Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ride2WalkAgain - Forum Wereldfietser

Ride2WalkAgain

www.ride2walkagain.be

Beste,


In juli dit jaar organiseer ik Wouter Wuilmus samen met een vriend van mij (Wim Van Linden) een fietsreis naar Portugal. We starten in België en zullen na 30 dagen en 3000km eindigen in Sines (Portugal).

Om deze onderneming de moeite waard te maken, zamelen we geld in voor een goed doel.We hebben al lang iets willen ondernemen voor het fantastische project van triatleet Marc Herremans (www.marcherremans.be), To Walk Again (www.towalkagain.org), en dit was hier dan ook het uitgelezen moment voor.
To Walk Again ondersteunt projecten waarin het herstel van het ruggemerg na beschadiging wordt onderzocht. Het fonds van To Walk Again zal ook gebruikt worden voor het oprichten en ondersteunen van een centrum voor rolstoelgebruikers in het SPORTA-centrum te Tongerlo.

Om deze organisatie te steunen via onze reis, bedachten we drie dingen die individuen of bedrijven voor ons kunnen doen:
- Sponsoring van materiaal dat we nodig hebben tijdens onze reis
- Maken van publiciteit
- Elke km van onze reis kan gesponsord worden dmv een storting op ons KBC rekeningnummer
(737-0143637-23)

Het hele project wordt verder uitgelegd op onze website: www.ride2walkagain.be. Hier vindt u meer informatie omtrent het doel en verloop van onze reis. Tijdens de reis zal u de vooruitgang van onze tocht kunnen volgen en enkele verslagen en foto's kunnen bekijken.

Wat kan u doen voor ons? Om te beginnen hebben we nood aan publiciteit. Om zoveel mogelijk geld in te zamelen, moeten we zoveel mogelijk mensen zien te bereiken. Daarvoor kan u iedereen op de hoogte brengen van ons project en hen doorverwijzen naar onze website (www.ride2walkagain.be).
We hebben ook veel materiaal nodig, dus als u iemand kent die ons kan helpen met een tent, trekfietsen of ander materiaal, laat ons dan iets weten via de sponsorsectie op www.ride2walkagain.be.

Ten laatste, maar eigenlijk het belangrijkste, proberen we zoveel mogelijk in te zamelen voor To Walk Again. Op onze website is er een deel waar u een bedrag kan registreren voor een bepaalde kilometer die u wil sponsoren. Als u een bijdrage wil leveren, registreer deze dan op de website en achteraf kan u het berdrag overschrijven op onze KBC rekeningnummer: 737-0143637-23. Wanneer uw storting werd bevestigd, zal uw naam en gesponsorde bedrag verschijnen in het sponsoroverzicht (tenzij u verkiest dat dit niet getoond wordt).
Bijdragen vanaf 30 Euro zijn tevens fiscaal aftrekbaar, indien ze rechtstreeks op het rekeningnummer 320-0644363-62 of 733-0131195-81 van To Walk Again worden gestort met mededeling ride2walkagain Wouter en Wim. Gelieve dit dan wel aan ons door te geven, zodat wij ons totaalbedrag aan To Walk Again kunnen mededelen.



Wij danken u alvast voor uw interesse,

Ride2WalkAgain
Wim & Wouter


PS: Vergeet niet het gastenboek te tekenen op www.ride2walkagain.be/book.php
PS: Alle bedragen zijn welkom ! ! ! Hoe meer mensen die meewerken aan ons project hoe beter...

wouter@ride2walkagain.be
wim@ride2walkagain.be
ride2walkagain schreef:{knip} Om deze onderneming de moeite waard te maken{knip}
Dat klinkt niet erg gemotiveerd... :cry:
Leon schreef:
ride2walkagain schreef:{knip} Om deze onderneming de moeite waard te maken{knip}
Dat klinkt niet erg gemotiveerd... :cry:
Wij zijn supergemotiveerd, met de bovenstaande tekst bedoelen we enkel dat we ervoor willen zorgen dat de reis nog waarde krijgt naar de samenleving toe. En dus dat de reis niet alleen voor ons een fantastische ervaring zal worden, maar ook de moeite is naar de mindarvaliden toe, waarvoor we geld inzamelen.

