Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets advies - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Fiets advies

915 berichten
Waarschijnlijk heeft die man de laatste tijd 20x advies gegeven etc., waarna de mensen nooit meer zijn komen opdagen.

Dit is gewoon heel vervelend (voor beide kanten). Vooral voor een oprechte klant met de beste bedoelingen. 3300 euro is heel erg veel geld. De verkoper had er duidelijk een hard hoofd in toen jij zei dat je er nog even over na moest denken (door zijn slechte ervaringen, denk ik).

Ik denk wel dat het goed is, dat je in het begin al aangeeft dat je 20 jaar niet gefietst hebt en dat je je vooral even wil oriënteren en wil laten adviseren. Maar dat je er wel al zeker van bent dat je je fiets bij deze winkel wil gaan kopen.
Wil je iemand die 20 jaar niet gefietst heeft wel een fiets van 3300 euro verkopen? Als je de fiets toch in de garage laat staan is het voor de verkoper natuurlijk fijn als het een dure was, als je toch serieus gaat fietsen maak je in een half jaar zo'n stijle leercurve door dat je wensen er dan vast al heel anders uitzien. Tenzij je wensen voornamelijk extern worden vormgegeven door wat de buurt er van vindt, maar daar heb je die W12 al voor ;)
m-gineering schreef: Tenzij je wensen voornamelijk extern worden vormgegeven door wat de buurt er van vindt, maar daar heb je die W12 al voor ;)
In dat opzicjht is een dure fiets een veel economischer manier om de buurt 'bekend' te raken dan een dure auto. Zelf heb ik meegemaakt dat ik via via hoorde dat er kennelijk iemand was die een ongelukje had gehad met een fiets die wel 2000 gulden had gekost. Dat was ik. Schadelijk dat iemand zo'n dure fiets had! :lol:
Anderzijds is het wel erg raar dat je niet zonder meer een proefrit mag maken op een fiets die in een winkel staat.
Kennelijk is er in de communicatie iets misgegaan.
Groet,
Leon (die gelukkig lang genoeg op een niet-perfecte fiets fietst voordat hij de echte kocht)
m-gineering schreef:Wil je iemand die 20 jaar niet gefietst heeft wel een fiets van 3300 euro verkopen? Als je de fiets toch in de garage laat staan is het voor de verkoper natuurlijk fijn als het een dure was, als je toch serieus gaat fietsen maak je in een half jaar zo'n stijle leercurve door dat je wensen er dan vast al heel anders uitzien.
Dus eerst een 'goedkope' fiets van €1.000,- verkopen en dan na 6 maanden alsnog één van het drievoudige? ;)

De verkoper heeft zich t.o.v. Phaeton W12 ab-so-luut onvergevelijk klantonvriendelijk gedragen. Ik ben heel gevoelig voor service en klantgerichtheid en heb een soortgelijke situatie zelf ook een keer meegemaakt en ben ook nooit meer teruggeweest naar die winkel.

Natuurlijk moet Pheaton W12 NOOIT meer een fiets kopen bij die winkel, of laat hij zich graag als onbenul behandelen? Je komt met ­€3300 aan en wordt even op je plek gezet; nou ik dacht het niet. Waarom geef je überhaupt geld uit in een winkel zonder korting? Omdat je daar service voor krijgt. Klantgerichtheid. Meedenken.
Een Koga Signature is bij veel meer fietswinkels in je buurt te koop en ongetwijfeld zal de koffie daar klaar staan als je laat zien dat je interesse hebt.

Daarbij zou ik een brief sturen aan de winkel waarin je laat weten wat het voorval met je gedaan hebt. Voor je zelf goed en het laat ook de directie van de winkel weten wat er aan de hand is.
Ik kan me daarbij niet voorstellen dat dit voorval op zichzelf staat. Ik woonde in een plaats met 3 fietsenwinkels waarvan in één van die winkels een verkoper nogal bot tegen zijn klanten deed. Ik kom nog wel eens in die plaats en van die naam komt die fietsenzaak nooit meer af.

