Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen met Pasen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsen met Pasen

Die N.T.K.C.-terreinen hebben in de regel geen dagverblijf. Zo'n dagverblijf is wel prettig als het koud is. Camping de Boterbloem in Amerongen heeft wel een schuur als dagverblijf. Volgens onze onvolprezen John Telleman is de Boterbloem een leuke, eenvoudige en kleinschalige camping. Er zijn diverse spoorwegstations in de buurt, zodat je vrijdag 25 maart ook naar de camping toekunt, als je op Goede Vrijdag nog moet werken.
In de nacht van 26 op 27 maart gaan we met z'n allen de klok een uurtje vooruitzetten. Hebben we weer lekker lang licht 's avonds!!!!
De feestelijke start van het fietskampeerseizoen. Maak dit mee. Er komen dit jaar veel kampeertrektochten en kampeerweekenden: officieel georganiseerd door vereniging De Wereldfietser, maar ook spontane initiatieven van individuele leden: de zg "Wilde Weekends".

Beste mensen,

De ontmoetingplek waarvanuit de PAASFIETSTOCHT vertrekt is geboekt!!!!

Datum: vrijdag 25 maart 2005 / zaterdag 26 maart

Tijd: vanaf 16.00 uur / zaterdags voor 10.00 uur

Plaats: Zuivelcamping De Boterbloem
Amerongerwetering 2
3958 MD Amerongen
Utrecht / Nederland
Tel: 0343-451757

's Avonds is er op de camping een schuur/kantine voor ons beschikbaar!!!

Prijs voor 1 overnachting: 3,50 euro p.p.

Zaterdags hopen we rond een uur of 10 de camping te verlaten, richting....

TOT IN AMERONGEN!
Groet,
Rena

*************

OVERIGE INFORMATIE OVER DE CAMPING:
Omschrijving
De camping ligt achter een functionerend boerenbedrijf met melkvee en varkens en heeft een zuivelwinkel met eigengemaakte producten. Ligging tussen de Rijn en Utrechtse Heuvelrug. Zeer geschikt voor kinderen en rustzoekers.

Ligging: Op grasland, rustig, weinig beschutting

Algemene voorzieningen
Autovrij terrein, autovrije standplaatsen, douche voor gehandicapten, douches warm water, elektriciteitsaansluiting op standplaats, honden in overleg, invriezen koelelementen, stortplaats chemisch toilet, toilet voor gehandicapten, wastafel voor gehandicapten, wastafels koud water, wastafels warm water.

Terreingrootte : 1.00 hectare
Aantal toeristenplaatsen : 15
Geopend : 15-03 t/m 31-10

Dat is mooi, ik ben van plan met de fiets te komen ruim 100 km , moet lukken als het geen noordenwind is.

Marrruh, vraagje. Wereldfietsweekenden zijn nieuw voor mij.
Wat is precies het weekend plan?
Fietsen we op zaterdag ergens anders heen? Maar één avond op de camping? fietsen we geen lus?


Roald

Hi Roald,

Het wordt een trektocht van 3 dagen en dat houdt in dat we vrijdags verzamelen op de camping te Amerongen. Sommigen zullen waarschijnlijk pas zaterdagochtend komen. Zaterdag morgen pakken we alle spullen weer in en rond een uur of 10 vertrekken we voor een fietstocht naar een andere camping. Waar is nog onbekend. Daar overnachten we en zondagochtend vertekken we weer naar de volgende camping. Maandags (paasmaandag)komen we weer terug in Amerongen en vindt een ieder zijn eigen weg terug naar huis. Gemiddeld wordt er zo'n 60 to 80 km per dag gefietst. Er wordt altijd rekening gehouden met nieuwkomers en we zorgen er voor dat het tempo nog bij te houden is voor de langzaamste. Het gaat niet om de snelheid, maar om het plezier van de tocht. We passen ons aan aan de mensen die mee gaan. Daarnaast is dit volgens mij het eerste trektochtje van het jaar voor de meeste van ons, dus zal het tempo niet al te hoog zijn. Zelf ben ik altijd een voorstander van koffie met gebak onderweg!

Groet,
Rena

Hoi Rena,
Een camping met een boerenschuur, dat klinkt goed! Wordt het in die schuur net zo'n dolle pret als in die hooischuur te Goirle tijdens het kampeerweekend aldaar?

Hi Rena,

Dat is helemaal prachtig. Ik zal zien dat ik mijn tassen volprop met eten want met pasen zullen de bakkers wel op een oor liggen.

