Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Manta zadel - Forum Wereldfietser

Manta zadel

Op mijn Koga heb ik een Manta zadel gezet. Tja, sommige dingen moet je gewoon uitproberen. :lol:
Ja, en?
Waarschijnlijk geen last meer van een zwetend kruis of een broeiende fietsbroek?
:shock: Ben benieuwd....
Eindelijk eens een echt nieuw type zadel, net een stuk uit een ribbenkast. Het oogt niet direct comfortabel, maar wie weet. Zou het ook duurzaam zijn?
Welke variant heb je, de 'Lite' versie?
Haha, het lijkt wel of H.R. Giger de vrijheid heeft gekregen om een zadel te ontwerpen.

Is wel serieus dit? :? :shock:
Ziet er heel typisch uit, maar zou best kunnen werken tegen het bezwete bilnaad probleem. Heb je een prijsrichting voor dergelijk zadels en al een eerste ervaring ermee?
Ik ben benieuwd.
Eventjes met beide benen naar beneden bengelen zit er niet met zo'n zadel lijkt me. Als het ene bovenbeen omlaag is moet het andere omhoog. Afstappen is misschien ook even wennen (of je kan 'm misschien als een schuif-af gebruiken?). Ik ben benieuwd naar Eric's bevindingen met deze ribbenkast.
Zo op het eerste gezicht lijkt het me helemaal niets. Allemaal aparte drukpunten. Ben benieuwd naar de ervaringen van Eric.
:shock:

In afwachting van jouw ervaringen blijf ik nog even lekker op m'n B17 zitten, Eric.

.tsooJ
Benieuwd naar ervaringen. Het lijkt me dat het extra energie kost om naast je pedaal ook nog de helft van je zadel naar beneden te duwen bij elke pedaalslag.
Veel onafhankelijke reviews zijn er nog niet te vinden, maar voor wie er nog iets over wil lezen...
http://www.citycycling.co.uk/issue51/manta1.html
Eric schijnt inmiddels zeeziek te worden van het gewiebel.
Als iemand erop wil rijden, kom gerust langs hoor! Maar mijn collega is hem donderdag aan het testen. Vanaf vrijdag staat hij weer in de winkel. Rijd er gerust een rondje op als je wilt.

Ik wacht nog even met het geven van mijn mening, nieuwe zaken moet je de tijd geven :wink:
Best mogelijk, dat het marketingpraat is, maar op de mantasaddle-site citeert men ook positieve ervaringen. Ik vind 't toch wel interessant.
twee dingen over zadels
1 ik denk dat het HEEL individueel is..ik heb een tijdje terug een ISM zadel gekocht.....hielp bij mij dus GEEN BAL!!!!Iedere 200 meter van de fiets af..weer een millimetertje verdraaid en weer niks!Ik kon het zadel godzijdank weer terugsturen (waren toch 100 Euro....)
2.In mijn omgeving krijg ik heel veel commentaar....hoe kan dat nu zadelpijn,je bent te zwaar enzenz
a. ALS er niemand last van zadelpijn zou hebben ...waarom worden er dan steeds weer "nieuwe" zadels ontwikkeld?
b.waarom kopen er niet veel meer mensen een trike?Geen last meer.....je hebt je luie zetel altijd bij je...Ik heb een ICE 2FS besteld.......
Ik probeer altijd allerlei zadels uit. Ik heb een aantal maanden op Gilles Berthoud gefietst, dat was erg fijn. De ISM zadels heb ik ook geprobeerd. De ISM Adamo zou erg goed moeten zijn. Maar de punt is zo breed dat het pijn deed aan de binnenzijde van mijn been. Het is het enige zadel dat ik getest heb, dat ik voor mijn onderkant volkomen verkeerd vond. De Manta is nog even wennen :oops:

Ach eigenlijk is er niet zo heel veel mis aan de Terry, Brooks en SQ-lab zadels, maar een zadel blijft persoonlijk.
Klopt, zadels zijn zo persoonlijk als het maar kan. Wat voor de een werkt kan voor de ander een totale flop zijn. Ik heb inmiddels aardig wat zadels uitgeprobeerd, Brooks, ISM, Selle Royal, enkele Terry's en nog een paar. Favoriet zijn de Terry Liberator en de Brooks Conquest, op beide kan ik 100 km per dag fietsen zonder al te veel problemen, maar het voor mij ideale zadel heb ik nog altijd niet gevonden. Dus, wie weet .... ?
Het probleem met testen is dat je soms na vijf kilometer al wel weet dat het niks is, maar pas na een paar tochten van 60+ km. of het werkelijk goed is. Dat kost steeds zoveel tijd.

- Nog een tip voor wie zijn Brooks Conquest of Conqueror te hard in het kruis vindt en niet bang is om de mist in te gaan danwel heiligschennis te plegen. Zet een gatenzaag (kleinste zaag) in de boormachine en boor op ca 4 cm. van de neus en ter hoogte van het van achter gezien eerste luchtgaatje een mooi gat. Snij met een scherp, gebogen stanleymes een rechte reep leer tussen de beide gaten uit zodat een mooie langgerekte sleuf ontstaat en je hebt zelf een 'imperial' uitvoering van je zadel gecreëerd. 8)
Hoi Abacus,

grappig je hebt tegenwoordig ook de Brooks Imperial zadels; die hebben precies zo'n gleuf. Ook getest en ook OK bevonden.
euhh.. zadel? :?