En nog even over de gevraagde aanbetaling:
Veel mensen denken dat het verplicht is. Zelf doe ik nooit meer een aanbetaling. Een winkel kan per slot van rekening failliet gaan en dan kan je naar je aanbetaling fluiten. Wel ben, je als je de fiets hebt besteld, verplicht deze ook af te nemen. Je hebt immers een koopovereenkomst afgesloten.
windinderugfietser schreef:Dus eerst een 'goedkope' fiets van €1.000,- verkopen en dan na 6 maanden alsnog één van het drievoudige? ;)
Waarom niet? Die fiets van 1000 euro raak je na één zomer voor 600 euro gemakkelijk kwijt. Dan heb je voor 400 euro een seizoen gefietst én geen onderhoud. Dat is niet duur voor iemand die daarna een fiets van 3300 euro koopt, want die schrijft daarna toch jaarlijks datzefde bedrag af. Het grote voordeel is dat de kans op de juiste investering een stuk groter wordt.
Leon
windinderugfietser schreef:Daarbij zou ik een brief sturen aan de winkel waarin je laat weten wat het voorval met je gedaan hebt. Voor je zelf goed en het laat ook de directie van de winkel weten wat er aan de hand is.
Deze behandeling viel mij ten deel door de directeur van de winkel... :( Hij had zijn personeel kennelijk goed geinstrueerd, want in eerste instantie suggereerde ook de (andere) verkoper, die tot dat moment ontzettend vriendelijk en klantgericht was, dat ik de fiets nu had gekocht en dat ik een aanbetaling moest doen. Toen ik duidelijk maakte dat dat wat mij betreft nog niet het geval was, vroeg deze verkoper zijn directeur om raad.

Er zijn inderdaad wel meer winkel's waar je Koga's kunt kopen, maar ik had juist veel vertrouwen in déze winkel... Ze bieden (kennelijk) uitgebreide service na de aankoop, je mag altijd dingen vragen, ze geven workshops etc. De directeur zelf is ook een doorgewinterde fietser. Ik zou het ook niet leuk vinden voor de verkoper die mij hielp als ik alsnog ergens anders koop. Hij deed erg zijn best en was echt heel vriendelijk. Ook nadat de directeur mij uitmaakte voor een "unieke persoon" zoals hij die niet eerder was tegengekomen, bleef de verkoper vriendelijk en hij begreep geloof ik wel dat ik onthutst was. Juist daarom zou ik het deze verkoper gunnen om een fiets bij hem te kopen.
Wat is je voornaam eigenlijk? Ik krijg het niet over mijn lippen om je ... te noemen. :lol:
Het nieuwe forumlid schreef:toen vroeg ik naar de mogelijkheid om proef te rijden op een fiets. Dat kon prima, maar dan verwachtten ze wel dat je de fiets uiteindelijk bij hen koopt.
Niks van aantrekken zou ik zeggen. Je kan rustig proef rijden op een fiets, en als je op een of andere reden de fiets niet wilt kopen dan is dat jouw goed recht. De winkel kan je niks maken.
Hallo,

Over een paar maanden ga ik (ervaring: nul) een lange fietstocht maken door Europa en Azië. Omdat m'n opoefiets zijn beste tijd heeft gehad, wil ik iets nieuws aanschaffen. Wat vinden jullie van het onderstaande? Alle ideeën, tips, verbeteringen en aanvullingen zijn welkom!

Frame: staal, 26 inch
Aandrijving: Rohloff-naaf met kettingspanner
Crankstel/bracket: Truvativ Firex? iets beters?
Ketting: Shimano of Rohloff?
Kettingbeschermer: wel of niet?
Voorvork: niet geveerd
Balhoofdstel: ?
Stuur: redelijk recht, met Ergon-grips en bar-ends
Zadel: Brooks B17 (model? met of zonder vering?)
Zadelpen: normaal of Cane Creek Thudbuster LT?
Remmen: Magura HS33
Voorwiel: SON-naafdynamo
Velgen: Alesa/Exal SP19
Banden: Schwalbe Marathon Extreme
Pedalen: Shimano PD-M324 (combi)
Verlichting: SON Edeluxe (voor), Spanninga Eclipse (achter)
Achterdrager: Tubus Expedition
Voordrager: Tubus Logo
Spatborden: SKS Chromoplastics
Standaard: ESGE Pletscher (achter)
Slot: AXA Defender RL met insteekkabel
Bidonhouders: twee PET-fleshouders (maar welke?)
Pomp: Lezyne Micro Floor Drive HPG
Tassen achter: Ortlieb Backroller Plus
Tassen voor: Ortlieb Frontroller Plus
Stuurtas: Ortlieb Ultimate5 Plus

Ook weet ik niet goed of ik nu met of zonder GPS moet rijden. Het lijkt me dat een GPS-apparaat zo goed is als de kaarten die je ervoor kunt vinden. En voor sommige landen (Iran, Centraal-Azië) zal dat niet eenvoudig zijn. Bovendien wil ik niet te veel 'geleid' worden bij het rijden. Wat zijn jullie gedachten hierover?