Op zaterdag zijn de winkels nog open, dus onderweg kunnen en zullen we stoppen voor de boodschappen van zowel zaterdagavond als zondag en maandag. Geen nood dus om thuis de tassen al vol te laden.
Die schuur dat belooft wat...
Rena :wink:

Hoi,
Om me maar ook in de discussie te mengen. Er is een paalkampeerplaats in het Zeisterbos. Officieel mogen er drie tentjes staan maar ach, wie let daar op. Het is niet zo ver van mijn huisadres. Ik woon in Zeist, Mocht ik er zijn, weet ik nu nog niet, misschien ga ik wel kamperen. Dan kan ik evt. een stukse met jullie meefietsen of een kop warme choco aanbieden.
Rutger

Ha die Rutger,

Het is een windmee-tocht. Of we langs Zeist komen, hangt af van de wind. Nadeel van zo'n paal is dat er geen schuur naast staat om 's avonds lol in te maken.
Rena belt iedere morgen naar het KNMI welke kant de wind ons gaat blazen. We kijken op de kaart naar een fietsroute die ons wel aanstaat, mikken op een camping uit de gids "kleine kampeerterreinen" en we gaan op pad. Valt het tegen en er is een camping in de buurt, dan korten we onze tocht in. Zo trekken we iedere morgen ons plan. Ontzettend benieuwd waar we uitkomen op zondagavond. Maandag ( 2e Paasdag) fietsen we met de wind in de rug naar een NS-station.
Als je ons belt, dan weet je waar we uithangen. Wellicht kun je dan een stukje meefietsen. Ik zou wel een tentje meenemen: het wordt zo gezellig, dat je 's avonds gewoon wilt blijven.
Heb jij nog wat tips over bierbrouwerijen die we onderweg aan kunnen doen?

Als we met Pasen net zulk lekker weer hebben als ik vanmorgen aantrof, dan is het seizoen voor mij geopend!!!!

was het seizoen gesloten dan? vandaag weer lekker 65 km rondgekacheld en eindelijk zonder lange fietsbroek :D

Zo Roald, jij zit er al lekker in. Nou, ik niet hoor, voor mij is het Paasweekend het begin van het fietsen voor 2005. Houdt je er tijdens het weekend wel rekening mee dat ik dus nog niet zo hard fiets.
Groet,
Rena

Rena en Roald en andere fietsliefhebbers,

Het gaat niet om de snelheid maar om het fietsplezier. Toch? Ik vind het raar dat een wereldfietser met duizenden kilometers in zijn of haar benen, zich druk maakt om 'in vorm' te komen. En met de wind mee zal het voor iedereeen geen probleem zijn 60 kilometer te trappen. :D

Rutger

Met al die brouwerijen onderweg is het natuurlijk lastig om in vorm te komen.

Ik ben er nooit achtergekomen; is het nou de bier die je in vorm houdt of uit je vorm haalt?
Dit weekend wordt het in ieder geval geen bier, maar wijn zal er zeker zijn!
Rena

Wie had het over bier? Ik niet.
:(
Maar nu het ter sprake komt. Kijk in mijn boekje 'fietsen langs brouwerijen'. Hoe dan ook, ik hou erg van de apres-fiets. 's Avonds lekker voor je tent de zon zien ondergaan. En of dat nu met wijn of bier gebeurt of met een sapje is me om het even. Iedereen het zijne ... Ik ben sowieso geen voorstander om met alcohol op op de fiets te stappen. In eerste instantie lijkt het wel of je over het wegdek vliegt, maar dan....
:evil:
Het is Duvels, gevaarlijk spul!

Rutger

Rutger,

Neem je jouw boek mee naar Amerongen?

Ik kom vrijdag kamperen in Amerongen. Dus tot ziens allemaal.

Rutger

Een lekkere trappist zo halverwege, hmmmm lekker hoor. Maar daar woon ik dan ook voor in de goeie hoek van Nederland met La Trappe om de hoek
:D

Rena, als ik vrijdags al op de fiets kom, ben ik de eerste energie al kwijt. Ik heb weinig ervaring met meerdaagse tochten, misschien zakt mijn snelheid wel als een plumpudding in elkaar. :? 8) :lol:

Wie fietst met mij mee op goede vrijdag: Rotterdam - Amerongen? (Zaterdag fiets ik verder door naar Buurse, Twente om daar mijn wandelvrienden te ontmoeten)

jim