Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 1-2 p. tent, Cobra 2 van Coleman, iemand ervaring mee? - Forum Wereldfietser

1-2 p. tent, Cobra 2 van Coleman, iemand ervaring mee?

Hallo beste fietskampeerders.

Omdat ik nu nog een mega-iglotent meesleep, ben ik aan het rondrijken naar een krappe 2 persoons tent.

Ik heb de Cobra 2 op het oog van Coleman.

Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Het enige minpuntje dat ik kan ontdekken zijn de gespen op de hoeken van de buitentent. Maar die zijn te vervangen lijkt me.
Roald schreef:Hallo beste fietskampeerders.

Omdat ik nu nog een mega-iglotent meesleep, ben ik aan het rondrijken naar een krappe 2 persoons tent.

Ik heb de Cobra 2 op het oog van Coleman.

Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Het enige minpuntje dat ik kan ontdekken zijn de gespen op de hoeken van de buitentent. Maar die zijn te vervangen lijkt me.
Helaas niet met de cobra 2, echter wel met de COLEMAN NASHOBA
Deze lijkt veel op de Cobra, hij bevalt reuze, vooral de voor en achter uitgang en de ventilatie mogelijkheden. Zie voor meer info. http://www.deputter.com/outdoordacht_de ... &subbase=2

cheers!

Hi Roald,

Gegevens van de Coolman, Cobra II, 2003:

Gewicht 2,4kg. Buitentent 185T Polyester PU gecoat met een waterkolom van 5000mm. Binnentent 185T Nylon met mesh gaasdeur. Grondzeil binnentent 190T Nylon PU gecoat met een waterkolom van 7000mm. Stokken duraluminium 7,9mm T9(7075).

135,00 Euro (zie http://www.kampeermarkt.com/php_content ... t=7&hcat=1)

Niks mis mee lijkt me, vooral niet voor hetgeen jij wil gaan doen!

Groet,
Rena :wink:

Yep, Rena, bij de kampeermarkt ben ik al een keer of vijf naar dit tentje gaan kijken. (had ik zelf niet de kampeermarkt "gepromoot" dit weekend? :wink: )

Ik ben nog niet zo thuis in de technische gegevens van tentdoek, 185 T is sterk genoeg? Hoe hoger de getallen hoe beter meestal? Dat ik beter alu tentstokken kan hebben was mij ook al duidelijk geworden

Ik heb een paar keer rondgetrokken met deze tent.
Prima tentje. NIet echt lichtgewicht (2,8 kg); 2 personen kunnen er niet in (tenzij je elkaar heeeeeel erg lief vindt...).

De gespen werken heel handig. Voordeel van deze tent: je kunt ook alleen e binnentent opzetten. Helaas blijft die neit zelfstandig staan, zodat je altidj haringen nodig hebt.

Freek

Bedankt Freek,

Mijn huidig tent weegt 4,5 kilo dus voor mij een hele vooruitgang, ik wil hem gaan gebruiken als 1-pers. tent. Dus nog net wat extra ruimte voor de fietstassen. :D

Door de manier van opstellen bij de winkel kon ik niet goed zien hoe wijd de buitenkant valt en of je dus nog spullen kunt leggen tussen de binnen en de buitentent. Gaat dat?

Bij het model in de winkel zaten de gespen nog al ruim. De insteek was te ruim waardoor de gesp maar op een pootje min of meer vastzat.

Reaktie van de verkoper was nogal nors, hij verkocht er meer dan 300 per jaar zonder klachten.... (ik weet niet wat ik moet denken van zo'n antwoord.... :? )

Mocht dit niet bevallen heb ik al een zeilmakerij/tentenhersteller gevonden die andere gespen kan monteren. De gespen kan ik gelukkig voor een schappelijke prijs los kopen bij de tentwinkel.