Alvast bedankt!

Groet,

Brautigan
Brautigan schreef:Alle ideeën, tips, verbeteringen en aanvullingen zijn welkom!
Aardige verzameling losse onderdelen, veel dingen die op dit forum vaak worden genoemd als verstandige keuze. Is dit een prijsvraag "Welke onderdelen mis ik"?
Ik mis er namelijk wel wat. Maar daar kom je gaandeweg vanzelf achter ... :lol: :lol:
Belangrijker is de vraag met welk stalen frame je begint en wat voor type fiets je gaat maken en wie hem maakt en afstelt aan jouw maten en wensen.
Kortom: een fiets in elkaar knutselen is geen autopimp-programma van 30 minuten.
Waarom koop je niet gewoon een fiets?
Groetjes,
Leon
Aandrijving: Rohloff-naaf met kettingspanner
waarom geen rohloffframe zonder spanner?

Crankstel/bracket: Truvativ Firex? iets beters?
zou ik maar doen ;)

Ketting: Shimano of Rohloff?
Rohloff maakt geen kettingen meer

Kettingbeschermer: wel of niet?
niet handig met kettingspanner
Weet je zeker dat je een naafdynamo wilt? Op vakantie fiets je zelden in het donker en als je vaak genoeg een stopcontact tegenkomt om je telefoon op te laden heb je hem eigenlijk helemaal nergens voor nodig. Dan zijn losse batterijlampjes een stuk lichter en goedkoper. Bovendien neem je toch een zaklamp mee, die is uitstekend te combineren met je koplamp.

Grtjs, Waltertje
Phaeton W12 schreef:Deze behandeling viel mij ten deel door de directeur van de winkel... :(
Als een goede vriend van je met dit verhaal zou komen, wat zou je hem adviseren?
Zou je zelf nog 'service' willen krijgen van mensen waarvan je weet dat je uitgekleed wordt als je even niet oplet? Hoe aardig ze ook tegen je doen in eerste instantie?
Phaeton W12 schreef:toen vroeg ik naar de mogelijkheid om proef te rijden op een fiets. Dat kon prima, maar dan verwachtten ze wel dat je de fiets uiteindelijk bij hen koopt. Oké prima, een begrijpelijk concept.
Nee! Belachelijk concept!
Het is met auto's en andere dure uitgaven eerder regel dan uitzondering dat je gaat vergelijken bij verschillende zaken en dan gaat kijken waar je de beste deal kunt sluiten. Nog nooit gehoord van een autodealer die je na een proefrit vertelt dat je de auto moet kopen!

Op zich netjes van je dat je discreet blijft, het is per slot van rekening iets tussen jou en die directeur. Al heeft een goed verstaander maar een half woord nodig en kan ik me het ineens heel goed voorstellen.. Ik mocht ook pas een proefrit maken als ik zeker wist dat ik de fiets ook bij hen ging kopen. Vond het nogal een rare opmerking en ben zonder iets te zeggen vertrokken om elders wel normaal geholpen te worden.
Kan je nagaan: Dit gedrag heeft ze dus al bijna 7.000 euro gekost..
Nog een paar dingetjes:

Pedalen: ik vind het verstandig om eerst op je gewone fiets SPD uit te proberen (neem dan zo'n goedkope kloon van 25 euro ofzo), om te voelen of dit het juiste pedaalsysteem voor jou is. Dat kan best nauw luisteren: wat voor de één supercomfortabel is, is voor de ander een knieënmoordenaar. Zelf heb ik pedalen met 'freefloat' nodig, dwz dat mijn voeten een aantal graden vrij kunnen draaien. Anderen hebben juist meer fixatie nodig. Uitproberen, veel verstellen en naar je benen luisteren dus.

Slot: Een los slot met geharde ketting is veiliger, en kan zelfs lichter zijn dan zo'n kabelding.

