Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Siberie - Forum Wereldfietser

Siberie

Graag zou ik mensen willen leren kennen die mij informatie kunnen geven over het naar Siberie(vanuit Belgie,doel=Novosibirsk) fietsen.
Alle info is welkom.
Wij(ik en mijn fietsmate)willen deze reis doen tussen Juni-September 2013.
Welliswaar gaan we aangezien we marathonrijders zijn hier een tijdslimiet op plakken zodat het ook een sportprestatie is,dit naar alle waarschijnlijkheid ook met een goed doel aan gekoppeld.
wellicht interessant om deze lezing te bekijken:
http://collegerama.tudelft.nl/mediasite ... 4318a35920

over een fietsreis dwars door rusland en europa.
Heb je hier al gekeken?
http://wiki.wereldfietser.nl/index.php/Rusland

Daar vind je ook reisverhalen over Siberie.
De website van Rob Lilwall misschien, zijn boek leest ook makkelijk, maar is wel oppervlakkig qua nuttig informatie.

Mijn tip is Baikal meer. Maar je timing moet goed zijn omdat de eiland een paar maanden per jaar niet bereikbaar is ( ijs te dik voor de verboot, en te dun voor autos)
Afbeelding
shanecycles.com
Rob Lilwall is ook lid van de Wereldfietser video groep.
Je kan hier ook zijn films bekijken.
Een aantal jaren geleden maakte een groep een fietstocht van Vladiwostok naar Scheveningen. Deze tocht stond ook in het teken van sponsoring. Het boek dat daar naar uitkwam heet: "niet voor niets op de fiets" en verscheen bij uitgeverij Quantes. Zie ook dit nieuwsbericht: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/04/22/R200.htm
Wellicht kan dit boek je een idee geven van routes etc.

Rutger
Eerst en vooral bedankt voor de antwoorden tot nu.
Wanneer we meer nieuws hebben,posten we dit natuurlijk.
pervélo schreef:Graag zou ik mensen willen leren kennen die mij informatie kunnen geven over het naar Siberie(vanuit Belgie,doel=Novosibirsk) fietsen.
Alle info is welkom.
Wij(ik en mijn fietsmate)willen deze reis doen tussen Juni-September 2013.
Welliswaar gaan we aangezien we marathonrijders zijn hier een tijdslimiet op plakken zodat het ook een sportprestatie is,dit naar alle waarschijnlijkheid ook met een goed doel aan gekoppeld.
Hallo,
Op 15 Juli as is het dan eindelijk zover! Vanuit Geraardsbergen(Belgie)vertrekken we met de Mountainbike en aanhangkar richting Novosibirsk(Siberie),dit volledig autonoom,dwz zonder hulp van buitenaf,met tent en slaapzak....Nieuwsgierig??? http://www.bike2siberia.be volg ons ook via twitter en facebook.
Zeker nieuwsgierig, ben ook benieuwd hoelang die hollowtech bb het uithoudt :-). Succes!
EnriceV schreef:Zeker nieuwsgierig, ben ook benieuwd hoelang die hollowtech bb het uithoudt :-). Succes!
Ze nemen reservedelen mee, en met die steeksleutels van 9,10,11,12,13,15 clés de 9,10,11,12,13,15 is het wisselen zo gebeurd :D
Hoi RR,

Ik heb 2 jaar geleden een fietsreis gemaakt waarbij ik tot aan de Oekraine ben gefietst en vanaf de grens een trein tot in N-birsk heb genomen. Vandaar tot vlak aan het Baikalmeer gefietst en daar door een aantal zotte russen in elkaar gemept. Einde reis dus...

Doe daar heel voorzichtig want het is nogal een agressief volkje met een slokje op, vooral in de auto...

Als jullie nog interesse hebben in:
1 een zakwoordenboekje NL-RU (Hugo's taalgids)
2 640 Roebel (ongeveer 16 euro)
3 Telefoonkaart van Megafon voor Siberisch gebied (mobiele telefoonnet in Rusland is opgedeeld in 3 delen. Van het ene naar het andere gebied bellen is dus duurder.) Ik heb zojuist mijn kaart gebeld, maar er werd gezegd dat het op dit moment geblokkeerd was - nogal logisch aangezien ik hem al 2 jaar niet heb gebruikt... Maar misschien kan je hem in Rusland laten deblokkeren.

Gratis af te halen in Opwijk als wijze van sponsoring :D.

Groeten, Toon
EnriceV schreef:Zeker nieuwsgierig, ben ook benieuwd hoelang die hollowtech bb het uithoudt :-). Succes!
Hey,
Wij hebben speciaal voor de nieuwe XT groep gekozen voor onze mtb(normaal rij ik altijd Sram ;) ) maar dit omdat het 10 speed is en we een cassette 13-29 steken,een koerscassette dus die overal te verkrijgen is en de XT neemt alles van XTR over,dus denk ik niet aan problemen,indien die er zijn..... ik ben fietstechnieker(heb eigen zaak/geef les fietstechniek in het onderwijs),we zien wel en hebben reserve mat mee :)
m-gineering schreef:
EnriceV schreef:Zeker nieuwsgierig, ben ook benieuwd hoelang die hollowtech bb het uithoudt :-). Succes!
Ze nemen reservedelen mee, en met die steeksleutels van 9,10,11,12,13,15 clés de 9,10,11,12,13,15 is het wisselen zo gebeurd :D
Idd,alsook reserve cups! :)
Toon schreef:Hoi RR,

Ik heb 2 jaar geleden een fietsreis gemaakt waarbij ik tot aan de Oekraine ben gefietst en vanaf de grens een trein tot in N-birsk heb genomen. Vandaar tot vlak aan het Baikalmeer gefietst en daar door een aantal zotte russen in elkaar gemept. Einde reis dus...

Doe daar heel voorzichtig want het is nogal een agressief volkje met een slokje op, vooral in de auto...

Als jullie nog interesse hebben in:
1 een zakwoordenboekje NL-RU (Hugo's taalgids)
2 640 Roebel (ongeveer 16 euro)
3 Telefoonkaart van Megafon voor Siberisch gebied (mobiele telefoonnet in Rusland is opgedeeld in 3 delen. Van het ene naar het andere gebied bellen is dus duurder.) Ik heb zojuist mijn kaart gebeld, maar er werd gezegd dat het op dit moment geblokkeerd was - nogal logisch aangezien ik hem al 2 jaar niet heb gebruikt... Maar misschien kan je hem in Rusland laten deblokkeren.

Gratis af te halen in Opwijk als wijze van sponsoring :D.

Groeten, Toon
ZEER veel interesse hoor :)
Mss kunnen we zelfs eens afspreken zodat je honderd uit kunt spreken over je ervaringen aldaar!
En de sponsoring nemen we graag aan ;)
Alvast bedankt
Rudy & Ronny
Ik heb jullie een pb-tje gestuurd...
Het is hier al siberisch koud genoeg. Ga liever onder de palmbomen fietsen.
Thuis is er een waterleiding bevroren en om bij de buis te komen moest ik een muur wegslopen (vorig jaar nieuw). Alles doet het weer maar de muur weer opbouwen.... :x
Toon schreef:Ik heb jullie een pb-tje gestuurd...
We zullen eens kijken wanneer we dit kunnen inplannen ;)
Lijkt me gezellig!
Martin E. van Doornik schreef:Het is hier al siberisch koud genoeg. Ga liever onder de palmbomen fietsen.
Thuis is er een waterleiding bevroren en om bij de buis te komen moest ik een muur wegslopen (vorig jaar nieuw). Alles doet het weer maar de muur weer opbouwen.... :x
In het leven moet je soms eens door de muur gaan hé ;)