Zelfs Steven Rooks gaat tegenwoordig op fietsvakantie. :D

Hier zijn verslag:

8 juni 2010 Met mijn BeOne op vakantie...
Afgelopen maand ben ik voor het eerst met mijn BeOne Pro Raw op reis geweest naar een Grieks eiland genaamd Kefalonia. Een eiland gelegen aan de westkant van Griekenland. Voor het eerst waren niet alleen mijn vriendin en ik op pad, maar ging onze kleine dochter (17 maanden) ook mee. Voor de kleine hadden we een speciale fietskar.

Het was uitermate rustig op dit eiland en de wegen waren goed onderhouden. Echter was er geen meter vlak, dus het fietsen was een ware uitdaging.
Afbeelding
Met de fietskar achter mijn racefiets hebben we een aantal mooie tochten gemaakt van tussen de 40km en 80km, met geweldige uitzichten. Sommige wegen die liepen langs de rotswanden en ver daar beneden zag je dan de zee liggen, dit zijn echt geweldige plaatjes.(Zie foto)
Daarbij zijn we ook wel eens naar beneden gereden en dan kwam je uit op mooie stranden. Zo af en toe hebben we daar een korte pauze te houden om iets te drinken en soms ook een duik te nemen in de zee vanwege de warmte. Om dan weer op te stappen en te beginnen met fietsen was pittig want we moesten gelijk weer vol op de pedalen omdat het dan gelijk voor een kilometer of 3 zo'n 10% omhoog ging, dus ik heb heel veel geschakeld mede ook door de extra kilo's (fietskar en kleine meid van zo'n 20kg)
Zodra ik de juiste versnellingskeuze had gevonden ging het iets makkelijker !

Door op deze manier aan de ene kant sportief bezig te zijn en aan de andere kant te genieten van de natuur met alles wat daarbij hoort is dit eiland voor de fietser enorm geschikt. Ik heb in ieder geval er weer een trainingsgebied bij gevonden waar ik nog wel een aantal keer naar toe zal gaan.
Afbeelding


Bron: http://www.beone-bikes.nl/NL/xtra/column.php (halverwege de pagina)

Oh, voor wie Steven Rooks niet kent.