Vriendelijke groeten,
Ride2WalkAgain
We hebben ook veel materiaal nodig, dus als u iemand kent die ons kan helpen met een tent, trekfietsen of ander materiaal, laat ons dan iets weten

Bovengenoemde materialen vertegenwoordigen voor 2 personen een waarde van ± € 5000,00.
Laat dit geld ook aan Het goede doel toekomen, ik vind dat als je aan een " Goed doel" begint minimaal de bedoelde materialen zelf moet investeren. ( toch veel succes gewenst )

Groetjes,

Wil
Je zegt het eigenlijk zelf...
We zouden ongeveer 5000 euro zelf moeten betalen aan materiaal. Dit wil echter zeggen dat heel ons budget aan materiaal zou verloren gaan en we niets meer over hebben om aan het goede doel te doneren.
Indien wij dit echter gesponsord krijgen, kunnen we dit budget effectief aan het goede doel overdragen.
Bovendien hebben wij de middelen niet om al dit materiaal te kopen. Dit zou dus willen zeggen dat de reis niet kan doorgaan en er niets is voor het goede doel.
Wij vragen ook niet om het materiaal te geven. Wij willen het enkel gebruiken voor de reis.

Alle hulp is dus welkom om zo veel mogelijk geld over te dragen, ook materiaal.

Met vriendelijke groeten,
Ride2walkAgain

Ach, wat fietsmateriaal is toch peanuts. John de Mol is multi-miljonair geworden met het produceren van televisie-uitzendingen voor goede doelen.

Gerd
ride2walkagain schreef:We zouden ongeveer 5000 euro zelf moeten betalen aan materiaal. Dit wil echter zeggen dat heel ons budget aan materiaal zou verloren gaan en we niets meer over hebben om aan het goede doel te doneren.
Indien wij dit echter gesponsord krijgen, kunnen we dit budget effectief aan het goede doel overdragen.
Hoi,
Dat is wel een heel erge lood-om-oud-ijzer-redenering. Denk je echt dat het het goede doel uitmaakt of de 5000 euro van jullie of van de sponsor komen of dat het geld weet waar het vandaan komt?

Zo iets van "Nee mam, ik ben niet van de 400 euro die jij me gaf uit stappen gegaan; ik heb dat zelf betaald en de 400 euro van jou heb ik op de bank gezet.... :wink:

Leon
Leon,

Ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel. Natuurlijk maakt het niet uit voor To Walk Again van waar het geld komt. Wat ik wil zeggen is dat als er 5000 euro naar materiaal gaat, er dan 5000 euro minder naar het goede doel kan gaan. Als wij dit geld niet aan materiaal moeten geven, kunnen we het wel aan To Walk Again geven! Voor hen maakt het wel degelijk uit als ze 5000 euro meer zouden krijgen!

Met vriendelijke groeten,
Ride2WalkAgain

Je kan ook 30 dagen full time gaan collecteren in Brussel, Antwerpen, Gent, Luik, etc. Dan haal je heel wat meer geld op dan met 30 dagen fietsen en de kosten zijn veel lager.

Gerd

Hallo Wim en Wouter,

Tja, heb je een nobel idee, krijg je op dit forum heel wat kritiek... Dat was vast niet wat je ervan verwachtte.

Toch begrijp ik het wel een beetje. Op dit forum (en daar buiten) wordt wel vaker gesproken over het 'fietsen voor goede doelen'. En het blijkt nu eenmaal (helaas) dat het goede doel nogal eens een soort dekmantel is om zelf voordelig op vakantie te kunnen. En daar zetten veel mensen hun vraagtekens bij. Ik ook.
Natuurlijk is dit echt niet altijd het geval. Neem nu Dick en Els (www.stichtingkleinverzet.nl). Van enige zelfverrijking is geen sprake, waarschijnlijk halen ze daarom ook zo geweldig veel geld op.

Wat precies jullie motieven en argumenten zijn, weet ik niet. Ik ga altijd maar van het beste in de mens uit. Ik wens jullie dan ook veel succes met jullie actie!

