Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post eens jouw lichaamsgewicht voor en na de reis - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Post eens jouw lichaamsgewicht voor en na de reis

luddo schreef:Na drie weken Slovenië, Kroatië, Montenegro en Albanië geen kilo lichter geworden.
Dat komt ervan als je te vaak in restaurantjes gaat eten: :P
Afbeelding
Bij elke fietsvakentie geniet ik dubbel van lekker eten en drinken. Vooral het eerste biertje na 100km fietsen. Mmmm! kortom ik val niet af.

Gr.
Betty
Ik val meestal een kilo per week af. Ligt een beetje aan de tussendoortjes. Ik kan minstens 30 weken fietsen voor ik op BMI "groen" kom :oops:
Afbeelding
Gefietst: van Spanje naar Nederland in 22 dagen
Jaar: 2003 (hittegolf)
Aantal kilometers: 2700 km
Gewicht voor de reis: 73 kg
Gewicht na de reis: 66 kg
Lengte: 1.89 m
m-gineering schreef:
dik5 schreef: Het verbaast me dat sommige van ons zoveel afvallen tijdens een fietsvakantie. :o
Je start dan volgens mij met fink wat overgewicht. :wink:
Als je dat verbaast ligt de verhouding fiets/vakantie bij jou kennelijk ver rnaar rechts ;)
Marten, dat klopt helemaal,dat komt omdat ik nu pensionado ben :D
Overigens heb ik buiten het fietsen om, altijd veel gesport en doe dat nog steeds :D
En ja, ook tijdens fietsreizen geniet ik extra van een biertje en lekker eten :)
Dirk
Ik kom aan bij elke fietsreis. Dan zit ik maar te zitten tijdens een pauze en ga maar eten... En ik hou ook wel van lokale dingetjes uitproberen, sta ik bijv bij een Duitse bakker en kan niet kiezen welk gebak/broodje ik zal nemen, dan maar 3 stuks.. mmm bakker, lekkere dingetjes uitzoeken, mooi plekje opzoeken en genieten.
5000km (tucson-jasper)
93kg in tucson
83kg in jasper
momenteel alweer 88kg, teveel snacks in omloop :)
Boop schreef:Bij elke fietsvakentie geniet ik dubbel van lekker eten en drinken. Vooral het eerste biertje na 100km fietsen. Mmmm! kortom ik val niet af.

Gr.
Betty
Grappig! Ik drink alleen bier tijdens de fietsvakantie`s, voornamelijk bier van de streek waar ik ben. Eten doe ik de hele dag door en toch laat ik `n kilo gewicht per week achter op de afgelegde weg.
groot41 schreef: Grappig! Ik drink alleen bier tijdens de fietsvakantie`s, voornamelijk bier van de streek waar ik ben. ...
Wow, da's knap :wink: ik drink vooral heel veel water, ik denk dat bier in mijn bidon vrij vlot doodslaat..
Heehoi,

Mijn vakantie deze zomer:
Rondje Scandinavië, vanaf mijn huis in Delft door Duitsland, Zweden, Finland naar Grense Jakobselv, terug door Noorwegen en Duitsland.
Kilometers: 6300 à 6500 (geen teller op mijn fiets)
Tijd: 6,5 week
Massa voor de reis: 69 kg
Massa na de reis: 70 kg
Lichaamslengte: 1,79 m

Ik was er verbaasd over dat ik niet was afgevallen. Ook geen vermagering in mijn gezicht te zien, zoals na mijn vorige tocht. Wat hielp is dat ik dit keer vrijwel geen rijst heb gegeten, maar alleen pasta en andere tarweproducten. Een paar keer heb ik vis gegeten, verder vegetarisch.

'Zomer' moet je trouwens technisch opvatten. Eind augustus is het al volop herfst in de Finnmark. Ik heb een groot deel van de tijd in winterkleding gefietst. Dat kost ook veel energie.

Grtjs, Waltertje
Normaal gesproken val ik ook nooit af. Ik denk dat je alleen maar afvalt op fietsvakantie als je overgewicht hebt. In een ver verleden was ik 85kg, en daar ging toen 4 kg van af.

Ook herriner ik me een jaar dat ik behoorlijk getraind had en maar 79 kg was, na de fietsvakantie was ik 1 kg zwaarder geworden. Ben 1.95m lang.

@Waltertje, :o :wink: !
waltertje schreef:Ik heb een groot deel van de tijd in winterkleding gefietst. Dat kost ook veel energie.

Grtjs, Waltertje
Welkom terug!

Enne, zonder winterkleding, dat kost pas energie!!

Groet
Eric
Ik begon met 88 kilo. Na vier weken en 3000 km door Frankrijk was daar nog 80 kilo van over, wat mijn streefgewicht is. Helaas was er na twee weken thuis alweer drie kilo bij. :oops: Zo gaan die dingen.
Ik kan binnen 5 minuten 3 kilo afvallen en hoef er niet eens voor te fietsen. Ene weegschaal 2 kilo overgewicht, andere 1 kilo ondergewicht. :? En elke weegschaal kan nog veranderen elke keer dat ik erop sta ook. Houten vlakke vloer op verschillende plekken geprobeerd. Een digitaal de ander niet.

En afhankelijk waar in de maandelijkse cyclus ik zit kan ik ook nog eens tijdelijk een kilo of 3 vocht vasthouden. Tussen ochtend en avond zit ook minimaal 1 kilo verschil.
dik5 schreef:Het verbaast me dat sommige van ons zoveel afvallen tijdens een fietsvakantie. :o
Je start dan volgens mij met fink wat overgewicht. :wink:
Inderdaad, ik ben ook een van die mensen, maar is daar nu zoveel op tegen. Ik hoef niet het hele jaar te zeuren over lijnen. Een keer per jaar een fantastische fietsvakantie met als extra leuke bijkomstigheid dat ik ook nog eens 7 tot 10 kilo gewicht verlies. Daarna kan ik weer een jaar normaal doen.

Gerd
Tja, ik ben dan weer het andere uiterste. Ik weeg 59kg voor 1,78 meter en meestal kom ik een paar kilo's bij tijdens een fietsvakantie.
Nu ook weer, ben net terug van een rondje door de Eifel en de Moezel (goed voor 850 km - prachtig trouwens in dit seizoen met de bomen in alle kleuren!!!) en ben anderhalf kilootje zwaarder geworden. Ik eet wel altijd goed, restaurantjes etc.
Heeft al iemand uitgerekend wat de bmi is van de gemiddelde wereldfietser?
frank F schreef:Heeft al iemand uitgerekend wat de bmi is van de gemiddelde wereldfietser?
waarom zou je? BMI is dokters statistiek, dus fundamenteel fout!
Heeft een dokter ooit geadviseerd om een wereldfietstocht te gaan maken om af te vallen of van andere problemen af te komen? Ik zou graag willen dat dit in de ziektekostenverzekering wordt opgenomen. Dankzij mijn lange fietstochten ben ik nog nooit in het ziekenhuis of psychiatrische inrichting opgenomen. :D :D
Rutger schreef: Dankzij mijn lange fietstochten ben ik nog nooit in het ziekenhuis of psychiatrische inrichting opgenomen.
Ah, je bent op de vlucht voor de mannen in witte jassen.... :twisted: