Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trein naar Irun, Spanje - Forum Wereldfietser

Trein naar Irun, Spanje

Hi,
Volgende week woensdag vertrekken we met de trein naar Irun om de pelgrimstocht naar Santiago vanaf Roncesvalles te fietsen. Kan iemand meer vertellen over zijn ervaringen met de fiets in de TGV? Heeft iemand tips waar we de fiets in moeten vervoeren?
Dank!
zoeken op tgv op dit forum... :
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... &hilit=tgv
succes!
Hoi Gusta,
Mijn vriendin en ik zijn een paar weken geleden met de trein naar Hendaye (stadje aan de Franse kant van de grens) gereisd. Via de Treinreiswinkel geboekt. We zijn met 'gewone treinen' naar Lille Flandres getreind. In Lille mag je even een paar honderd meter je benen strekken omdat je verder reist vanaf station Lille Europe. Beide stations liggen dus praktisch naast elkaar.

Op Lille Europe wordt volgens de borden pas een kwartier voor vertrek aangegeven op welk perron de TGV zal vertrekken. Er wordt dan aangeven op welk perron de trein vertrekt en via welke ingang je naar het perron moet om bij het juiste treinstel uit te komen. Bij ons werd er pas ca. vijf minuten voor vertrek aangeven op welk spoor de trein binnen zou komen. Dat betekende snel zoeken waar je nu precies moest zijn. De ingang naar het spoor een hoge trap bleek te zijn zonder lift. Sjouwen dus!
Wanneer je tijd hebt bij je overstap zou ik even verkennen of het mogelijk is om via een ingang met een roltrap of lift op alle delen van de perrons te komen, en die dan gebruiken i.p.v. de toegewezen ingang.

De fietsen hoefden niet verpakt te worden in de TGV die wij hadden. Er was een kleine ruimte in de kop van de trein waarin de fietsen opgehangen konden worden. De fietsen de trein in krijgen is wat krap maar gaat op zich prima.

Veel plezier in de Pyreneeën, het is prachtig daar!