Banden: Ga je genoeg kilometers over zeer slechte wegen maken om dit soort zeer zware en zwaar lopende banden nodig te hebben? Of blijf je meestal op verharde wegen? In dat geval kun je beter een band zonder profiel als de Schwalbe Kojak hebben.

Ketting: Er is meer onder de zon dan Shimano. KMC en SRAM maken erg goede (maar ook matige) kettingen. Voordeel boven Sh is dat je ze kunt ponsen zonder speciale pennetjes.

Versnellingen: Denk nog maar eens goed na over die Rohloff. Een goed derailleursysteem hoeft niet meer onderhoud te geven en is wel flink lichter, efficiënter en goedkoper. SRAM X.0 ben ik zeer over te spreken. (zou die nul voor het onderhoud staan?)

Remmen: overweeg de Avid BB7 mechanische schijfrem. Krachtige rem, betrouwbaar, doet het ook in de regen en hij laat je velgen heel.

Grtjs, Waltertje
waltertje schreef:Zelf heb ik pedalen met 'freefloat' nodig, dwz dat mijn voeten een aantal graden vrij kunnen draaien.
Deze heb ik ook nodig, dus rij ik op mijn koersfiets met "speedplay" pedalen,
deze geven 15° speling, maar hebben ook grote nadelen: passen enkel
op koersschoenen, en er is bijna niet mee te wandelen.
Dus heb ik "normale" pedalen op mijn trekkingfiets.
waltertje schreef: Versnellingen: Denk nog maar eens goed na over die Rohloff. Een goed derailleursysteem hoeft niet meer onderhoud te geven en is wel flink lichter, efficiënter en goedkoper.
Dit is ook mijn gedacht, maar had een rohloff goedkoper geweest, dan hadden al mijn fietsen er een. Maar nodig heb je deze niet, maar makkelijk is het wel.
windinderugfietser schreef:
Phaeton W12 schreef:Deze behandeling viel mij ten deel door de directeur van de winkel... :(
Als een goede vriend van je met dit verhaal zou komen, wat zou je hem adviseren?
Zou je zelf nog 'service' willen krijgen van mensen waarvan je weet dat je uitgekleed wordt als je even niet oplet? Hoe aardig ze ook tegen je doen in eerste instantie?
Ik zou de goede vriend afraden daar een fiets te kopen. Als dit de behandeling en 'service' is die je in de toekomst mag verwachten... Ik heb er vandaag weer over nagedacht en ik denk dat ik het ook mezelf adviseer om hier geen fiets te kopen. Als ik terugdenk aan de dag van gisteren, word ik verdrietig en kan ik aan de ervaring maar één woord geven: verschrikkelijk :cry:
windinderugfietser schreef:
Phaeton W12 schreef:toen vroeg ik naar de mogelijkheid om proef te rijden op een fiets. Dat kon prima, maar dan verwachtten ze wel dat je de fiets uiteindelijk bij hen koopt. Oké prima, een begrijpelijk concept.
Nee! Belachelijk concept!
Het is met auto's en andere dure uitgaven eerder regel dan uitzondering dat je gaat vergelijken bij verschillende zaken en dan gaat kijken waar je de beste deal kunt sluiten. Nog nooit gehoord van een autodealer die je na een proefrit vertelt dat je de auto moet kopen!
Je hebt wel gelijk. Maar ik wilde eigenlijk ook zeggen dat ik het helemaal begrijp dat het geven van service, waaronder het beschikbaar houden van een vloot proefritfietsen, geld kost. Als je als klant volledige service wilt hebben, moet je bedenken dat zoiets altijd extra geld kost. Zo is het ook met garantie op een tweedehandsauto. Uiteindelijk betaal je die garantie (in ieder geval gedeeltelijk) zelf. Zo betaal ik graag wat extra voor extra service. In zoverre heb ik er begrip voor. Het is inderdaad niet goed als je aan het maken van een proefrit bijna per definitie de voorwaarde verbindt dat de fiets (of auto) ook bij jou moet worden gekocht.
eenzame schreef:
waltertje schreef:Zelf heb ik pedalen met 'freefloat' nodig, dwz dat mijn voeten een aantal graden vrij kunnen draaien.
Deze heb ik ook nodig, dus rij ik op mijn koersfiets met "speedplay" pedalen,
deze geven 15° speling, maar hebben ook grote nadelen: passen enkel
op koersschoenen, en er is bijna niet mee te wandelen.
Dus heb ik "normale" pedalen op mijn trekkingfiets.
Speedplay heb ik ook op mijn wedstrijdligger, maar voor mijn vakantiefiets ben ik overgestapt op Bebop. Lijkt op Speedplay, maar zonder bovengenoemde nadelen. Lekker licht ook, maar lastig aan te komen in Europa. Een alternatief is Time: biedt slechts 5 à 6 graden float, maar is licht en goed verkrijgbaar voor zeer nette prijzen.
eenzame schreef:
waltertje schreef: Versnellingen: Denk nog maar eens goed na over die Rohloff. Een goed derailleursysteem hoeft niet meer onderhoud te geven en is wel flink lichter, efficiënter en goedkoper.
Dit is ook mijn gedacht, maar had een rohloff goedkoper geweest, dan hadden al mijn fietsen er een. Maar nodig heb je deze niet, maar makkelijk is het wel.
Als was een X.0-systeem duurder geweest! Ik heb wel wat over voor een efficiëntere aandrijving en 0,8 kg gewichtsbesparing. Bovendien denk ik dat als je het olie verversen bij de Rohloff meerekent, je aan een X.0 minder onderhoud hebt.

Grtjs, Waltertje
windinderugfietser schreef:Zou je zelf nog 'service' willen krijgen van mensen waarvan je weet dat je uitgekleed wordt als je even niet oplet? Hoe aardig ze ook tegen je doen in eerste instantie?
Zojuist de volgende email gestuurd aan de fietsenwinkel :| :shock:

Beste heren,

Afgelopen zaterdag was ik bij uw fietsenwinkel om te kijken naar een Koga Signature. Uw winkel was me aangeraden door een vriend. Afgelopen vrijdag was ik ook al even langs geweest en toen vroeg ik naar de mogelijkheid om proef te rijden op een fiets. Dat kon zei u, maar dan verwachtte u wel dat ik de fiets uiteindelijk bij u zou kopen. Oké prima, een begrijpelijk concept. Zaterdag was ik er dus om proef te rijden (speciaal gekomen uit Rotterdam, waar ik de hele dag op bezoek was bij mijn zieke moeder in het ziekenhuis), ik was er op dat moment al zeker van dat ik bij uw fietsenzaak een fiets wilde kopen. Zeer ruim assortiment, deskundige verkoper, en uw winkel werd me aangeraden door een vriend. En in het concept "geen korting, maar wel veel service" kan ik me prima vinden. Dus proefgereden op 2 fietsen (staal en aluminium), daarna een fiets op de computer samengesteld met een erg aardige en deskundige verkoper. Toen werden op mijn verzoek mijn 'fietsmaten' opgemeten, dan was dat tenminste gedaan en opgeschreven, zoals gezegd ik wilde bij u sowieso een fiets gaan kopen. Maar toen kwam het. Ik zei dat ik het geheel nog een paar dagen op me wilde laten inwerken, zodat ik in de loop van de komende week de definitieve beslissing kan nemen. Het gaat om een fiets van 3300 euro en ik heb 20 jaar geen fiets gehad en heb er helemaal geen verstand van (weet wel dat ik van kwaliteitsspullen houd, en dat is Koga wel), dan ga ik niet op een achternamiddag na wat proefrijden en wat passen en meten direct een fiets van 3300 euro bestellen. Al was het maar om het idee dat ik aan de aanschaf van zo'n dure fiets eventjes moet wennen. Het is niet een halfje brood van een euro of zo. U was verbijsterd, u suggereerde dat ik de fiets eigenlijk al had gekocht en wenste een aanbetaling. Ik stond aan de grond genageld, was echt perplex. U suggereerde verder dat ik nu elders de fiets met 10% korting zou kunnen gaan bestellen en u wenste dus een aanbetaling. Ik was volgens u een "unieke persoon" zoals u die nog nooit heeft gekend in uw zoveeljarig bestaan als fietsenhandelaar (en u feliciteerde mij daar mee!). Ik stond écht perplex, wist niet wat ik er aan had. Wat een leuk middaguitje had moeten worden (en zeker was tot dat moment) eindigde zeer teleurstellend. Ik had bijna de tranen in mijn ogen van zoveel wantrouwen in mijn integriteit en persoon. Een moment kwam het in me op om op de terugreis direct een email te sturen met de boodschap dat het voor mij zo niet meer hoeft. Ik besloot dat niet direct te doen en uw reactie nog eens goed te overdenken. Dat heb ik nu gedaan.

