Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Campings in Denemarken (Funen) - Forum Wereldfietser

Campings in Denemarken (Funen)

Voor het eerst gaan wij in het buitenland fieten in Denemarken, wij zijn opzoek naar kleine campings in Denemarken met name op het eiland Funen.
Ben al in het bezit van een Deens camping boekje maar ja dat is in het deens en dat zijn wij nog niet machtig dus.

ps. de hond gaat ook mee, moet dus welkom zijn op de camping.

met vriendelijke groeten van een niewe wereldfieten de Fam. Bot uit m'dam

Er is een boekje met allerlei campings speciaal voor fietsers en voetgangers in Denemarken. Dit boekje is bij diverse reisboekhandels te koop.
Mail anders eens naar het Deens verkeersburo, er is namelijk een overzichtskaart van Denemarken waar alle campings op staan.

anouk

Op Funen zijn heel wat campings. De meeste zijn echter groot en van alle gemakken voorzien. Ze zijn ook behoorlijk aan de prijs (lees: loeiduur). Op een beetje goede fietskaart staan ze keurig aangegeven, inclusief vermelding of ze 'fietsersvriendelijk' zijn.

Het boekje dat Anouk noemt, is echt de moeite waard. Het is Deenstalig, maar heeft ook een inleiding in het Duits en Engels. Dankzij de vele pictogrammen is het toch begrijpelijk. In het boekjes staan adressen van natuurkampeerterreintjes, maar ook van bijvoorbeeld particulieren waar je in de tuin kan kamperen. Voor weinig. Het is steeds een verrassing wat je zult aantreffen.
Zo kampeerden wij in midden Funen twee nachten in de tuin van een historische boerenhoeve (de eigenaars waren ook fietsers) en mochten aanschuiven bij de BBQ. Dat zijn de leukere plekjes!

Sandra

Dat gidsje heb ik inmiddels ook thuis liggen en heet "Overnatning i det Fri 2004/2005".
Ik heb het bij de fietsvakantiewinkel vandaan voor € 13,75

Erg uitgebreid gidsje met 750 overnachtingsplaatsen.
Hier staat geloof ik ook in of een hond welkom is.
Het boekje is idd in het deens maar met een beetje goede wil is daar wel wat van te maken.
In het boekje zitten ook mooie overzichtskaartjes waar de campings op aangegeven staan.

Succes!

Teksten van het boekje gewoon hard op voorlezen en dan is het prima te doen. Of lgit het aan het feit dat ik met een dialect ben opgegroeid.
:lol: