Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post eens jouw lichaamsgewicht voor en na de reis - Forum Wereldfietser

Post eens jouw lichaamsgewicht voor en na de reis

Beste allemaal,

Vallen jullie tijdens een fietsreis ook vaak een aantal kilograms af? Er valt gewoon weg niet tegen op te eten. By the way heb ik nog steeds wel overgewicht dus eigenlijk moet gauw maar weer gaan fietsen! :D

Gefietst: van Slovenie naar Montenegro
Periode: 4 weken in september 2010
Aantal kilometers: 1400 km
Gewicht voor de reis: 88 kg
Gewicht na de reis: 85 kg
Lengte: 1.83 m

Rutger
Hmm, ik zal mijn gewicht maar niet plaatsen ;-)

Wel kan ik zeggen dat ik in de drie weken fietsen in NL, afgelopen zomer, drie en een halve kilo ben afgevallen.

Dat smaakt dus naar meer.
Gefietst: Amsterdam - Rome
Periode: 4 weken
Aantal kilometers: 2800 km
Gewicht voor de reis: 86 kg
Gewicht na de reis: 79 kg
Lengte: 1.91 m

Er zit dus geen grammetje vet meer aan, is m'n vriendin blij mee joh. Al die harde botten zonder kussentje :lol:
Leveroy-Basel-Bregenz-Leveroy
1800 KM, 18 dagen

Voor: +-60 KG
Na: +-59 KG

Beetje afgevallen. Doe je niks aan denk ik.
Binnen paar dagen weer 60-61 KG.
Weet het gewicht voor en na niet zo maar gedurende de fietsvakanti evan Florence naar Baflo afgelopen zomer, 4 weken, 2000 km, was ik ongeveer 4 kilo kwijt. Normaal weeg ik rond de 78 kilo.
Gefietst: van Antwerpen naar Santiago de Compostela
Periode: 2 weken in juli 2009
Aantal kilometers: 2.200 km
Gewicht voor de reis: 59 kg
Gewicht na de reis: 63 kg
Lengte: 1.78 m

Ik ben al een lichtgewicht dus ik ben zwaarder geworden. Maar ik had ook veel dikkere benen toen ik thuis kwam. Spieren dus, ik heb enorm goed gegeten.
Ik sta nooit op de weegschaal dus kan het niet precies aangeven.

Wat ik wel weet is dat ik na 3 weken toch wel redelijk weinig eten in de binnenlanden van IJsland (in 2007) na thuiskomst meerdere weken enorme vreetbuien had. Kortom, de kilo's zaten er zo weer aan.
Ik laat ongeveer 1 kilo per week achter op het Europese wegennet.
Vorig jaar 3000 km in 4 welen van 70 naar 66 kilo. Dit jaar 1800 km in 16 dagen van 70 naar 67 kilo. Het duurt gemiddeld 2 maanden voor ik weer op gewicht ben. Ik heb het vermoeden dat gelijk met het gewicht verlies de krachten afnemen, of is dat de leeftijd? O ja, ik meet 176 en ben in de krimp fase!
Na drie weken Slovenië, Kroatië, Montenegro en Albanië geen kilo lichter geworden. Wel een veel betere conditie en dat merk ik nu bij het mountainbiken.
Na 2.500 km naar Santiago ongeveer 5 kg afgevallen in 4 weken, ook door het warme weer (minder eetlust). Afgelopen zomer op IJsland "maar" 2 kg. Weeg nu 61 kg. (1.76 mtr).

Gee
Ook een keer 5 kilo afgevallen op een rit van Griekenland naar huis: zonder isolatie was het stervenskoud in Frankrijk :D
Afgelopen zomer op en neer naar Middelandsezee plus Mont Ventoux, ongeveer 3500 km gefietst, 3,5 kg aan gewicht verloren.

Thomas
Afgelopen zomer: Canada (o.a. Icefield Parkway en Ketlle Valley Railway).
Gefietst: 2600 kmin 5 weken.
Gewicht vantevoren: 91 kg.
Gewicht na afloop: 80,5 kg.

Gerd
Vorig jaar een rondje Europa
Gefietst: 27.655 km in 259 dagen
Start gewicht: 87 kg
Eind gewicht: 81 kg

Een jaar eerder in Noord Europa
Gefietst: 17.414 km in 182 dagen
Start gewicht: 91 kg
Eindgewicht: 79 kg

Tijdens mijn keuring voor militaire dienst mat ik 1.91 m

Jan
2010
3 weken Schotland
1800 km

voor vertrek 72kg
terug 69 kg

lengte 1,85m. Begin binnenkort aan het krimpseizoen.

Peter
Net terug uit indonesie: Bij vertrek 72 kg bij aankomst ook 72 kg
1 maand gefietst. :D
De zelfde ervaringen heb ik bij andere fietstochten van vergelijkbare soort.
Het verbaast me dat sommige van ons zoveel afvallen tijdens een fietsvakantie. :o
Je start dan volgens mij met fink wat overgewicht. :wink:
Ik zelf ben buiten de fietsvakanties ook nog wel actief , dat zal wel de reden zijn dat er bij mij geen verschil is in gewicht. :?:

Dirk
Vorig jaar juni mijn rechteronderbeen, kuit- en scheenbeen, meervoudig gebroken. Vlak boven de enkel. Met 14 schroeven en 2 platen werden de brokstukken gefixeerd. Half september was ik voldoende hersteld om te mogen fietsen. Daarna ruim 5.000 km gefietst. Lengte 1,86, gewicht 104 kg. Sinds september j.l. 86 kg. Gewicht blijf nu rond de 86 kg.

Slikte een Beta blokker en een ACE remmer voor de bloeddruk. Moest afgelopen juli de medicatie staken wegens te lage bloeddruk. Voel me prima als en fiets elke dag.
Piet.
Bij elke actieve reis, (ik ken geen passieve reizen..) wordt er ook gewicht achtergelaten. Minder eetmomenten door de hele dag heen en meer bewegen natuurlijk is daar de oorzaak van. Thuis, op het werk achter het buro, dan wil het wel. Het aantal verloren kilo's, meestal 1kg per week, zit er dan zo weer bij. En dat is niet erg bij gemiddeld 56 kg in de thuismodus en 1.61m.
dik5 schreef: Het verbaast me dat sommige van ons zoveel afvallen tijdens een fietsvakantie. :o
Je start dan volgens mij met fink wat overgewicht. :wink:
Als je dat verbaast ligt de verhouding fiets/vakantie bij jou kennelijk ver rnaar rechts ;)
m-gineering schreef:
dik5 schreef: Het verbaast me dat sommige van ons zoveel afvallen tijdens een fietsvakantie. :o
Je start dan volgens mij met fink wat overgewicht. :wink:
Wat is flink overgewicht? Ja een kilo per week is wel wat veel. Maar hoe langer je onderweg bent, hoe minder het per week wordt tot je wel een bepaalde grens hebt bereikt. Mijn laatste echt lange reis van 12 weken in 2006 leverde een gewicht op van 80 kg. Dat voelde toen wel lekker. Overigens rijd ik nu ook wel superhard met 5 kg meer en voel me fit. Misschien dan toch eens die huttentocht doen.

Rutger