Additionally, paste this code immediately after the opening tag: CARRADICE Barley - ervaringen, pro en con - Forum Wereldfietser

CARRADICE Barley - ervaringen, pro en con

Ben op zoek naar zadeltas/daypack waarbij de CARRADICE Barley me in het oog sprong.
Gezien de oude look en keuze van materiaal is dit niet ongewoon voor hun tassen, neem ik aan :D

Zo een dus...
Afbeelding

Ik rijd met SPECIALIZED Sirrus voorzien van BROOKS zadel welk ogen voor bevestiging van zadeltas heeft. Hier dus geen probleem.
Gezien er geen verdelers in onmiddellijke omgeving is online kopen een noodzaak, jammer genoeg.

Daar proberen en van nabij bekijken dan niet kan, zit ik nog met enkele vragen :
- Is zo'n metalen support een absolute noodzakelijkheid opdat tas niet te veel achter tegen je benen hangt ?
- Is dit "cotton duck" materiaal waterdicht en moet dit regelmatig opnieuw behandeld worden hiervoor ?
- Zijn er forum leden die een dergelijke zadeltas bezitten en wat zijn jullie bevindingen ?

Goede aankoop of gewoon een opvallende, veel te dure zadeltas voor wat het is ???

Alle info welkom...
Via Sputnik in Den Helder zou je die tussen gewoon moeten kunnen bestellen heb ik begrepen..

Volgende heb ik even overgenomen van hun site:
Goed nieuws! Sputnik Bikes is vanaf heden voor Nederland dealer van de befaamde Carradice tassen. Prijzen zijn ook bekend maar gezien het grote aanbod van tassen kunnen we niet op korte termijn een prijslijst online zetten. In ieder geval zijn de prijsverschillen behoorlijk te noemen in vergelijking met particuliere import uit bijvoorbeeld Duitsland of Engeland. Beste is om even een mail te sturen. Dan kunnen we een prijs doorgeven.
Zelf rijdt ik al wat jaren met MADDEN maar dat merk bestaat dus niet meer en ik ben wat om me heen aan het kijken naar iets soortgelijks en liefst in natuurlijk materiaal. Madden is dat overigens niet (cordura 100).

Greetz - yohta
Thx voor info Yohta. Ga hier zeker rekening mee houden wanneer/indien ik een aanschaf.

Alle info omtrent zadeltas blijft welkom...
De Engelsen zweren erbij. Zelf heb ik een nylon zadeltas van Carradice, en die heeft een steuntje nodig. Dat steuntje is harder nodig naarmate je een groter model tas neemt. In kleinere zadeltassen heb je natuurlijk ook wel alternatieven (o.a. Gilles Berthoud voor een vergelijkbare klassieke look), in grotere modellen niet echt. Zelf vind ik deze tassen echt mooi, met inderdaad een erg klassieke uitstraling.
Wim
Wim schreef:... Zelf heb ik een nylon zadeltas van Carradice, en die heeft een steuntje nodig. Dat steuntje is harder nodig naarmate je een groter model tas neemt. ...
@Wim : Heb je dan zo'n CarraDura of SuperC zadeltas ?

Afbeelding

Afbeelding

Volgens info website CARRADICE is inhoud en afmetingen van beiden : 23 liter (48cm breed x 28cm hoog x 17cm diep)
Barley is maar 7 liter (28cm breed x 15cm hoog x 15cm diep), wat aanzienlijk kleiner is !

Nog iemand ervaringen met de CARRADICE / Barley en al dan niet noodzaak steuntje ?
Nee die van mij is iets anders, en al ruim 30 jaar oud.
Wim
Misschien heb je er zelf al aan gedacht, zoniet kijk eens op www.flickr.com met zoektermen carradice en barley. Foto's zowel van achter als in profiel, sommige met en sommige zonder steunprofiel. Het is mij wel niet duidelijk of die zonder steunprofiel misschien niet gevulde tassen zijn waarbij de eigenaar naderhand nog tot de conclusie komt dat hij toch nog een steuntje nodig heeft 8) .
Wat ik ook zou willen weten als ik er zelf een zou kopen (quod non), is zekerheid dat deze tas mijn trappende benen niet ambeteert...
Thx Wim.
jansenius schreef:...kijk eens op http://www.flickr.com met zoektermen carradice en barley... Wat ik ook zou willen weten als ik er zelf een zou kopen (quod non), is zekerheid dat deze tas mijn trappende benen niet ambeteert...
Heb zulke zoekterm inderdaad al eens ingegeven. Maar zoals je zelf aanhaalt, het blijven maar foto's...

En het zou inderdaad niet aangenaam zijn als die zadeltas constant tegen je been ligt aan te schuren bij het trappen :?