Ik stond op het punt een fiets bij u te kopen. Ik wilde alleen niet ter plekke overgaan tot de aanschaf, ik wilde de samenstelling van de fiets nog eens op me laten inwerken, zodat ik bijvoorbeeld nog andere keuzes kon maken wat betreft zadel, remmen etc. Ik las dit weekend bijvoorbeeld ook nog iets over een 'kettingspanner' en ik weet niet of daarmee al rekening was gehouden toen ik zaterdag bij u was. Dat soort dingen wilde ik even op me laten inwerken. Ik vind het bovendien ongebruikelijk om na de eerste proefrit en de eerste bezichtiging direct en ter plekke over te gaan tot de aanschaf van zo'n kostbaar product. Dat ik de fiets bij u zou kopen, stond voor mij (tot dat moment) echter vast. Ik betaal graag wat extra voor goede service. Uw reactie heb ik echter met verbijstering gadegeslagen. U verplicht mij om direct een fiets te kopen als ik eenmaal een proefrit heb gemaakt en een fiets op maat heb samengesteld. Ik als integere koper wil gewoon nog eens even een paar dagen over de samenstelling van de fiets nadenken, zodat ik op details wellicht nog tot andere keuzes kom. Uw reactie gaf blijk van een groot wantrouwen in mijn integriteit en in mijn persoon. En als u het daarmee niet eens bent, kan ik slechts constateren dat ik niet zo wil worden behandeld. Als ik terugdenk aan de dag van zaterdag, word ik verdrietig en kan ik aan de ervaring maar één woord geven: verschrikkelijk.

Het spijt mij u te moeten berichten dat het bovenstaande mij aanleiding geeft géén fiets bij u te kopen.
Phaeton W12 schreef:... vroeg ik naar de mogelijkheid om proef te rijden op een fiets. Dat kon zei u, maar dan verwachtte u wel dat ik de fiets uiteindelijk bij u zou kopen. Oké prima, een begrijpelijk concept.
{als het zo precies zo gezegd is}
Nee ik begrijp zo'n concept niet. Waar dient de proefrit dan voor?
Ik zou de meneer succes gewenst hebben met zijn winkel en binnen vijftien tellen de winkel verlaten hebben.
Als hij bijvoorbeeld bedongen zou hebben dat je de koop van de fiets vast zou leggen voordat hij een uur ging besteden aan het opnemen van je maten en zithouding dan zou ik het wel kunnen begrijpen.
Asl de meneer zo deskundig is dan weet hij overigens ook dat het in de fietsenwereld wemelt van de unieke personen :lol: :wink:
Leon
Leon schreef:
Phaeton W12 schreef:... vroeg ik naar de mogelijkheid om proef te rijden op een fiets. Dat kon zei u, maar dan verwachtte u wel dat ik de fiets uiteindelijk bij u zou kopen. Oké prima, een begrijpelijk concept.
Voor als het zo gezegd is: Nee natuurlijk is dit geen begrijpelijk concept. Want waar dient zo'n proefrit dan voor?
Ik zou de meneer succes gewenst hebben met zijn winkel en binnen vijftien tellen de winkel verlaten hebben.
Je hebt inderdaad gelijk, zie echter mijn post van Zo 20 Jun, 2010 20:53.
Phaeton W12 schreef:
Leon schreef:
Phaeton W12 schreef:... vroeg ik naar de mogelijkheid om proef te rijden op een fiets. Dat kon zei u, maar dan verwachtte u wel dat ik de fiets uiteindelijk bij u zou kopen. Oké prima, een begrijpelijk concept.
Voor als het zo gezegd is: Nee natuurlijk is dit geen begrijpelijk concept. Want waar dient zo'n proefrit dan voor?
Ik zou de meneer succes gewenst hebben met zijn winkel en binnen vijftien tellen de winkel verlaten hebben.
Je hebt inderdaad gelijk, zie echter mijn post van Zo 20 Jun, 2010 20:53.
Nee niet prima, want als jij de verwachting van de fietsenmaker met oké beantwoordt heb je juridisch gezien een fiets gekocht.
Leon