Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietstassen - Forum Wereldfietser

fietstassen

Waarschijnlijk gaan mijn vriendin en ik volgend jaar voor het eerste een maand fietsen in het buitenland. Ik heb vorig jaar een nieuwe spiegelreflex camera gekocht en wil deze eigenlijk meenemen. Ik weet echter niet of dit wel verstandig is. (valpartijen, extra gewicht, breekbaarheid) Heeft iemand hier ervaring mee of tips die van pas kunnen komen?? Ook zijn we ons aan het oriënteren op fietstassen. Dus als iemand nog iets leuks heeft staan... laat maar fff weten!

Groeten Paul

kijk eens bij lowepro die hebben hele mooie tassen ook speciaal voor camera's

Het grote probleem is trillingen. Ik heb in de loop van de jaren problemen gekregen met een Rollei 35, een Olympus OM 1 en zelfs een Nikon. De laatste jaren heb ik het met goedkope cameras gedaan, maar het resultaat is dan wel veel minder. Als de geldboot weer eens aanlegt wil ik een hoogwaardige lichte compact camera kopen om op mijn lichaam te dragen. Ik weet het anders ook niet meer.
Wim

Hoi Paul,

Mijn EOS 300D ligt in een lowepro tas, boven op de andere spullen in mijn fietstas. Hij zit links, zodat de camera niet klem komt te zitten tijdens parkeren tegen een muur. Stuk gaan door trillingen is mij bespaard gebleven, misschien een pluspunt van CANON? Een reflex camera weegt iets meer, neemt iets meer ruimte in beslag, maar waarom zou je terug gaan naar een compact camera? Zeker op je eerste buitenland trip moet je je dierbare herrineringen mooi vastleggen.
Valpartijen moet je helemaal niet aan beginnen, dit is slecht voor meer dingen behalve je camera.

Succes met beslissen, John.

Hoi Paul,

Ik heb voor mijn camera een tas gekocht in de vorm van de camera (dus geen rechthoekige tas) bij Bever en die met zelf gefabriceerde haken van gebogen ijzerdraad aan de binnenkant van mijn stuur gehangen. Op de bodem van de tas heb ik een extra laag schuimplastic gelegd om eventuele trillingen nog wat verder te dempen, want de meeste trillingen worden in eerste instantie door de tas zelf opgevangen. Het voordeel van deze ophanging is verder dat je heel makkelijk bij je camera kunt komen, dus zonder eerst je achtertas open te maken.
Ik heb er een paar weken in Spanje mee gefietst (niet onverhard) zonder problemen met de (digitale) camera (Konica-Minolta Dimage A1).
Misschien is dit ook voor jou een idee. Een eventueel probleem is de afstand tussen stuur en bovenbuis. Is die te klein dan gaat het feest niet door, want de tas mag de bovenbuis uiteraard niet raken. Succes!

Groeten,
Evert