktplaats

Re:

Blanche schreef:[Heb je ook zo'n aanbieding voor een (fiets)zonnebril voor veraf?Blanche 8)
Hoi Blanche,

Deze Tifosi fiets bril http://www.bike2build.nl/product/EW0596 ... aix/t-i880 kan ik van harte aanbevelen (€ 60 + € 10 voor de insert).

Daar boven op kwam in mijn geval nog € 65 voor een set glazen bij Spec Savers.

De bril zit heerlijk doordat de insert iets krom buigt wanneer je de insert plaatst vindt er iets van visuele vervorming plaats maar dit went snel (mijn ogen corrigeren).

Groeten, Willem
Wilm schreef:
Blanche schreef:[Heb je ook zo'n aanbieding voor een (fiets)zonnebril voor veraf?Blanche 8)
Hoi Blanche,

Deze Tifosi fiets bril http://www.bike2build.nl/product/EW0596 ... aix/t-i880 kan ik van harte aanbevelen (€ 60 + € 10 voor de insert).
Veel inserts zijn niet geschikt voor hoge sterktes, iets om vooraf goed op te letten
Wat je ook kunt doen is 'oogoefeningen' googlen. Voor dichtbij (leesbril) zijn er relatief makkelijke oefeningen en hoef je niet een hele cursus te volgen. Mijn struikelblok is discipline. Maar ik heb wel het idee dat ze werken (ik heb ooit een oefenset aangeschaft).
Ik mag hopen dat Dick en Els na 6 jaar toch wel een oplossing gevonden hebben.. :?
Heel eenvoudig. Ik gebruik zelf twee brillen: een voor veraf bij normaal gebruik én een als leesbril. Tot mijn 43e jaar (ik ben nu 59) was ik nog geen brildrager. Bij mooi weer gebruik ik een afneembare zonnebril die met klemmetjes op je bril gezet kan worden en hij is scharnierend omhoogklapbaar. Doe ik al 16 jaar! Gewoon bij iedere opticien verkrijgbaar. Ongeveer 12 tot 20 euro.
Inmiddels heb ik zelf al weer een paar jaar wel een multifocale bril voor dagelijks gebruik, en dat bevalt prima. Sinds enige tijd heb ik ook een optisch identieke multifocale zonnebril. Allebei bevallen prima op de fiets, maar een extra multifocale bril is vanwege de glazen natuurlijk wel erg duur. Ik heb prima zicht veraf en tegelijk ook goed zicht op de kaart op mijn stuurtas.

Ik blijf van mening dat de zonnebril oplossing overeen moet komen met wat je doet als je geen zonnebril draagt. Dus als je normaal geen bril voor veraf draagt en voor het lezen alleen een halvemaan brilletje gebruikt, dan zou ik een bifocale zonnebril laten maken met 0 dioptrie bovenkant.

Wim
m-gineering schreef: Veel inserts zijn niet geschikt voor hoge sterktes, iets om vooraf goed op te letten
In een BBB bril met insert kan in ieder geval wel een sterkte van rond de 6,5, wel echt glas als brilleglazen.
Ook als halvemaan leesgedeelte?
Wim
Wim schreef:Ook als halvemaan leesgedeelte?
Wim
Als je mij de glasdikte doorgeeft, dan wil ik wel even voor je meten.
Ik ben niet duidelijk genoeg geweest, denk ik (of jij bent zelf nog niet toe aan leesbrillen). Die halvemaan glazen van zo'n leesbrilletje zonder bovenkant zijn dus maar halve hoogte. De vatting moet daar mee om kunnen gaan. De glasdikte is bij een leesbril altijd erg gering aan de rand (de dikte zit in het midden).
Wim
Wim schreef:Ik ben niet duidelijk genoeg geweest, denk ik (of jij bent zelf nog niet toe aan leesbrillen). Die halvemaan glazen van zo'n leesbrilletje zonder bovenkant zijn dus maar halve hoogte. De vatting moet daar mee om kunnen gaan. De glasdikte is bij een leesbril altijd erg gering aan de rand (de dikte zit in het midden).
Wim
Ok, ik snap 'm, ben inderdaad nog net niet toe aan een leesbril, ik reageerde ook meer op Marten zijn opmerking over inserts. Halve maantje zullen inderdaad niet passen in de inserts van b.v. BBB.