Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hebben WF-ers een auto in bezit? - Pagina 17 - Forum Wereldfietser

Hebben WF-ers een auto in bezit?

330 berichten

Heeft U als wereldfietser een Auto?

Neen
23%
12
Jawel, 1 oud barrel
19%
10
Jawel, een nieuwe
23%
12
Jazeker, boodschappen wagen en een luxewage voor naar het werk
9%
5
Ja, een campeer mobiel
11%
6
Ja, een ....
15%
8

Phaeton W12 schreef:
eric190173 schreef:
Phaeton W12 schreef:Ik gebruik de auto dagelijks voor woonwerkverkeer (51km enkele reis), en daarnaast voor vakanties naar Zwitserland, Duitsland en Italië. Al met al 35.000km per jaar, in een Porsche 911 targa uit 2006. Het zal wel wat minder worden als ik met de fiets op vakantie ga, de eerste keer moet nog komen :lol:
Hmm...... erg lekker, een widowmaker of een ongeblazen versie?

Maarre hoe kom je aan je nick Phaeton W12?

Eric (meestal op de boxer, een BMW R1100GS)
Gewoon de ongeblazen versie. Van de huidige targa's bestaan helaas geen turbovarianten. Vroeger in de jaren 70 waren er wel turbotarga's.

De Phaeton W12 is één van mijn favoriete auto's, het mag trouwens ook zeker een 4.2 V8 zijn, want de W12 is eigenlijk té dorstig! Helaas is de Phaeton te groot voor de garage waar ik iedere dag parkeer (max 5m lang en 1.9m breed :( ), dus vandaar dat ik een wat handzamere auto dan de Phaeton heb gekocht..

Behalve voor de boxer zit ik tegenwoordig ook wel op de vier-in-lijn (Honda CBR1100xx Super Blackbird) :)

Zit ik op een verkeerd forum??????
bert sitters schreef:Zit ik op een verkeerd forum??????
Dat dacht ik ook even toen het op de vorige bladzijdes over CO2, methaangas, koeien, vegetariërs en treinen ging. We zijn nu juist weer terug bij het onderwerp :wink:
Waar dit onderwerp over gaat, als ik Martin goed begrijp, is de vraag of wereldfietsers ook echte fietsers zijn. Dus is fietsen een 'way of life', of karren wereldfietsers gewoon in de auto naar de bakker toe om een brood te kopen.

Gelukkig zijn er veel echte fietsers te vinden op dit forum. 8)
Phaeton W12 schreef:
bert sitters schreef:Zit ik op een verkeerd forum??????
Dat dacht ik ook even toen het op de vorige bladzijdes over CO2, methaangas, koeien, vegetariërs en treinen ging. We zijn nu juist weer terug bij het onderwerp :wink:
Zou je denken??
Haike schreef:
Phaeton W12 schreef:
bert sitters schreef:Zit ik op een verkeerd forum??????
Dat dacht ik ook even toen het op de vorige bladzijdes over CO2, methaangas, koeien, vegetariërs en treinen ging. We zijn nu juist weer terug bij het onderwerp :wink:
Zou je denken??
Voor mensen hun kicken op een dikke en snelle bezineslurper willen uiten, waar dan weer het probleem aan vast hangt dat hij niet in de garage past (Boehdda straft tenslotte onmiddellijk!) lijkt de site http://www.autojunk.nl meer op z'n plaats.
bert sitters schreef:
Haike schreef: Zou je denken??
Voor mensen hun kicken op een dikke en snelle bezineslurper willen uiten, waar dan weer het probleem aan vast hangt dat hij niet in de garage past (Boehdda straft tenslotte onmiddellijk!) lijkt de site http://www.autojunk.nl meer op z'n plaats.
Bert,

Ik kick niet op een dikke benzineslurper, nooit gedaan ook....
Leo van Lierop schreef:Waar dit onderwerp over gaat, als ik Martin goed begrijp, is de vraag of wereldfietsers ook echte fietsers zijn. Dus is fietsen een 'way of life', of karren wereldfietsers gewoon in de auto naar de bakker toe om een brood te kopen.

Gelukkig zijn er veel echte fietsers te vinden op dit forum. 8)
Telt een motorfiets niet? :wink:

Ik zou liever autoloos leven dan fietsloos, maar ik heb niet altijd de tijd om de trapfiets te pakken, vandaar dat ik ook een motorfiets heb en mijn vrouw een auwto..

Maar in en rond het dorp de fiets..
Geen auto hier, in een huishouden met twee enthousiaste fietsers. Wel een Greenwheels-abonnement, erg handig.

Geen auto is ten dele idealisme maar vooral een 'way of life'. Het scheelt bovendien ook nogal wat centjes. Kunnen we eerder weer lang op reis!

Louise
Louise schreef:Geen auto hier, in een huishouden met twee enthousiaste fietsers. Wel een Greenwheels-abonnement, erg handig.

Geen auto is ten dele idealisme maar vooral een 'way of life'. Het scheelt bovendien ook nogal wat centjes. Kunnen we eerder weer lang op reis!

Louise
Dit spreekt me dus aan.....moet alleen nog even de auto "afrijden"...... en m'n eega meekrijgen. :wink:
Op een of ander vage manier mag je niet meer stemmen?

Maar geen (eigen) auto in huis maar wel auto van de zaak, waarvoor ik getekend heb dat ik er niet prive mee rij bij zowel werkgever en belastingdienst.

Mijn eigen auto dik een jaar geleden de uit moeten doen en sindsdien doe ik alles op de fiets en dat bevalt prima, en al het echt nodig is dan huur ik een auto.