Groeten,
Sandra
ride2walkagain schreef:Leon,
Ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel. Natuurlijk maakt het niet uit voor To Walk Again van waar het geld komt. Wat ik wil zeggen is dat als er 5000 euro naar materiaal gaat, er dan 5000 euro minder naar het goede doel kan gaan. Als wij dit geld niet aan materiaal moeten geven, kunnen we het wel aan To Walk Again geven! Voor hen maakt het wel degelijk uit als ze 5000 euro meer zouden krijgen!
Met vriendelijke groeten,
Ride2WalkAgain
Nee, ik begrijp er inderdaad niets van. Als de sponsor(en) jullie spullen betalen , dan kunnen jullie 5000 euro aan het goede doel geven. Maar als jullie zelf jullie spullen betalen, dan kan de sponsor dezelfde 5000 die ze aan jullie zouden geven direct aan het goede doel geven. Het effect is hetzelfde: de sponsor is 5000 lichter, het doel 5000 rijker, jullie bankrekening 5000 lichter en jullie zijn voor 5000 euro aan materiaal rijker.
Het is dezelfde redenering als dat het niet mijn geld is wat ik uit de muur pin, het is er immers door de Brinkmedewerker ingestopt VOORdat iemand wist dat ik ging pinnen, en die beste man heeft het niet van mijn rekening afgehaald. :wink:
Maar ik weet wel dat de halve wereld aan elkaar hangt van dit soort geldpotjesredeneringen en dat het meeste geld verdiend wordt met het slim verkopen ervan.
Ik wens jullie wel degelijk veel succes en een fijne tijd hoor!
Leon :D
Beste Leon,

Ik vind het jammer dat je er zo over denkt ! Wij willen zeker geen reis doen op de kosten van een ander. Als je onze website eens grondig bekijkt zal dit wel duidelijk worden...
Ik wil er op wijzen dat ik student ben en heel veel tijd in dit goed doel steek! Wim moet trouwens een maand onbetaald verlof nemen, waardoor hij zelf ook al veel kosten heeft. Wij zijn inmiddels al een half jaar bezig met de organisatie en hebben al meerdere weekends gespendeerd aan het inzamelen van geld door het aflopen van winkelstraten,...

Wij werken ook met een contract dat je kan lezen op onze site . Dit contract is door To Walk Again zelf opgesteld, omdat zij misbruik willen tegengaan (in het verleden hebben zij hier al enkele malen mee te maken gehad). Zij hebben onze manier van werken van harte goedgekeurd.

Met vriendelijke groeten,
Ride2walkAgain
ride2walkagain schreef:Beste Leon,
Ik vind het jammer dat je er zo over denkt ! Wij willen zeker geen reis doen op de kosten van een ander.
Beste Wim en Wouter,
Ik bedoel dat ook echt niet zo; niet in de verste verte. Maar ik hoop wel dat jullie op het eind niet tot de conclusie komen dat jullie beter beide een maandloon hadden kunnen doneren en zonder verdere rompslomp op fietsvakantie hadden kunnen gaan. Tip: open een Nederlandse bankrekening waar mensen geld op kunnen storten, velen hebben immers nachtmerrie-achtige herinneringen aan pogingen een klein bedrag over te boeken naar het buitenland.
Leon

Gezien mijn kritische opmerkingen wil ik wel even gezegd hebben, dat ik er niet over zou peinzen de activiteiten van de Stichting Klein Verzet (Dick en Els) op een lijn te stellen met het onderhavige initiatief. Het verschil lijkt mij evident.

Overigens vertrek ik over 2 weken voor een 3-maands fietsvakantie door Australië. Ik zal daar naar verwachting minstens 6.000 km fietsen. Om een goed karma over mijn reis af te roepen, roep ik alle lezers van dit bericht op om € 0,01 p/km (of meer) over te maken naar een goed doel van eigen keuze.

Gerd

Voor de lezers die gevolg willen geven aan mijn bovenstaande oproep: ik heb in het totaal 7470 km gefietst in Australië.
Gerd