Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Racefiets ombouwen naar snelle vakantiefiets - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Racefiets ombouwen naar snelle vakantiefiets

Ik hou zelf ook van comfort, en moet er ook meer en meer op letten. Ik was vanmorgen bij Marten Gerritsen om mijn fiets zomerklaar te laten maken, en hij liet mij zijn nieuwste project zien: hij is een 650B fiets (voor de niet ingewijden: met etrto 584 wielen) aan het bouwen in de klassieke Franse traditie, met dikke ballon banden. Het wordt een heel lichte fiets voor hoge snelheden over lange afstanden, met geweldig comfort door (decadent witte) 42 mm Grandbois Hetre banden. Ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat.
Wim
Wim schreef:Ik hou zelf ook van comfort, en moet er ook meer en meer op letten. Ik was vanmorgen bij Marten Gerritsen om mijn fiets zomerklaar te laten maken, en hij liet mij zijn nieuwste project zien: hij is een 650B fiets (voor de niet ingewijden: met etrto 584 wielen) aan het bouwen in de klassieke Franse traditie, met dikke ballon banden. Het wordt een heel lichte fiets voor hoge snelheden over lange afstanden, met geweldig comfort door (decadent witte) 42 mm Grandbois Hetre banden. Ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat.
Wim
Afbeelding
en barstensvol features!
SUPER ZO'N FIETS!!!

Ik ben zelf helemaal gek van dit soort fietsen, ze lopen zeer soepel en comfortabel, daar kun je dagen op door karren.

Ik heb jaren gerandonneerd, afstanden van 600 km zonder te slapen ging ik niet uit de weg. Dan is een fijne fiets heel erg belangrijk, het moet tussen de oren ook goed zitten vind ik.

Ik heb momenteel een heel mooie RIH race fiets te koop. Het is een neiuwe fiets, misschien weet jij een liefhebber??

Mijn site: www.kleurrijkleven.webklik.nl

Adios... Henk
Maat?
Wim
@Henk

Hele mooie site. Ik kan alleen de RIH niet zo snel vinden. P-B-P staat hoog op mijn verlanglijstje voor de 'things-to-do' voordat het te laat is. (zwaar op de hand). Ik kan me vergissen maar het schijnt dat vijftigers dit soort monstertochten 'makkelijker' verteren dan jonkies van halverwege de dertig, dus ik heb nog even de tijd.
Wim schreef:Maat?
Wim
Westerstraat of andere Rih?
Maat?
Uitvoering / chroom etc?
Afmontage?
Bouwjaar?
Toestand?
RIH race fiets

Heel erg mooie stalen [Reynolds] handgebouwde fiets, door van der Kaaij in de JORDAAN Amsterdam.


kleur ROOD
afgemonteerd met Campagnolo Chorus, tripel
Brooks zadel, swift Titanium
mooie Ambrosio velgen
spd

Fiets is nieuw, aankoop bewijs aanwezig.

deze fiets is TE KOOP voor de liefhebber


Henk Kamphuis
Hela, niet dit draadje stelen om een RIH te verkopen. :wink: :)

Vandaag even bij de draaier langsgeweest om M5 schroefdraadbusjes(RVS) te laten draaien:

Afbeelding

Deze klemt zo in het frame:

Afbeelding

Door deze busjes geen gedoe met klemmetjes etc. Gaat wel werken zo, denk ik. :D
Dat was inderdaad het idee. Deze variant ziet er luxe uit.
Wim