Heb al bagagedragert voor mijn fietstassen zodat ik om de zoveel dagen grotere ladingen mee kan sjouwen naar het werk. Voor het dagelijkse woon-werkverkeer hoopte ik voldoende te hebben aan zulke zadeltas (spares, regenvestje en eten).

Maar had liever niet nóg een steuntje bij gemonteerd aan mijn zadel ! Niet onmogelijk dat klein rugzakje alsnog mijn toevlucht blijft voor dagelijks gebruik...

Alle info blijft welkom :wink:
Als je al een drager hebt blijft hij daar toch wel op hangen, of staat je zadel heel hoog? In principe kan die Barley wel zonder steuntje. Of hij tegen je benen aankomt hangt ook erg van de stand van je zadel af.
Wim
Zadel staat (heel) hoog waardoor zadeltas niet op bagagedrager hangt. Jammer genoeg...

Heb online foto van gelijkaardige fiets gevonden welke beeld geeft hoe het er uit zou zien.

Afbeelding
Een steun is bij zo'n kleine tas niet nodig voor het gewicht. Om de tas iets naar achteren te duwen kun je ook een blokje hout tussen de zadelpen en de tas klemmen ter hoogte van het riempje naar de zadelpen (tip van Sheldon Brown).
Wim
Heb een Carradice Super C zadeltas.
Meen 22 liter. Hierin gaat al mijn bagage. Geen tent etc. Hotels/creditcart.
Afbeelding
Rivier de Ems (Eems) by deboof, on Flickr

Hangt op de volgende manier aan mijn zadel:
Afbeelding
Carradice & NItto by deboof, on Flickr

De leren riempjes heb ik vervangen door 4 dikke tiewraps. Dat is steviger en voelt stijver.
Het 'ding' is van alu en zorgt ervoor dat je snel je tas op en af kan laden. Handig. Fabrikant is NItto en via de internetsite van Rivendell verkrijgbaar. Later heb ik het 'ding' aan de andere kant van de zadelsteunen vastgemaakt waardoor de tas iets verder naar voren kwam te hangen en iets verticaler.
Onder de tas zie je nog net iets van een Nitto R10 drager.
Deze heb ik vervangen voor een Silverhupe:
Afbeelding
Het kleinste dragertje... by deboof, on Flickr

Ook verkrijgbaar via Rivendell: http://www.rivbike.com/ Dat ding zorgt ervoor dat je tas niet gaat slingeren.
De combi werkt voor mij goed. Muurvast, snel en net voldoende ruimte. Had geen last dat mijn bovenbenen de tas raakten.
Ik heb regen gehad maar de boel bleef droog. Na een jaar gewoon weer insmeren met van dat waxcoatspul. Werkt prima. Maakt een zeer degelijke indruk.
Die Carradice heb ik gewoon via de internetwinkel van Carradice besteld.
@Wim : Goed idee. Ik merkte op die foto die ik poste ook op dat daar de achterreflector dienst deed voor zo iets gelijkaardigs...

@Nikopaul : Uitvoering Super C zadeltas vind ik ook heel mooi. Alleen ben ik eerder op zoek naar een kleinere versie (zoals Barley ~ 7 liter) als alternatief voor mijn grotere Ortlieb zakkken voor dagelijkse woon-werkverkeer.

Goed te horen dat die "cotton duck" de boel wel écht droog houdt :)

Die http://www.rivbike.com/ website is trouwens zeer leuk ! Die "Silver Hupe" is mooi ding, maar gezien constructie van mijn fiets onmogelijk. Thx anyway...
Wanneer je zo'n kleine Barley overweegt zou ik me niet te druk maken om een bagsupport of iets dergelijks. Als de afstand tussen band en zadeltas groot genoeg is levert het geen probleem op en zit alles vast genoeg.
Cotton duck laat geen druppel door. Ik zou een steun nemen als je van plan bent wat kilo's mee te nemen anders gaat je tasje flink gaan slingeren wat niet zo prettig fietst.

Nikopaul: dat is een mooi stuurtasje! Zitten je kabels niet in de weg? Ik gebruik de zipped roll die ook heel gemakkelijk aan je stuur te bevestigen is.
m_nu schreef:Cotton duck laat geen druppel door. Ik zou een steun nemen als je van plan bent wat kilo's mee te nemen anders gaat je tasje flink gaan slingeren wat niet zo prettig fietst.
Zadeltas moet hoofdzakelijk dienen voor wat spares, regenkledij en eten wat niet overdreven in gewicht moet zijn ! Heb echter wel begrepen dat die Cotton Duck waterdicht is, wat naast die support een van mijn grootste zorgen was :)

Ter info, de zadeltas gaat voor 55 euro over de toonbank bij SPUTNIK BIKES te DEN HELDER (NL).

Thanks voor de info allemaal...