Roald,

Wat je wel moet weten is dat de Cobra's al geruime tijd niet meer door Coleman gevoerd worden. Volgens mij al sinds eind 2003 niet meer. Staat ook niet meer op de website.....
Je koopt dus een (meer dan) overjarig model. Op zich niets mis mee als je hem voor weinig krijgt.... :wink:
Daarnaast werd hij gemaakt in 2 verschillende kwaliteiten doek (polyester en ripstop polyester) waarvan ook de coating verschilde....(ook van de tentbodem).
De nieuwe tenten van Coleman die de Cobra vervangen zijn de Epsilon 2 (erg klein) en evt. de Alpha (groter en semi-geodetisch), zie www.coleman-eur.com tents, adventure. Je krijgt er dan wel gratis reflecterende scheerlijnen en naden bij...!!!
De door yeah! (?) genoemde Nashoba is een totaal andere tent dan de Cobra 2 (expeditietent, 4-seizoenen, met sneeuwflappen...en bijna net zo zwaar als je huidige tent, 4 kg.)
Een jaar geleden was ik ook op zoek naar een nieuw, niet te duur tentje en de Cobra was een van de kandidaten. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Robens Cloud 2, (krappe) 2 persoons, 2,1 kg. Robens is een klein Deens bedrijf dat tentjes maakt voor prijzen die vergelijkbaar zijn met Coleman. Prima materialen en afwerking en duidelijk lichter dan de Colemans.
Kijk eens op www.robens.de, je wordt dan doorgestuurd naar een deense site. Klik op tents en daar heb je ze.
Kijk ook eens naar de (nieuwe) Stardust 2....
Succes met je zoektocht en vele warme en droge nachten gewenst!

Dick,

Bedankt voor je reaktie, het blijkt dat ik in de goede richting aan het zoeken ben want van de Alpha en Robbens Cloud 2 heb ik gisteren de infoblaadjes bij de winkel meegenomen nadat ik de tenten bekeken heb.

meer dan 300 Cobra's per jaar verkopen??? Lijkt me stug; dan zouden er veel meer mensen 'zo'n tent moeten hebben. Zoveel zie ik er niet.
Aan weerszijden van de (binnen)tent kunnen met gamek 5 fietstassen (2 voor, 2 achter en 1 stuur) staan. Ze staan dan wel een beetje tegen het buitententdoek; maar dat mag de pret niet drukken.

De gespen vind ik zelf wel een handig systeem.

Het grootste nadeel van de tent vind ik is dat hij niet zelfstandig kan staan (binnentent).
Verder prima tevreden.

Laat je nog weten wat je keus geworden is?

Groet,
Freek

Ik laat het nog even bezinken;

Robens Cloud 2 - 2,1 kg met luifel, in binnentent geen mesh bij enkel binnent tent bij heldere lucht. 179 E

Coleman Cobra2 2,4 kg zonder luifel met veel mesh in binnentent. 135 E

Ik heb nog weinig tochten gemaakt, misschien eerst maar eens wat meer op pad met de huidige tent.

Hey iedereen,

ik ben nu al effe aant rondlopen en rondkijken naar een soulmate-tentje
en ik ben vorige week de Robens Cloud 2 tegengekomen en het was liefde op het eerste gezicht... ben alles nog verder aant het afkijken en vergelijken maar er is blijkbaar prijs-/gewichts-/kwaliteits-/4sz- gewijs bekeken niet overdreven veel alternatief te vinden. Vooral het feit dat ik er alleen mee wil kunnen rondtrekken en dus echt 2kg als maximum heb gesteld is blijkbaar een behoorlijke 'lage' drempel... :wink:

aniway, kop omhoog en bestormen die heuvel!
ik ga iig laten weten wat ik ervan vind

grtz

Ik ben de afgelopen weken op en neer geweest naar de Vogezen en ben uiteindelijk niet verder geweest dan Col de Donon (727m). Ik had mijn oude iglo van perry sport van 4,5 kg bij en hoewel deze beklimming mij goed afging had ik toch wel het idee te zwaar te zijn (ikzelf :D maar ook de bepakking :D ) om naar de zuidelijke Vogezen door te rijden.

Het was mijn eerste trektocht met de fiets en is verder goed bevallen.
Roald,

Kijk hier ook eens: http://www.hiking-site.nl/materialen_er ... tenten.php

Succes,
Peter

Misschien dat ik nu een beetje aan crossposting ga doen, maar allez, dit draadkje had ik zelf gestart.

MIjn nieuwe tent is er, een Mount Kenya van Active Leisure, niet overdreven licht (iets meer dan 3kg) en ook niet super duur. Met een degelijk gronddoek, wat ik wel belangrijk vind, net zoals stevige velgen op mijn fiets.
Flysheet lekker donkergroen en de tent zelf kan zelfstandig staan zonder haringen.



Afbeelding

En nu lekker uitproberen met de Paastrektocht!!!!
Groet, Rena :wink: