Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Funny bike pictures - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Funny bike pictures

199 berichten
Hoe slaap je hierin? Rechtop? :roll:
Blanche schreef:Hoe slaap je hierin? Rechtop? :roll:
Het zal een vreemde gewaarwording zijn als ze je fiets "jatten".
Afbeelding
Is dat je framenummer? :wink:
Nee, 4130 is een staallegering (Cro-Mo) die veel voor fietsframes wordt gebruikt. In bepaalde kringen heeft het zowaar een cultstatus. :)
Afbeelding

Gezien in fietsmuseum in Aalestrup Denemarken
Hier nog twee bijdragen van mij (van iemand in Zweden ontvangen):

Afbeelding

Afbeelding
Hier nog een foto. Door mij zelf gefotografeerd tijdens de stromende regen op 12 juli 1975, op de weg E45 van Göteborg naar Trollhättan in Zweden. Ik ontmoette daar drie jongens uit Amstelveen op hun fietsen, waarvan één een flinke aanhangwagen had. De rode kist was 120 cm lang, 70 cm hoog en 65 cm breed. Gebouwd door een van hun vaders en gemonteerd op bromfietswielen met automatische remmen, mocht hij onverhoeds achteruit gaan. De inhoud bestond uit kampeerspullen, waaronder een bungalowtent! De achterklep met de NL-sticker en de twee reflectiedriehoeken kon omlaag geklapt worden en zo had je een complete minikeuken! Daar hebben wij thee gezet (op een koperen primustoestel) en gedronken. De fiets met aanhangwagen werd door de jongens om hun beurten getrokken. Zo hebben wij samen vijftig kilometer gefietst. Op de foto houdt een jongen in de oranje regenpak mijn fiets (links) vast.

Afbeelding






Verschillende zielen één gedachte....
Fantastisch zo'n sleurhut.
Maar jullie zouden de mijne 'ns moeten zien; O.a. van kookeiland en 'n yakuzi voorzien. :D :wink:
Afbeelding
Of had ik deze moeten plaatsen bij "Post 'ns je pakgewicht"?
winewalk schreef:Afbeelding
Of had ik deze moeten plaatsen bij "Post 'ns je pakgewicht"?
Hahaha, die is leuk!

Nico
nicolasfirst schreef:Hahaha, die is leuk!Nico
Ik zag in het brooks interview dat Frank Van Rijn een probleem heeft gehad in Death Valley (http://www.youtube.com/watch?v=Hry1qd_ZZ9o). Dit is de oplossing. Het BARRELING ALONG SUPER HYDRATION SYSTEM.
Zie http://www.crazyguyonabike.com/forum/bo ... d=0#177225
winewalk schreef: Of had ik deze moeten plaatsen bij "Post 'ns je pakgewicht"?
Let eens goed op de achterwielen van het karretje, die zijn met dikke (houten?) spaken verstevigd. En merk de verdeling van het gewicht ook op: plastic vaten helemaal bovenop. Arme mensen maar wel vindingrijk.
Wat zou dat wegen? :o
Martin E. van Doornik schreef:Hier nog een foto. Door mij zelf gefotografeerd tijdens de stromende regen op 12 juli 1975, op de weg E45 van Göteborg naar Trollhättan in Zweden.
Afbeelding
Wellicht nostalgie maar dit pionierswerk onder dergelijke omstandigheden spreekt me wel aan.
Zie ik het goed dat je nog een NL-bordje achterop het spatbord van de fiets hebt? :?:
DriesBa schreef:Zie ik het goed dat je nog een NL-bordje achterop het spatbord van de fiets hebt? :?:
Klopt, ik had in de beginjaren van mijn wereldfietscarrière (vanaf 1969) een standaard NL-autosticker gebruikt. Wel leuk wanneer Nederlandse auto's in het buitenland naar mij toeterden als begroeting. Mijn buurman in Blaricum had een garagebedrijf, een autosticker was zo makkelijk verkrijgbaar. Geplakt op een uitgezaagd stukje aluminiumplaat en op het achterspatbord gemonteerd. Maar die wilde wel nogal eens afbreken.
Mijn rechthoekig NL-bordje, die jullie zo vaak op mijn latere fietsfoto's hebben gezien, heb ik in 1973 tijdens een oldtimershow met antieke auto's in Laren NH gekocht. Veel te mooi om weer van het achterspatbord te verliezen. Totdat minister Westerterp in 1981 de verplichte rode achterreflector op de bagagedrager heeft ingevoerd. Zo kwam ik op het idee om buiten de Nederlandse grenzen dit NL-bordje veilig met twee geboorde gaten op de plaats van de rode achterreflector vast te bouten! Ik ben inmiddels zo aan dit bordje gehecht, want dat ding heeft zoveel meegemaakt. Buiten de fietstochten staat hij altijd naast mijn computer, "om het fietsgevoel vast te houden". :D

Afbeelding
nog een manier om je rohloff olie te verversen....http://www.flickr.com/photos/climbercra ... 9246/show/
Niet echt fietsfoto's maar wel aardig, met nadruk op aardig.
Speciaal voor winterkampeerders: kijk je 's morgens uit je tent, zie je dit:
http://toprussianblog.com/?p=462
Gelukkig ben ik geen winterkampeerder, want als fotograaf weet ik dat modellen soms geïrriteerd kunnen raken.
Groet,
Leon
Hier wat plaatjes in het kader van "post 'ns je pakgewicht":

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en ok, deze laatste hoort er niet echt bij maar weegt toch ook wel wat:
Afbeelding