Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tent - Forum Wereldfietser

tent

Hallo,

ik ben op zoek naar een tent van maximaal een drie kg voor 2 personen waar er nog genoeg plaats is voor een potje te koken (dus redelijke voortent). Ze moet tevens sterk genoeg zijn; ik zou ze nl gebruiken in Ijsland (soms veel wind). Kan iemand me raad geven qua merk en soort.

Filip.

Wat dacht je van een MSR Velo?
zie: http://www.msrcorp.com/tents/velo.asp

En... het toeval wil dat wij er een te koop hebben (wegens overcompleet).
Die is 4 nachten gebruikt.
Dus... doe maar een bod

Dick en Els

Ik wil niet rot doen, maar ruim 4 kilo is geen 3 kilo

Lisette

das zeker waar...maar het is zeker een mooi tentje met die luifel eraan
bij veel regen een absolute must...

Wat dacht je van deze twee van Hilleberg?

Nammatj 2 GT - 3,1 kg
Nammatj 3 GT - 3,7 kg

Wij hebben zelf de Stalon GT, mooie tent, zijn we erg tevreden mee. Oke, hij past niet in onze broekzak, maar echt zwaar is ie ook niet.
Afgelopen zomer hebben we toch wel wat regen gehad op de fiets in Denemarken en ook in Frankrijk, bleek zo'n grote voortent toch wel heel erg handig hoor, want dan moet je daar wel koken.

Succes ermee!

El & El

Kijk ook eens bij de huismerken van grote plaatselijke tentenzaken. Wij hebben een Velo Dome van Walrus gehad, welke een zeer goede tent was, maar relatief een kleine binnentent heeft. Toen wij opzoek gingen naar een nieuwe tent hebben wij ook bij plaatselijke tentenzaken gekeken, en onze tent bij De Vrijbuiter in Roden gekocht. Deze tent is ons zeer goed bevallen, heeft een lange binnentent, goede prijs/kwaliteitverhouding. Dus ga niet alleen af op de bekende merken.

Ik sluit me aan bij Anouk: het hoeft niet altijd Hilleberg of een ander "groot" merk te zijn.....
"Google" eens naar de Robens Cloud 2 Plus en zie dat je voor een zeer redelijke prijs ook iets goeds kunt kopen!
Onder de 3 kg, goede materialen (b.v. scandium stokken), ingenieus scheerlijnsysteem en uitstekend afgewerkt. En dat voor rond de 260 Euro!
Ik heb de Cloud 2 (zonder plus) het afgelopen jaar gebruikt en tot volle tevredenheid.
In Belgie o.a. te koop bij Horizon Buitensport.
In Nederland mogelijk goedkoper te krijgen, ik heb voor de Cloud 2 geen 200, maar 160 Euro betaald (bij Hameeteman in Hellevoetsluis)

Zelf ben ik voor dat soort omstandigheden wel een liefhebber van Hilleberg, al zullen er zeker goede alternatieven zijn. Ook ik vind ze echter erg duur. Dat steekt des te meer als je ziet dat ze in de VS toch wel voor beduidend minder over de toonbank gaan (het verschil is groter dan de BTW). Het zal wel komen omdat de concurrentie in de VS toch wel scherper is, tussen tentbouwers, maar ook tussen winkels
Wim

ja, zo'n Hilleberg-tentje (bvb. Nallo GT of Nammatj GT) is wel heel mooi (licht, sterk, grote luifel, ...). De prijs is wel het enige nadeel, maar wel een nadeel dat kan tellen jammer genoeg.
Ik heb zelf al een robens tent en ben daar zeer content van. Het is wel zo dat die veel weegt. Die Robens Cloud 2 plus weegt ook een 3 kg en is een stuk kleiner dan de Nallo 2 GT die dan nog eens 500 gr minder weegt.
Wat vinden jullie trouwens van Helsport (bvb rondane 3)? Ook een duur tentje ze...

Filip.

Misschien kun je die tent in amerika goedkoper krijgen... hebben wij ook gedaan, inclusief belasting enzo, waren we nog ruim 200 euro goedkoper uit...
Probeer het dan als een gift te laten verzenden, wellicht dat ze de belasting dan niet meenemen... maar je moet er toch vanuit gaan, dus dat is even rekenen...
wij hebben de tent bij backcountry equipment gekocht, ging heel goed! We werden zelfs gebeld, toen iets niet op voorraad bleek te zijn!

Het is misschien de moeite waard om er toch even naar te kijken, zeker met die zwakke dollar.
Succes

El & El

Om concreet te zijn: de Nallo 2 GT kost $520, en dat zijn toch maar heel weinig euri op het moment. Verder heeft Hilleberg US op zijn site ook nog aanbiedingen van demo modellen met nog eens 15-30 % korting. Er staat bijvoorbeeld een Nallo 2 voor $322 dollar. Als je dat ziet kun je toch weinig anders concluderen dan dat wij in Nederland teveel betalen. Vroeger kon je je daarbij nog deugdzaam voelen omdat de tenten in Zweden zelf gemaakt werden, tegen Zweedse arbeidsvoorwaarden. Nu dat niet meer zo is (al is het nog altijd geen sweatshop in het Verre Oosten) mag de klant daar ook wel iets van merken. Het wordt tijd dat de de US ook in de EU komt.
Wim

Rechtstreeks uit de VS laten oversturen is overigens niet geheel zonder risico: je moet in principe btw plus invoerrechten betalen. Daar kom je in de praktijk onderuit als je ter plekke koopt en vervolgens ter plekke een tijdje gebruikt, maar als je het laat opsturen kun je geluk hebben, maar ook pech. Als je in de VS niet per mailorder koopt maar in een winkel moet je ook nog omzetbelasting betalen (vaak rond de 5 %). De geadverteerde prijzen zijn anders dan bij ons altijd zonder belasting.
Wim

Klopt van die BTW en invoerrechten, maar wij waren ondanks dat toch nog ruim 200 euro goedkoper uit... dat vind ik toch wel de moeite waard.

El & El

Mijn vriendin en ik hebben vorige week een 3-persoons tentje bij de Perry Sport gekocht. Een Manyoli III. Eén van vorig jaar, voor de helft van de prijs (107,99 i.p.v. 199,95). Slechts 3,3 kilo. Leek ons een goede tent toe voor onze fietsvakanties. Heeft er iemand ervaring met zo'n (soort) tent?

Groet,

Robert