Additionally, paste this code immediately after the opening tag: x - Forum Wereldfietser

x

x

x
wakkeropdefiets schreef: Vandaag vol goed moed de tent opgezet. De 24 haringen voor een deel vervangen voor lichtere. Waardoor die kilo nu 500gram is.
wie heeft ervaringen met met de light dreamer?
Nee, dank u. 24 haringen.. :wink: :wink:

Gee
Gee schreef:24 haringen
Ik wil ook geen tent die meer haringen nodig heeft dan ik sardientjes op kan :wink:
Een stuk of vijf is het lekkerst :D (gefileerd, in olijfolie gebakken, met veel knoflook)
Met witte wijn natuurlijk.
Leon
Afbeelding

x

x
Ik snap het niet helemaal... Is de luifel wel echt een luifel? Ik heb zelf een Robens Cloud2 (oud model) en vind het de beste tent die ik ooit gehad heb. Mijn vorige tent was een Hellsport, ook heel goed maar die zijn echt heel prijzig.

Er zit in de zak toch een grote witte flap met beschrijving van hoe je de tent moet opzetten? Ik vraag mij echt af of jij gewoon een luifel gemaakt hebt van iets dat gewoon een flap zou moeten zijn ;-)
Hoi,

http://www.janssensevenum.nl/index.php? ... ile_id=777

Misschien dat je hier een antwoord kan vinden?

Zoals ik de tekeningen interpreteer lijkt het me dat wat jij een luifel noemt in feite een grote "deur" is (zie foto "extra grote D-deuren").

Als het een deur is heb je bijgevolg geen extra stokken of scheerlijnen nodig.

Hopelijk kan de link je wat wijzer maken!

Veel plezier met je tent alleszins! :)

Lieve groetjes,
Kelly
O ja een vier seizoenen tent betekent niet dat je het niet koud kunt krijgen. En al helemaal niet in je eentje in zo'n enorme tent. Natuurlijk is dat koud, en helemaal in de Ardennen. Dat kan toch niet anders? Er zit toch geen verwarming in? Het betekent alleen dat het doek van de tent tot aan de grond doorloopt, en dat de tent wat sneeuw kan hebben. Niet dat jij dat allemaal nodig hebt, en niet dat ik graag met een dergelijke tent in de winter zou kamperen.
Wim
De lightdreamer van Robbens hebben mijn vrouw en ik ook bij onze kampeeruitrusting voor fietsvakanties.
De prijs en en ruimte waren voor ons de doorslag gevende redenen om deze tent te nemen.
Het gewicht (ongeveer 5 kg)van de tent nemen we voor lief en verdelen we over de twee fietsen.
De 10 fietstassen (!) passen goed in de voortent en met een niet al te hoog stoeltje kan je ook nog bij gaan zitten. Handig als je binnen wilt koken bij regen.
Tijdens toch wel af te toe hevige regenbuien tijdens onze laatste fietsvakantie in Nederland (2 weken)bleef de tent waterdicht.
Kortom we zijn tevreden over deze tent.

x

x

x

x

x

x
Wim schreef:O ja een vier seizoenen tent betekent niet dat je het niet koud kunt krijgen. En al helemaal niet in je eentje in zo'n enorme tent. Natuurlijk is dat koud, en helemaal in de Ardennen. Dat kan toch niet anders? Er zit toch geen verwarming in? Het betekent alleen dat het doek van de tent tot aan de grond doorloopt, en dat de tent wat sneeuw kan hebben. Niet dat jij dat allemaal nodig hebt, en niet dat ik graag met een dergelijke tent in de winter zou kamperen.
Wim
In het algemeen: er zit wel een mens met een gemiddelde lichaamstemperatuur van 37 graden en met koorts en rillen nog hoger in en deze en de met bewegen geproduceerde warmte blijft in eerste instantie wel hangen in de tent. Het is de verhouding tussen lichaams- en buitentemperatuur die je koud maakt :idea: . Een vrouw of partner erbij doet de temperatuur in de tent wel onmiddellijk stijgen. :wink:
Een tent kan zeker warm zijn. Zoals ik al zei, mijn voige tent was een Hellsport. Noorse makelij zeg maar en die Noren weten wat slecht weer is. Die tent was echt warm! Ik heb er mee in november gekampeerd, helemaal ingezet op ijskoude omstandigheden maar tegendeel was waar. Maar goed, bij kamperen komt de kou altijd vanuit de grond dus je tent kan nog zo warm zijn, als je op een flutbed ligt, krijg je het vanzelf koud!

x

x
Het blijft aardig veel gewicht om in je eentje mee te slepen...

x

x